Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям | [ Додати статтю ] |
ЗАНЯТТЯ Заняття 1. Тема. Знайомство. Введення у світ психології людини. Мета: створювати мотивацію пізнання самих себе, іншої людини. Завдання: пізнавання дітьми одне одного; долання рухового автоматизму; зняття бар'єрів у спілкуванні між учнями, між учителем і учнями. Обладнання: м'ячик, аркуші паперу, різнокольорова крейда. Вступна бесіда. — Діти, будь ласка, проходьте, сідайте на подушки, розкладені по колу. Ми починаємо наші заняття з психології. На цих заняттях ми будемо вчитися краще розуміти себе і інших, тому що кожен з нас унікальний. Ми будемо багато грати, малювати, ділитися, пізнавати. Мене дуже цікавлять усі ваші думки, відчуття, дії. Заняття будуть проходити раз на тиждень у цьому кабінеті. Вправа «Сніжок». Діти передають м'ячик по колу, називаючи своє ім'я. Отримуючи м'яч від сусіда, кожен спочатку називає ім'я попередніх сусідів, а потім — своє. Психолог допомагає, якщо в учнів виникають труднощі. Вправа «Клубочок». Ведучий тримає в руках клубок ниток, намотує нитку на палець, ставить будь-яке запитання, яке його цікавить, учаснику гри, той ловить клубочок, намотує нитку на палець, відповідає на запитання, а потім ставить своє запитання наступному гравцеві. У кінці клубочок знову повертається до ведучого. Усі бачать нитки, які зв'язують учасників гри в одне ціле, дізнаються багато нового. Вправа «Вітер дує на...». Зі словами «Вітер дує на...» ведучий починає гру. Наприклад, «вітер дує на того, у кого світле волосся». Усі світловолосі збираються в одну групу. Для того, щоб учасники гри ді- зналися один про одного, запитання мають бути наступними: —У кого є сестра? — Хто любить тварин? Тощо. Ведучого необхідно змінювати, даючи змогу всім учням побути в цій ролі. Вправа «Доторкнися до...». Усі гравці вдягнені по-різному. Ведучий говорить: «Доторкнися до блакитного!». Усі повинні зорієнтуватися, знайти в одязі інших гравців щось блакитне і доторкнутися до цього кольору. Ведучий слідкує, щоб доторкнулися до кожного учасника. Вправа «Танок спагеті». Усі учасники лежать на підлозі, тулуб витягнутий, руки притиснуті до тулуба. Потрібно уявити, що всі перетворилися на спагеті. Тверді, рівні. Тулуб напружений від голови до кінчиків пальців. Спагеті кладуть у гарячу воду, тіло стає все м'якшим і м'якшим, дозволяється рухатися так, як заманеться. Потім зовсім розслабитися й відчути своє тіло. Спагеті перетворюються на хлопчиків і дівчаток. Малювання «Я—реальна». Підбиття підсумків. — Що найбільше запам'яталося, сподобалося? — Як ви почуваєте себе зараз, який у вас настрій? Вправа «Дружба починається з посмішки». Усі беруться за руки, стають у коло, дивляться сусіду в очі й дарують йому найдобрішу посмішку. Заняття 2. Тема. Мої відчуття. Мета: продовжувати пізнавати себе через відчуття. Завдання: ознайомити дітей із видами відчуттів та ставлення до них, рефлексії; сприяти зняттю психоемоційного напруження. Обладнання: фігурки тварин, дзвіночок, барабан, брязкальце, бубон, коробка, овочі, фрукти, запашні і тактильні картки. Вправа «Джунглі». Ведучий підходить до кожного учня, тримаючи «Чудовий мішечок» із фігурками тварин джунглів. Дитина опускає руку до мішечка, бере фігурку, дотиком відгадує, до якої тварини вона доторкнулася, витягує її і роздивляється. Потім потрібно прийняти таку ж позу та продемонструвати цю тварину. Вправа «Що звучить». Ведучий демонструє дітям дзвіночок, барабан, брязкальце, бубон, папір і звуки, що вони можуть створювати. Діти із заплющеними очима слухають звуки, запропоновані ведучим. За командою ведучого відповідають, що це було. - — За допомогою чого ви відрізнили звуки? — Які звуки були приємні, а які ні? Вправа «Чорний ящик». У коробці ведучого схований якийсь предмет. Діти задають уточнювальні запитання з метою з'ясувати, що там приховано. Ведучий відповідає: «Так» або «Ні». Наприклад: — Він білий? — Він маленький? — Він дерев'яний — Він легкий? Вправа «Опиши товариша». Одна дитина заплющує очі, ведучий просить її описати по пам'яті іншого гравця. Яке в нього волосся, який одяг, очі тощо. Ведучий слідкує, щоб у грі брали участь усі учасники. — Завдяки чому ми змогли розглянути наших товаришів і описати їх зовнішність? (Завдяки очам.) Вправа «Запашні кольори». У ведучого знаходяться картки з різними ароматами (ваніль, часник, полуниця, лаванда, перець тощо), кожна має колір, відповідного аромату. Дітям пропонується запам'ятати аромат, співставити його з кольором. Потім із заплющеними очима, відгадати, що це за аромат, який колір картки. — Що допомогло відчути нам аромат? Вправа «Відгадай за дотиком. Ведучий пропонує дітям заплющити очі і, підходячи до кожного, дає змогу доторкнутися до різних поверхонь: тактильні картки, вата, мотузка, наждачний папір, гречана крупа, віск, хутро, велюр, фольга. Діти повинні здогадатися, що це, і поділитися своїми відчуттями, які виникли у них під час доторкання до різних поверхонь. Вправа «Смакові загадки. Дітям пропонується подивитися на фрукти й овочі, які знаходяться на тарілці (груші, яблука, виноград, огірки, помідори, морква, капуста). На іншій тарілочці лежать шматочки цих самих овочів та фруктів. Із цією тарілочкою ведучий підходить до учасників заняття, пропонує їм заплющити очі і взяти якийсь шматочок, покласти його до рота, скуштувати і здогадатися, що це за плід. — Які відчуття у вас з'явилися, коли ви куштували шматочки овочів чи фруктів? Підбиття підсумків. — Назвіть органи чуття — ті частини тіла, що відповідають за наші відчуття (які допомагали вам сьогодні). — Яка гра запам'яталася найбільше? — Що особливо приємно було робити: слухати, бачити, куштувати, торкатися, нюхати? Вправа «Нас із тобою зв'язує...». Діти сидять у колі і, кидаючи один одному м'ячик, говорять: «Нас із тобою зв'язує,..». Ведучий починає гру і слідкує, щоб м'ячик побув у всіх учасників. | |
Переглядів: 2755 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |