Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям [ Додати статтю ]

Психолого-педагогічний супровід першокласника
 

ЗАНЯТТЯ

Заняття 1.

Тема. Знайомство. Введення у світ психології людини.

Мета: створювати мотивацію пізнання самих себе, іншої лю­дини.

Завдання: пізнавання дітьми одне одного; долання рухового ав­томатизму; зняття бар'єрів у спіл­куванні між учнями, між учителем і учнями.

Обладнання: м'ячик, аркуші па­перу, різнокольорова крейда.

Вступна бесіда.

— Діти, будь ласка, проходьте, сідайте на подушки, розкладені по колу. Ми починаємо наші заняття з психології. На цих заняттях ми будемо вчитися краще розуміти себе і інших, тому що кожен з нас унікальний. Ми будемо багато гра­ти, малювати, ділитися, пізнавати. Мене дуже цікавлять усі ваші дум­ки, відчуття, дії.

Заняття будуть проходити раз на тиждень у цьому кабінеті.

Вправа «Сніжок».

Діти передають м'ячик по колу, називаючи своє ім'я. Отримую­чи м'яч від сусіда, кожен спочат­ку називає ім'я попередніх сусі­дів, а потім — своє. Психолог до­помагає, якщо в учнів виникають труднощі.

Вправа «Клубочок».

Ведучий тримає в руках клубок ниток, намотує нитку на палець, ста­вить будь-яке запитання, яке його цікавить, учаснику гри, той ловить

клубочок, намотує нитку на палець, від­повідає на запитання, а потім ставить своє запитання наступно­му гравцеві.

У кінці клубочок знову повертаєть­ся до ведучого. Усі бачать нитки, які зв'язують учасників гри в одне ціле, ді­знаються багато но­вого.

Вправа «Вітер дує на...».

Зі словами «Ві­тер дує на...» ведучий починає гру. Напри­клад, «вітер дує на того, у кого світле волосся». Усі світло­волосі збираються в одну групу. Для того, щоб учасники гри ді-

зналися один про одного, запитан­ня мають бути наступними: —У кого є сестра?

— Хто любить тварин? Тощо. Ведучого необхідно змінювати,

даючи змогу всім учням побути в цій ролі.

Вправа «Доторкнися до...».

Усі гравці вдягнені по-різному. Ведучий говорить: «Доторкнися до блакитного!». Усі повинні зорієнту­ватися, знайти в одязі інших грав­ців щось блакитне і доторкнутися до цього кольору.

Ведучий слідкує, щоб доторкну­лися до кожного учасника.

Вправа «Танок спагеті».

Усі учасники лежать на підлозі, тулуб витягнутий, руки притисну­ті до тулуба. Потрібно уявити, що всі перетворилися на спагеті. Твер­ді, рівні. Тулуб напружений від го­лови до кінчиків пальців. Спагеті кладуть у гарячу воду, тіло стає все м'якшим і м'якшим, дозволяється рухатися так, як заманеться. По­тім зовсім розслабитися й відчути своє тіло. Спагеті перетворюються на хлопчиків і дівчаток.

Малювання «Яреальна».

Підбиття підсумків.

— Що найбільше запам'яталося, сподобалося?

— Як ви почуваєте себе зараз, який у вас настрій?

Вправа «Дружба починається з посмішки».

Усі беруться за руки, стають у коло, дивляться сусіду в очі й дару­ють йому найдобрішу посмішку.

 

Заняття 2.

Тема. Мої відчуття.

Мета: продовжувати пізнавати себе через відчуття.

Завдання: ознайомити дітей із видами відчуттів та ставлення до них, рефлексії; сприяти зняттю психоемоційного напруження.

Обладнання: фігурки тварин, дзвіночок, барабан, брязкальце, бубон, коробка, овочі, фрукти, за­пашні і тактильні картки.

Вправа «Джунглі».

Ведучий підходить до кожного учня, тримаючи «Чудовий міше­чок» із фігурками тварин джунглів. Дитина опускає руку до мішечка, бере фігурку, дотиком відгадує, до якої тварини вона доторкнулася, витягує її і роздивляється. Потім потрібно прийняти таку ж позу та продемонструвати цю тварину.

Вправа «Що звучить».

Ведучий демонструє дітям дзві­ночок, барабан, брязкальце, бу­бон, папір і звуки, що вони можуть створювати. Діти із заплющеними очима слухають звуки, запропоно­вані ведучим. За командою ведучо­го відповідають, що це було. - — За допомогою чого ви відріз­нили звуки?

  Які звуки були приємні, а які ні?

Вправа «Чорний ящик».

У коробці ведучого схований якийсь предмет. Діти задають уточнювальні запитання з метою з'ясу­вати, що там приховано. Ведучий відповідає: «Так» або «Ні».

Наприклад:

— Він білий?

— Він маленький?

— Він дерев'яний

— Він легкий?

Вправа «Опиши товариша».

Одна дитина заплющує очі, ве­дучий просить її описати по пам'яті іншого гравця. Яке в нього волос­ся, який одяг, очі тощо. Ведучий слідкує, щоб у грі брали участь усі учасники.

— Завдяки чому ми змогли роз­глянути наших товаришів і описати їх зовнішність? (Завдяки очам.)

Вправа «Запашні кольори».

У ведучого знаходяться картки з різними ароматами (ваніль, час­ник, полуниця, лаванда, перець тощо), кожна має колір, відповід­ного аромату. Дітям пропонується запам'ятати аромат, співставити його з кольором. Потім із заплю­щеними очима, відгадати, що це за аромат, який колір картки.

  Що допомогло відчути нам аромат?

Вправа «Відгадай за дотиком.

Ведучий пропонує дітям заплю­щити очі і, підходячи до кожного, дає змогу доторкнутися до різних поверхонь: тактильні картки, вата, мотузка, наждачний папір, гречана крупа, віск, хутро, велюр, фольга.

Діти повинні здогадатися, що це, і поділитися своїми відчуттями, які виникли у них під час дотор­кання до різних поверхонь.

Вправа «Смакові загадки.

Дітям пропонується подивитися на фрукти й овочі, які знаходяться на тарілці (груші, яблука, ви­ноград, огірки, помідори, морква, капуста). На іншій тарілочці ле­жать шматочки цих самих овочів та фруктів. Із цією тарілочкою ве­дучий підходить до учасників за­няття, пропонує їм заплющити очі і взяти якийсь шматочок, покласти його до рота, скуштувати і здогада­тися, що це за плід.

— Які відчуття у вас з'явилися, коли ви куштували шматочки ово­чів чи фруктів?

Підбиття підсумків.

  Назвіть органи чуття — ті частини тіла, що відповідають за наші відчуття (які допомагали вам сьогодні).

  Яка гра запам'яталася най­більше?

  Що особливо приємно було робити: слухати, бачити, куштува­ти, торкатися, нюхати?

Вправа «Нас із тобою зв'язує...».

Діти сидять у колі і, кидаю­чи один одному м'ячик, говорять: «Нас із тобою зв'язує,..».

Ведучий починає гру і слідкує, щоб м'ячик побув у всіх учасників.

Категорія: Поради вчителям | Додав: [ADM]Irina (13.09.2008)
Переглядів: 2749 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!