Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Батьківські збори №3

Батькiвськi збори № 3

 

Тема. Формування графiчних навичок письма (збори - практикум).

Обладнання. Таблиця “Сиди правильно”; аркуш з контурними малюнками дня штриховки; виставка кращих зошитiв з письма; зразки лiтер; пам’ятки для батькiв.

План

1. Повiдомлення вчителя про формування графiчних навичок письма.

— Практичне оволодiння навичками правильного сидiння, тримання ручки;

виконання вправ для змiцнення м’язiв рук;

   засвоєння правил штриховки;

— правила користування зразками букв у прописах;

— пам’ятка для списування;

— правила для шульги (лiворуких дiтей).

2. Формування уваги як фактора успiшного оволодiння навичкою письма.

— Повiдомлення психолога;

— виконання вправ, що сприяють формуванню уваги.

3. На книжкову полицю батькiв.

 

Iз криниці мудростi.

Писемний бачить поночi бiльше, як неписемний удень. (Нар. мудрiсть.) Красиво писати — красу творити. (Нар. мудрiсть.)

 

1. Виступ учителя.

— Формування навичок письма у першокласникiв — одна зi складових загальної програми з рiдної мови.

На першому етапi навчання закладається основа вироблення графiчних навичок. Це поняття включає в себе вмiння:

1) чути i розрiзняти звуки;

2) чiтко вимовляти їх (артикулювати);

3) встановлювати вiдповiднiсть мiж звуками i буквами;

4) вiдтворювати лiтери на паперi, об’єднувати їх у склади, слова, речення.

Успiх навчання залежить передусiм вiд знання психофiзiологiчних особливостей шестирiчок. У дiтей 6 - 7 рокiв погано розвиненi дрiбнi м’язи кистi та пальцiв, недосконала нервова регуляцiя рухiв, низька витривалiсть. Тому вчителi i батьки мають подбати про:

• правильний добiр меблiв;

• правильну поставу учнiв;

• розмiщення зошита на партi чи столi;

• вміння зберiгати належну позу, яка найменше втомлює:

сидiти на стiльцi, спираючись попереково-кряжовою частиною хребта на спинку;

голова — у вертикальному положеннi, або трохи нахилена вперед (пiд кутом не бiльше 15°);

лiктi вiльно лежать на столi;

вiдстань вiд стола до грудей дорiвнює ширинi затиснутого кулачка (батьки розглядають таблицю);

• звичку правильно тримати ручку:

великим, вказiвним i середнiм пальцями, на вiдстанi 1 - 1,5 см вiд кульки. Вона має проходити бiля згину першого суглоба великого пальця та третього суглоба вказiвного, кiнець спрямований на праве плече. Права рука перпендикулярна до верхнього краю зошита.

(Вчитель показує, батьки повторюють рухи вчителя.)

В. Сухомлинський писав, що витоки здiбностей i обдарованiсть дiтей — на кiнчиках пальцiв. Дуже важливо пiдготувати руку до роботи, змiцнити пальцi, розвивати дрiбнi м’язи пальцiв та кистi.

Змiцнити руку шестирiчного першокласника допоможугь спецiальнi пiдготовчi вправи для письма, рухливi iгри (з малими i великими м’ячами), робота з конструктором, лiплення з пластилiну, малювання.

Вправи для рук.

1. Руки зiгнутi у лiктях. Пальцi рук мiцно стискають кулак i розтискають.

2. Руки зiгнутi у лiктях. Круговi рухи кистями рук (кулачки). Права кисть — лiворуч, лiва — праворуч.

3. Пальцi рук у “замку”. Притиснути руки до грудей, розвернути долонями вперед, потягнугися руками вперед.

4. Пальцi рук у “замку”. Вiльнi рухи пальцями у “3амку”.

Iгровi вправи.

1. “Миємо руки”. Енергiйнi рухи, що iмiтують миття рук.

2. “Пiанiно”. Дiти iмiтують гру на пiанiно.

3. “Пальцi танцюють”. Виконуються рухи кожним пальцем почергово або всiма пальцями разом (згинання, круговi рухи, вiбрацiйнi).

4. “Рибка”. Голова рибки — початок долонi, хвостик — пальчики, верхнiй палець — плавець. Долоня i пальцi розслабленi, гнучко звиваються.

5. “Равлик”. Покласти праву руку на стiл долонею вниз, пiдняти й розвести вказiвний i середнiй пальцi, поворухнути ними, зображуючи равлика.

Вчитель школи 109 м. Москви Потапова Є.М. пропонує штриховку як пiдготовчий етап до письма. Правила легко запам’ятати: штрихуємо рiзнi за формою фiгури тiльки у певному напрямку, не виходимо за контури малюнка, зберiгаємо однакову вiдстань мiж штрихами. (Заштриховують прямокутники, квадрати, круги, трикутники та ін. Батьки працюють на аркушах паперу.)

Наступний етап — об’єднання елементiв у букву, написання букви. У цьому допомагають зразки лiтер у прописах, що мають вказiвки рухiв руки.

Передбачена i самостiйна робота учнiв — обвести букву, надруковану крапками або дрiбними штриховими лiнiями.

Букви об’єднують у склади, слова, речення.

На кiнець року першокласники мають навчитися:

• писати пiд диктовку зв’язний текст обсягом 15 - 20 слiв, написання яких вiдповiдає вимовi;

• списувати рукописний i друкований текст обсягом 15 - 20 слiв, дотримуючись калiграфiчних вимог.

Необхiдно навчити дiтей правильно списувати.

1. Прочитати речення (слово, склад), зрозумiти його. итання перший раз вiдбувається за нормами орфоепiї.)

2. Повторити речення, не зазираючи до тексту, щоб перевiрити, чи запам’яталося.

3. Видiлити орфограми у списуваному текстi.

4. Прочитати речення так, як воно написане (як слід диктувати під час письма).

5. Повторити, не дивлячись у текст, як треба його писати.

6. Писати, диктуючи собi, як проговорював останнi два рази.

7. Перевiрити, що написав.

Серед першокласникiв часто зустрiчаються шульги (лiворукi дiти). Перевчати таку дитину не можна. Для неї слiд створити особливi умови: свiтло — праворуч, пiдручники i зошити лежать лiворуч, не примушувати до нахилу букв, зошит повинен лежати так, щоб верхнiй куток був піднятий — це дає можливiсть бачити слова та пiдтримувати правильну поставу.

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: [ADM]Irina (20.12.2008)
Переглядів: 3248 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!