Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів | [ Додати статтю ] |
Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів Традиційні форми роботи з батьками: • батьківські збори; • класні та загальношкільні конференції; • індивідуальні консультації педагога; • відвідини вдома. Класні батьківські збори проводяться не рідше за один раз на чверть і повинні стати школою освіти батьків, розширювати їх педагогічний кругозір, стимулювати бажання стати хорошими батьками. Батьківські збори – це можливість демонстрації досягнутих учнем успіхів. Тематика і методика зборів повинні враховувати вікові особливості учнів, рівень освіченості і зацікавленості батьків, цілі і завдання виховання, що стоять перед школою. Загальношкільні батьківські збори проводяться не більше двох разів на рік і носять характер звіту роботи школи за певний період часу. На них виступають директор, його заступники, звітують про свою роботу батьківський комітет школи. Можна використовувати для демонстрації позитивного досвіду виховання в сім'ї. Батьківські конференції повинні обговорювати насущні проблеми суспільства, активними учасниками яких стануть і діти. Готуються дуже ретельно, за участю психологів, соціальних педагогів, які працюють в школі. Відмінною особливістю конференції є те, що вона приймає певні рішення і намічає заходи з заявленої проблеми. Індивідуальні консультації особливо необхідні, коли вчитель набирає клас. Готуючись до консультації, необхідно визначити низку запитань, відповіді на які допоможуть плануванню виховної роботи з класом. Вчитель повинен дати можливість батькам розповісти йому все те, що допоможе в професійній роботі з дитиною: • особливості здоров'я дитини; • його захоплення, інтереси; • переваги у спілкуванні в сім'ї; • реакції поведінки; • особливості характеру; • мотивація навчання; • моральні цінності сім'ї. В ході індивідуальної консультації можна використовувати анкету «Моя дитина», яка заповнюється педагогом, спільно з батьками. Анкета «Моя дитина» 1. Коли дитина народилася, то __________________________________________________ 2. Найцікавішим в перші роки життя в було ____________ __________________________________________________ 3. Про здоров'я можна сказати наступне: __________________________________________________ 4. Коли встало питання про підготовку до школи, то ми __________________________________________________ 5. Його відношення до школи було __________________________________________________ 6. Труднощі виховання пов'язані з __________________________________________________ 7. Хотілося б, щоб педагоги звернули увагу на __________ __________________________________________________ Відвідини учня вдома можливо після здобуття дозволу батьків. Педагог повинен попередити про передбачуваний візит з вказівкою дня і мети відвідин. Нетрадіційні форми роботи з батьками: • тематичні консультації; • батьківські читання; • батьківські вечори. Тематичні консультації дають рекомендації з проблеми, яка хвилює батьків. У кожному класі є учні і сім'ї, які переживають одну і ту ж проблему. Інколи ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх можливо вирішувати лише в крузі тих людей, яких ця проблема об'єднує. Пропонуємо теми: 1. Дитина не хоче вчитися. 2. Як розвинути погану пам'ять малюка. 3. Єдина дитина в сім'ї. 4. До чого може привести тривожність дітей. 5.Талановитий малюк в сім'ї. Батьківські читання дають можливість батькам не лише слухати лекції педагогів, але і вивчати літературу з проблеми і брати участь в її обговоренні. Етапи проведення батьківських читань наступні: • на перших зборах батьки визначають питання педагогіки і психології; • учитель збирає і аналізує інформацію; • визначається список літератури з даного питання; • вивчення літератури батьками; • викладення власного розуміння питання батьками на читаннях. Батьківські вечори направлені на об'єднання батьківського колективу. Проводяться два-три рази на рік без присутності дітей. Теми батьківських вечорів можуть бути різними. Головне, вони повинні учити слухати і чути один одного, самого себе, свій внутрішній голос. Приблизна тематика: 1. Перший рік навчання дитини в школі, яким він був. 2. Яким я бачу майбутнє свого малюка. 3. Друзі моєї дитини. 4. Свята нашої сім'ї. Джерело: http://www.sverdlovsk-school8.nm.ru/docnach/docnach18.htm | |
Переглядів: 8946 | Рейтинг: 2.2/5 |
Всього коментарів: 0 | |