Каталог статей
Головна » Статті » Дитина та комп'ютер » Комп'ютер у сучасному житті | [ Додати статтю ] |
Недоліки роботи з комп’ютером Обмежена поза Шкідливим чинником, що впливає на здоров'я, є обмежена поза. Сидячи за комп'ютером, дитя повинне дивитися з певної відстані на екран і одночасно тримати руки на клавіатурі або органах управління. Це вимушує його тіло прийняти певне положення, і не змінювати його до кінця роботи. В цьому відношенні комп'ютер набагато небезпечніше телевізора, який дозволяє вільно рухатися. Із-за обмеженої пози виникають наступні порушення: Утруднене дихання Це найпідступніший зі всіх ворогів. Винесені вперед лікті не дають вільно рухатися грудній клітці, і це приводить до астми, розвитку нападів кашлю і інших проявів. Остеохондроз При тривалому сидінні з опущеними плечима виникає стійка зміна кістково-м'язової системи. Інколи виникає викривлення хребта. Захворювання суглобів кистів рук Це професійне захворювання, що раніше переслідувало друкарок в редакціях, а нині - операторів комп'ютерів. При роботі за комп'ютером рука людини вимушена здійснювати безліч дрібних рухів, сильно втомлюється, а при тривалій роботі розвиваються хронічні захворювання. Як допомогти школяру зменшити шкідливий вплив? Найважливіше в зменшенні навантаження - це правильно підібрані меблі. І столи, і стільці, і інші аксесуари мають бути спеціалізованими, причому підібрані саме для дітей. Стілець. Хороший стілець знімає половину навантаження. Спеціальний операторський стілець на роликах, з регульованою спинкою, без підлокітників і що обертається довкола своєї осі дозволяє дитині змінювати позу під час роботи. Діти із задоволенням соваються на таких стільцях, а значить, їх грудна клітка і хребет працюють. Газовий патрон дає можливість регулювати висоту строго індивідуально, і це так само знімає втому. Стіл має бути лише спеціалізованим, із спеціальною висувною дошкою під клавіатуру. Річ у тому, що коли дитина пише, малює, працює мишкою або грає, йому потрібний високий стіл. Для друкування клавіатура має бути розташована на 7-10 см нижче. Висувна дошка дозволяє витримати всі вимоги, і плюс до того заставляє дитину періодично змінювати позу. Проекційне устаткування на уроці - теж не дурощі. Якщо при роботі на уроці давати завдання через індивідуальне робоче місце, то навантаження підвищується. Використання демонстраційного проектора або телевізора навантаження знижує. Психічне навантаження Другий за важливістю чинник - це психічне навантаження. Комп'ютер вимагає не меншої зосередженості, чим водіння автомобіля. Цікаві ігри вимагають величезної напруги, якої практично не буває в звичайних умовах. Ця область дуже мало вивчена, оскільки сучасна мультимедійна техніка з'явилася лише недавно. Та все ж таки можна психічне навантаження зменшити. По-перше, в роботі слід робити перерви. На уроці за цим стежить вчитель, вдома на комп'ютері слід поставити таймер, наприклад, з пакету Norton Utility. Кожні 30 хвилин - перерва на 15 хвилин. По-друге, слід уважно стежити за змістовною стороною ігор, в які грає дитина, за тим, що вона програмує, і які сайти малюк відвідує. До того ж пам'ятайте, що хоча в суспільній свідомості укорінилася думка про те, що саме шкідливе в комп'ютері - це випромінювання, насправді психічна дія може бути набагато серйознішою. Випромінювання Радіація від комп'ютерного монітора - це вічне страховище всіх батьків. Насправді, як Ви переконалися з вищевикладеного, є чинники набагато серйозніші. Сучасні монітори добре забезпечені засобами безпеки. Зокрема, того випромінювання, яке власне називається радіацією (гамма-промені і нейтрони) монітор взагалі, в принципі, не проводить. У нім немає пристроїв з настільки високою енергією. Так само практично нічого не випромінює системний блок. Шкідливими для людини є наступні чинники: Електростатичні поля. На електронно-променевій трубці кінескопу є потенціал близько 20 000 вольт (у 100 разів вище за напругу в мережі). Сам по собі потенціал не страшний, але цей потенціал створюється між екраном дисплею і обличчям оператора, і розганяє порошинки, що осіли на екран, до величезних швидкостей. І ці порошинки, як кулі, врізаються в шкіру того, хто сидить перед екраном. Є наступні способи боротьби з цим явищем: Зниження кількості пилу в приміщенні. Зокрема, в комп'ютерних класах украй небажано вживання крейди, оскільки вона поступово переходить з дошки на обличчя дітей шляхом розгону статичними полями. Зверніть увагу - хороший комп'ютерний клас обладнаний маркерною дошкою, кондиціонером і пиловловлювачем, а інколи "Люстрою Чижевського". Ці пристрої знижують кількість пилу в приміщенні, а "Люстра Чижевського" ще і пригнічує статичні поля. Найпростіший спосіб боротьби - після занять на комп'ютері вмиватися холодною водою. Високочастотні електромагнітні поля. Їх дія порівнянна з радіацією, але, на щастя, вони дуже швидко зменшуються з відстанню, елементарно екрануються і управляються. Основне їх джерело - відхилююча електромагнітна система кінескопу. У сучасних моніторах все випромінювання відводиться вгору і частково назад. Вперед не випромінюється нічого. Тому в школах комп'ютери розставляють уздовж стін таким чином, щоб люди не могли знаходитися біля їх задніх стінок. А ось нахилятися над монітором, щоб подивитися на нього зверху, не рекомендується. Низькочастотні електромагнітні поля. Низькочастотні електромагнітні випромінювання до цих пір не вважалися шкідливими, оскільки від комп'ютера вони нижчі, ніж, скажімо, від електричної праски. Проте за даними РС Week за лютий 2000 витікає, що взаємодія власних полів монітора і зовнішніх електромагнітних полів може викликати інтерференцію, із-за якої зображення на екрані починає мерехтіти, викликаючи погіршення зору і головний біль. Радикальні способи боротьби з цим явищем доки, за відомостями журналу, не знайдені. Слід зазначити, що дисплеї на рідких кристалах позбавлені більшості цих недоліків - напруга на них значно нижча, а електромагнітного випромінювання майже немає. | |
Переглядів: 6185 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |