Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям | [ Додати статтю ] |
Заняття 3. Тема. Світ емоцій. Які бувають емоції. Мета: підтримувати у дітей мотивацію пізнання самих себе через емоції. Завдання: згадати, які бувають емоції; вчитися визначати свій емоційний стан; дати дитині змогу виразити свій настрій; знімати м'язове напруження, викликане психічним. Обладнання: 2 блакитні атласні стрічки 1—1,5 м, м'ячик, піктограми емоцій, альбоми, олівці. Вправа «Вгадай, де я йду?. Ведучий демонструє дітям ходу різними поверхнями (бруд, крига, сніг, пісок). Діти повторюють дію і відгадують, якою поверхнею вона «здійснювалася». Ведучим має побувати кожна дитина. Коротка бесіда про емоції. — Згадайте, які емоції ви знаєте? — Які частіше зустрічаються вам? — Яку емоцію виражають ці картинки? (Демонструю піктограми емоцій.) Вправа «Тренуємо емоції. За командою ведучого діти повинні насупитися, як: — осіння хмара; — роздратована людина; — зла чарівниця; посміхнутися, як: — кіт на сонці; — хитра лисиця; — радісна дитина; позлитися, як: — два барани на місточку; — як людина, яку вдарили; злякатися, як: — заєць, зустрівши вовка; — кошеня, на якого гавкає пес; втомитися, як: — батько після роботи; — мураха, що притягнув великий ціпок;відпочити, як: — турист, який зняв важкий рюкзак; — втомлений воїн після перемоги. Вправа «Хвилі емоцій. Необхідні 2 блакитні стрічки довжиною 1—1,5 м. Ведучий називає дітям почергово ту чи іншу емоцію й просить за допомогою стрічки показати «хвилі гніву», «хвилі жаху», «хвилі радості» і тощо. Вправа «Незакінчене речення». Діти, отримуючи від ведучого м'яч, закінчують речення. Радість — це коли... Печаль — це коли... Жах — це коли... Гнів — це коли... Образа — це коли... Сором — це коли... Злість — це коли... Задоволення — це коли... Щастя — це коли... Вправа «Класифікація почуттів». Діти отримують піктограми з різними емоціями. Треба роздивитися їх і розкласти за ознаками: — які подобаються; — які не подобаються. Потім треба назвати емоції, зображені на піктограмах, пояснити, чому вони так розкладені. Пропонується вибрати карточку, яка відповідає сьогоднішньому настрою дитини. Вправа «Море хвилюється». Ведучий вимовляє фразу «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три: фігура радості (гніву, страху тощо) на місці завмри». У ролі ведучого мають побувати всі учні. Малювання «Малюнок емоцій». Розділити аркуш на 4 частини, вибрати 4 емоції, намалювати їх. Заняття 4. Тема. Що допомагає передати емоції. Міміка, жести, дотики, погляд, інтонація. Мета: вчити дітей розуміти свій емоційний стан, виражати свої почуття і розпізнавати почуття інших людей через міміку, жести, виразні рухи, інтонацію. Завдання: згуртування колективу; долання рухового автоматизму. Обладнання: м'яч, казка Е.Фатєєва «Коли молочні зуби змінилися на постійні», альбом, олівці. Вправа «Зоопарк. Ведучий пропонує уявити, що ми потрапили в зоопарк, кожен із учасників має вибрати тварину і показати її іншим за допомогою міміки й жестів. Діти відгадують. Вправа «Кошеня. Діти уявляють, що мама принесла додому кошеня, якому страшно і сумно. Кожна дитина почергово перетворюється на кошеня, усі інші дивляться на нього і говорять приємні слова. Вправа «Емоційні погляди. Ведучий загадує якість, яка йому найбільше подобається у якійсь дитині. Дивиться їй уважно в очі, передаючи почуття, які були викликані цією якістю. Дитині необхідно здогадатися, яку якість задумали. Вправа «Папуга. Ведучий вимовляє коротке речення, наприклад: «Я йду гуляти». Один з учасників повторює це речення, передаючи задуману емоцію. Інші відгадують. Вправа «Зроби правильно. Діти об'єднуються в пари. Один із пари має за допомогою жестів пояснити іншому завдання, яке ведучий сказав йому на вушко. Це може бути: «принеси зошит», «витри дошку», «зніми капелюха». (Під час пояснювання речі використовувати не можна.) Вправа «Компліменти». Сидячи в колі, усі беруться за руки. Дивлячись в очі сусіду, потрібно сказати йому декілька добрих слів. Той, хто приймає, киває головою і каже: «Дякую, мені дуже приємно!». Вправа проводиться по колу. Ведучий допомагає тим дітям, яким важко зробити комплімент. Казка «Коли молочні зуби змінилися на постійні» Е.Фатєєва. Малювання. Усі діти перетворюються на художників і малюють ілюстрації до казки. Рефлексія. — Що нового дізналися? Що було найцікавішим? — На що схожий ваш настрій сьогодні? — Для чого знати свої емоції? (Щоб розуміти іншу людину.) Немає поганих і гарних емоцій — усі емоції потрібні й важливі для людини. Потрібно виражати всі свої емоції, поважати емоції іншої людини.
| |
Переглядів: 4054 | Рейтинг: 2.0/3 |
Всього коментарів: 0 | |