Каталог статей
Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям | [ Додати статтю ] |
Як пройти атестацію Поради психолога На запитання: що є найскладнішим для вас у передатестаційний період - учителі зазвичай відповідають: написання творчої роботи або узагальнення власного досвіду. Ця стаття допоможе зробити вашу роботу планомірною і раціональною та надати атестаційній комісії якісний інтелектуальний продукт. Атестація найчастіше відбувається у двох формах: як творча робота та як виступ перед комісією. Ми зібрали відповіді на найважливіші питання, що виникають у ході атестації. Це інформація про те, що необхідно при підготовці творчих письмових робіт і у відповідях перед комісією: іспит і звіт про творчу роботу. Ми комплексно підійшли до проблеми успішного проходження атестації. Деякі фактори, розглянуті тут, на перший погляд, не стосуються теми, але насправді вони дуже важливі. Ситуація атестації завжди несе в собі ваше самопочуття і можливість/неможливість зібратися, зосередитись. Усе це збільшує частку необ'єктивності в оцінці вашої праці. Саме для того, щоб зменшити вплив цих факторів, ми просимо вас приділити увагу діям, спрямованим на збереження здоров'я, оптимальне харчування, створення позитивного іміджу. Проте спочатку розглянемо питання, що стосуються формальної сторони проходження атестації. Загальні положення про атестаційну роботу Форми робіт учителів, які атестуються:
Творчий звіт пропонує підбиття підсумків роботи претендента за період, як правило, не менший, ніж рік. При цьому особлива увага звертається на те, що звіт був присвячений розв'язанню проблем, важливих як у теоретичному, так і в практичному плані. У звіті повинні бути чітко виділені: основна ідея, задум, основні етапи і способи реалізації, результати. Науково-методична робота зазвичай присвячується розробці нової методики, нових прийомів або програми навчання. У ній необхідно розкрити новий зміст програми (методики), дати обґрунтування доцільності її впровадження, форм і методів реалізації. Дослідно-експериментальна робота проводиться з метою доказу нового положення, якоїсь нової тези. У роботі повинні бути чітко сформульовані мета, задачі, описані технологія проведення і результати експерименту. Авторський проект містить цільову програму розвитку освітнього закладу чи його окремих структур, опис нового навчального предмета або педагогічної психології. Проект повинен містити обґрунтування мети, заходів для його забезпечення, розрахунок ресурсів, необхідних для його здійснення (тимчасових, кадрових, матеріальних і фінансових витрат). Названі види робіт мають багато спільного при оформленні, і надалі для зручності ми будемо називати їх творчими роботами і дамо опис основних етапів їхнього створення і захисту. Основні критерії оцінки творчих робіт
Логічна послідовність виконання творчої роботи Підготовка до творчої роботи:
Одержання консультації в керівника роботи з метою уточнення актуальності роботи, діагностичних методик і можливості застосування на практиці обраних методів і прийомів. Планування роботи:
Проведення роботи:
Оформлення роботи:
Хто може бути керівником і рецензентом творчої роботи Керівниками творчої роботи можуть бути викладачі і наукові співробітники ВНЗ, педагогічні і керівні працівники системи освіти, які мають вищу категорію, звання «учитель-методист», «вихователь-методист» тощо. Основним завданням керівника є сприяння професійному зростанню педагога, надання йому допомоги в самоосвіті, залучення його до наукових методів дослідження і діагностики. Керівник зобов'язаний:
Відгук має містити аналіз роботи й оцінку професійних якостей претендента, виявлених їм у ході виконання роботи. Рецензент може призначатися атестаційною комісією. Він оцінює новизну, науковість, грамотність, якість виконання й оформлення рецензованої роботи, орієнтуючись на критерії оцінки творчих робіт. Ваша кваліфікаційна категорія: вимоги до змісту й оформлення робіт Відповідно до кваліфікаційних вимог творча робота може бути заявлена на другу, першу і вищу кваліфікаційні категорії в залежності від глибини пророблення теми, широти комплексу розв'язуваних у роботі проблем і задач тощо. На другу кваліфікаційну категорію необхідно розробити певну тему курсу або методу її викладання. Робота повинна містити:
На першу категорію необхідно розробити комплекс проблем, що мають значимість для великої кількості суб'єктів (учнів, працівників). У ній повинен бути представлений переконливий доказ ефективності даного підходу, підкріплений кількісними показниками. Робота, як правило, включає:
Творча робота на вищу категорію вимагає новаторського підходу до розв'язання проблем, коли автор висуває ідеї, що мають значення в системі освіти (закладі освіти). Кандидат на вищу категорію у своїй роботі повинен провести:
| |
Переглядів: 3732 | Рейтинг: 3.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |