Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів

Форми взаємодії класного керівника з батьками учнів

 

 

Традиційні форми роботи з батьками:

  батьківські збори;

 класні та загальношкільні конференції;

  індивідуальні консультації педагога;

   відвідини вдома.

 

Класні батьківські збори проводяться не рідше за один раз на чверть і повинні стати школою освіти батьків,

розширювати їх педагогічний кругозір,

стимулювати бажання стати хорошими батьками.

Батьківські збори – це можливість демонстрації досягнутих учнем успіхів. Тематика і методика зборів повинні враховувати вікові особливості учнів, рівень освіченості і зацікавленості батьків,

цілі і завдання виховання, що стоять перед школою.

Загальношкільні батьківські збори проводяться не більше двох разів на рік і носять характер звіту роботи школи за певний період часу. На них виступають директор, його заступники, звітують про свою роботу батьківський комітет школи. Можна використовувати для демонстрації позитивного досвіду виховання в сім'ї.

Батьківські конференції повинні обговорювати насущні проблеми суспільства, активними учасниками яких стануть і діти. Готуються дуже ретельно, за участю психологів, соціальних педагогів, які працюють в школі. Відмінною особливістю конференції є те, що вона приймає певні рішення і намічає заходи з заявленої проблеми.

Індивідуальні консультації особливо необхідні, коли вчитель набирає клас. Готуючись до консультації, необхідно визначити низку запитань, відповіді на які допоможуть плануванню виховної роботи з класом. Вчитель повинен дати можливість батькам розповісти йому все те, що допоможе в професійній роботі з дитиною:

  особливості здоров'я дитини;

  його захоплення, інтереси;

  переваги у спілкуванні в сім'ї;

 реакції поведінки;

  особливості характеру;

  мотивація навчання;

  моральні цінності сім'ї.

 

В ході індивідуальної консультації можна використовувати анкету «Моя дитина», яка заповнюється педагогом, спільно з батьками.

 

 

Анкета «Моя дитина»

 

 

1. Коли дитина народилася, то __________________________________________________

 

2. Найцікавішим в перші роки життя в було ____________

__________________________________________________

3. Про здоров'я можна сказати наступне: __________________________________________________

4. Коли встало питання про підготовку до школи, то ми __________________________________________________

5. Його відношення до школи було __________________________________________________

6. Труднощі виховання пов'язані з __________________________________________________

7. Хотілося б, щоб педагоги звернули увагу на __________

__________________________________________________

 

Відвідини учня вдома можливо після здобуття дозволу батьків. Педагог повинен попередити про передбачуваний візит з вказівкою дня і мети відвідин.

 

Нетрадіційні форми роботи з батьками:

 

  тематичні консультації;

  батьківські читання;

  батьківські вечори.

 

Тематичні консультації дають рекомендації з проблеми, яка хвилює батьків. У кожному класі є учні і сім'ї, які переживають одну і ту ж проблему. Інколи ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх можливо вирішувати лише в крузі тих людей, яких ця проблема об'єднує.

 

Пропонуємо теми:

1. Дитина не хоче вчитися.

2. Як розвинути погану пам'ять малюка.

3. Єдина дитина в сім'ї.

4. До чого може привести тривожність дітей.

5.Талановитий малюк в сім'ї.

 

Батьківські читання дають можливість батькам не лише слухати лекції педагогів, але і вивчати літературу з проблеми і брати участь в її обговоренні.

 

Етапи проведення батьківських читань наступні:

  на перших зборах батьки визначають питання педагогіки і психології;

  учитель збирає і аналізує інформацію;

  визначається список літератури з даного питання;

  вивчення літератури батьками;

  викладення власного розуміння питання батьками на читаннях.

 

Батьківські вечори направлені на об'єднання батьківського колективу. Проводяться два-три рази на рік без присутності дітей. Теми батьківських вечорів можуть бути різними. Головне, вони повинні учити слухати і чути один одного, самого себе, свій внутрішній голос.

 

Приблизна тематика:

1. Перший рік навчання дитини в школі, яким він був.

2. Яким я бачу майбутнє свого малюка.

3. Друзі моєї дитини.

4. Свята нашої сім'ї.

 

Джерело: http://www.sverdlovsk-school8.nm.ru/docnach/docnach18.htm

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: [ADM]Irina (01.01.2009)
Переглядів: 8946 | Рейтинг: 2.2/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!