Каталог статей

Головна » Статті » Дитина та комп'ютер » Комп'ютер у сучасному житті [ Додати статтю ]

Комп’ютер і дитина: інтелектуальний прогрес чи емоційна катастрофа?

Комп’ютер і дитина: інтелектуальний прогрес чи емоційна катастрофа?


Безневинна іграшка чи скринька Пандори?

XXI століття — час абсолютно нових підходів у розвитку й вихованні дітей (наприклад, за методиками Глена Домана, немовля можна розвивати практично з колиски). Водночас психологи в паніці: сучасні діти значно випереджають в інтелектуальному розвитку своїх однолітків 5—7-річної давності, а їхні батьки зовсім не беруть до уваги емоційний вік і фізіологічний стан своїх малюків. Хоча цей аспект розвитку дитини набагато важливіший за інтелектуальну складову. Як результат — діти вправно читають англійською, проводять години біля комп’ютера, але страждають десятками фобій і фізично ослаблені.

Сучасні технології, безперечно, корисні. Веб-камера не гірше за гувернантку доглядає за дитиною, а віртуальний репетитор повністю може замінити реального викладача під час формування інтелекту дитини. Водночас тривога навчених життям бабусь і мам цілком обґрунтована: без ЖК-дисплея перед очима і hands-free у вухах дитина набагато краще збереже зір, слух і здоров’я.

Статистика стверджує, що 9 із 10 дітей віком від 8 до 15 років зіштовхуються з порнографією в Мережі, близько 17% регулярно зазирають на заборонені сайти, а приблизно 5,5% готові втілити побачене там у життя... У мережі можна зіштовхнутися з пропагандою насильства, націоналізму й садизму. Дитині можуть розповісти, які приємні на смак наркотики, які незабутні відчуття викликає алкоголь і як виготовити саморобну бомбу.

Особливо актуальна проблема комп’ютерної залежності. Фахівці у США не перший рік досліджують проблему JAD: маленькі пацієнти з таким діагнозом проводять за комп’ютером 16—18 годин на добу. Діти скаржаться на бажання якнайшвидше увійти в Інтернет — щойно прокинувшись або повернувшись зі школи. Якщо немає можливості це зробити, впадають у стан пригніченості й депресії. Найбільш схильні до цього захворювання діти вікової групи від 14 до 19 років...

Коли найкраще розпочинати ознайомлення дитини з комп’ютером? Щодо цього побутує безліч думок. Більшість фахівців стверджують, що ази комп’ютерної техніки можна опановувати не раніше 8—9 років (допустимо, але небажано з першого класу). У цьому віці дитині вперше можуть знадобитися найпростіші програми (Word, Excel, Internet Explorer або інший веб-браузер), щоб виконувати деякі домашні завдання або спілкуватися з однокласниками. Батькам слід потурбуватися про спеціальну навчальну літературу для дитини й для себе.

Починати треба дуже обережно: перші сеанси за комп’ютером не повинні перевищувати 20 хвилин, для дітей 6—7 років — 15 хвилин, для підлітків (12—15 років) — півгодини. Кожен місяць час за монітором можна продовжувати на 5—10 хвилин, доводячи до 1,5—2 годин на день. Оптимальний графік для дитини: 15 хвилин роботи й 10-хвилинна перерва (краще на свіжому повітрі, граючись із однолітками, а не сидячи за телевізором чи книжкою).

— Якщо батьки хочуть навчати дитину користуватися комп’ютером професійно, то тоді краще починати з 6 класу, — коментує викладач Білоцерківсь¬кого технічного коледжу й комп’ютерних курсів Наталія Дятлова, — а якщо для батьків головне, щоб вона не заважала дома, сидячи за комп’ютером, — то тоді можна з 4—5 років. Природно, це не стосується дітей з ослабленим здоров’ям. Змалку дітей можна навчати графічної програми Paint, яка розвиває у малят перші навички графіки, ознайомлює з палітрою кольорів, стимулює дизайнерські здібності. Не секрет, що теперішні батьки не займаються з дітьми малюванням. Діти швидко все схоплюють, і деякі комп’ютерні програми допомагають їм художньо розвиватися...

Купивши комп’ютер, батьки зіштовхуються з не менш актуальним питанням — де його поставити? Фахівці вважають, що бажано не в дитячій кімнаті, навіть якщо це подарунок дитині. Цей прилад може порушити гармонію простору за фен-шуєм. Крім того, приохотившись до Інтернету, дитина може потай вмикати комп’ютер уночі...
Небезпеки інтернет-лабіринтів

Навіть на найбезневинніших, здавалося б, інтернет-ресурсах на дитину чатують безліч небезпек. Наприклад, у «рекламному вікні» може з’явитися фотографія оголеного тіла або ще більш відвертої сцени. Татам і мамам кібер-дитини варто заздалегідь розповісти їй про те, з чим можна зіштовхнутися у Всесвітньому павутинні. Поясніть їй, що в Інтернеті трапляються темні підворітні, дивні незнайомці й лиховісні кубла, де гуляти дуже небезпечно. Ознайомте її з правилами безпеки у віртуальному світі.

Буде краще, якщо з дитиною до 10—12 років в інтернет-прогулянку вирушить хтось зі старших. Нехай дитина сидить за клавіатурою і вчиться користуватися технікою, головне — щоб ви контролювали весь маршрут її «подорожей». Якщо дитина користується Інтернетом сама, слід подумати про вибір програм фільтрації.

— Нині під час настройки системи Інтернет можна зробити заборону на певні теми, — розповідає Наталія Дятлова, — вони просто не відкриватимуться. Зробити це можна самому, якщо людина добре розбирається в комп’ютерній техніці, або попросити фахівця. У настройках існує параграф «безпека», де зазначено, що можна відкривати, а що — не можна. Тепер є такі інтернет-няньки, як Голкіпер, Panda Platinum Internet Security, Child Stop, Surf Watch, CyberSitter, Net Nanny.

На жаль, ці програми платні, до того ж більшість їх фільтрують тільки англомовні сайти, а сторінки рунету розпізнавати не вміють. Така програма буде контролювати зміст веб-сторінок, які відвідує дитина, зберігати текст усіх запитів, які вона посилає в пошукові системи, блокувати доступ на сайти, які ви внесли в чорний список вашого компютера. Якщо в батьків немає можливості придбати такі програми, то слід регулярно переглядати history («журнал») свого веб-браузера, щоб дізнатися, які сайти відвідувала дитина. Крім того, слід встановити хороший антивірус, наприклад «Антивірус Касперського» або «Доктор Веб»...

Фахівці радять встановлювати на комп’ютер, яким користується дитина, хорошу програму-брандмауер (наприклад firewall), яка захистить його від хакерських атак. А в меню браузера варто відключити cookies і, якщо можна, підтримку Java.f.

Ваша дитина може підхопити комп’ютерний вірус — і в Мережі, і у власній поштовій скриньці. Діти отримують спам-розсилки повідомлень рекламного чи розважального характеру, а віртуальні хулігани розсилають файли або посилання на сайти з веселими комп’ютерними іграми. Малюки охоче роздивляються їхній зміст, де на екрані зненацька може вигулькнути якась «страшилка», що б’є по дитячих нер¬вах!

Якщо дитина користується електронною поштою, зареєструйте для неї не одну, а кілька скриньок. Особисту зазвичай створюють на сервері свого провайдера — тільки для листування з друзями. Другу — на безплатному поштовому сервері, наприклад mail.ru, km.ru, yandex.ru, hotbox.ru. Цією адресою можна користуватися для реєстрації в онлайнових іграх, на форумах, для участі в дитячих віртуальних конкурсах. У багатьох поштових програм є вмонтовані фільтри, які захистять поштову скриньку дитини.

Якщо спам усе-таки потрапляє в поштову скриньку малюка, поясніть йому, що відповідати на такі повідомлення не можна в жодному разі! Будь-яка відповідь послужить сигналом — адреса актуальна, діє, і потік листів зросте в кілька разів. Навчіть дитину видаляти небажані повідомлення і вносити зворотну адресу в спам-фільтр.

Зверніть увагу дитини на те, що не можна відкривати вкладені файли, які приходять із незнайомих адрес. Заражений вірусом файл може прийти навіть від друга, якщо той його не перевірив. Якщо ваш маленький комп’ютерний геній знатиме, що віруси здатні знищити все, що є в комп’ютері, зокрема його улюблені ігри, малюнки й фотографії, — він стане обережним...
У полоні віртуальної гри

Щоб комп’ютерна гра відповідала вікові дитини, педагоги радять додавати до даних, зазначених на етикетці, від 3 до 6 місяців (і навіть 1—1,5 року, якщо вашій дитині менше 6—7 років або вона збудлива, емоційно неврівноважена, виявляє ознаки ігроманії, залежності від ігор).

Незайвим буде, перш ніж купувати гру, вивчити відгуки в Інтернеті про неї або розпитати знайомих. Оптимальний варіант — комп’ютерні ігри з персонажами, які вже знайомі дитині з казок та фільмів.

Ніщо не вабить так дітей, як віртуальна реальність! Тому спробуйте укласти з дитиною договір, який можна повісити на помітному місці біля комп’ютера. У договорі (в жартівливій формі) дитина мусить пообіцяти, що користуватиметься комп’ютером тільки після уроків і не більше, наприклад, двох годин на день. Відповідний годинник (згодиться навіть кухонний) фіксуватиме дотримання цієї угоди.

— Ігри, які нині продаються в Україні, практично не мають жодних вікових градацій, — коментує Наталія Дятлова. — Те, що є на ринку, — суцільна піратська продукція, ми тільки намагаємося вийти на рівень, де все було б ліцензійним. На жаль, якісна продукція коштує дорого. Чи стане хтось купувати гру за 100 у.о., якщо таку ж можна купити за 30 грн.? Кожен патріот передусім орієнтується на свій гаманець. Якщо «пірати» використовували гру з суперобкладинкою, на якій вказано вікові рекомендації, то вони її роздрукують, оскільки все це робиться елементарно — на ксероксі. А якщо використовували «голу» гру, то про які вікові градації може йтися? Дуже часто в потоку такої продукції трапляються «негативні» ігри. Батькам слід звернути увагу на ті з них, де багато крові, насильства та вбивств. Не сама ж дитина купує собі віртуальні ігри! Якщо батьки не хочуть, щоб їхні діти деградували, треба купувати ігри на логічне мислення, які сприяють розумовому розвитку, — тепер їх багато... Чергувати комп’ютерні ігри зі спілкуванням з однолітками — це найкращий варіант відпочинку від віртуальних розваг.

На жаль, багато дітей чергують ігри зі спілкуванням у різноманітних чатах, форумах тощо. Статистика стверджує, що багато віртуальних «друзів», котрі видають себе за дітей, — насправді лихі й підступні дорослі. Домаганням педофілів через Інтернет щорічно піддаються близько 30% юних користувачів Мережі. Зловмисники використовують стандартні прийоми, що завжди спрацьовують: видають себе за героїв з мультиків, надсилають посилання на «дитячий ресурс із веселими картинками» або пропонують зустрітися...

Категорично забороняйте дитині публікувати в Інтернеті й повідомляти будь-кому свою адресу, домашній телефон, номер мобільного, вік, справжнє прізвище, ім’я й посилати незнайомцям свої фотографії. Краще хай вона буде в Мережі Карлсоном, Мумій-Троллем, ким завгодно! Підтримуйте цей образ, поки дитина перебуває в Інтернеті, але не забувайте виходити з нього, вимикаючи комп’ютер...

І все ж володіти комп’ютером корисно, причому у найнесподіванішому сенсі:

— Навіть учні 9—10 класів, які приходять до нас на курси навчатися, пишуть як дошкільники, — розповідає Наталія Дятлова, — вони повільно виводять букви. Це результат деградації теперішньої середньої школи. За чотири місяці занять на комп’ютерних курсах підлітки хоча б навчаються писати. Комп’ютер найкраще мати вдома, але там дитина самостійно нічого не навчиться. У клубі вона може отримати навички, дивлячись на однолітків, а на курсах їй буває нелегко, оскільки йде начитка лекцій. Дорослі багато що опановують удома самостійно, дитина ж сприймає тільки те, що їй розтлумачують учителі.

Є й суперечності: весь рунет — російською мовою, більшість клавіатур — теж російськомовні. Водночас українські діти нині практично не вивчають російську мову в школах. Коли вони пишуть щось російською, сидячи за комп’ютером, в одному слові роблять по п’ять помилок! Клавіа¬тури з українською мовою вже є, але їх чомусь мало використовують у клубах або на курсах...

Купуючи комп’ютер, зважте всі «за» і «проти» входження свого малюка у новий для нього світ. І постарайтеся вберегти його від підводних рифів та течій у незвичному плаванні океаном сучасних технологій...

* * *

 

Останніми роками значно збільшилася кількість людей, провідних весь робочий день за комп'ютером. Персональний комп'ютер став нашим супутником і удома. Без комп'ютера не обходяться і наші діти, вчившись як в школах, так і в інститутах і інших учбових закладах. У зв'язку з цим все частіше стали виникати питання про те, як впливає комп'ютер на здоров'ї. До цього дня, саме по цій темі йдуть численні дискусії. Який вплив комп'ютера на здоров'я, як дітей, так і дорослих? Чи шкідливо це? І якщо так, то наскільки? Чи небезпечніше комп'ютер телевізора, або в нім шкоди не більше, ніж в звичайних електронних приладах в нашому будинку? Як впливає комп'ютер на наше здоров'я, на нашу психологію, зір? І ще багато подібного роду питань.

Розглядаючи вплив комп'ютерів на здоров'ї, відзначимо декілька чинників ризику:
- проблеми, пов'язані з електромагнітним випромінюванням;
- проблеми зору;
- проблеми, пов'язані з м'язами і суглобами;
- стрес, депресія і інші нервові розлади, викликані впливом комп'ютера на психіку людини.

В кожному з цих випадків ступінь ризику прямо пропорційний часу, що проводиться за комп'ютером і поблизу нього. Проблеми, пов'язані з електромагнітним випромінюванням Кожен пристрій, який проводить або споживає електроенергію, створює електромагнітне випромінювання. Це випромінювання концентрується навколо пристрою у вигляді електромагнітного поля.
Деякі прилади, на зразок тостера або холодильника, створюють дуже низькі рівні електромагнітного випромінювання. Інші пристрої (мікрохвильові печі, телевізори, монітори комп'ютерів) створюють набагато вищі рівні випромінювання.

В даний час про вплив електромагнітного випромінювання на організм людини, практично ні чого не відомо, та і за комп'ютерами ми сидимо поки не багато років. Проте деякі роботи і дослідження в цій області визначають можливі чинники ризику, так, наприклад, вважається, що електромагнітне випромінювання може викликати розлади нервової системи, зниження імунітету, розлади серцево-судинної системи і аномалії в процесі вагітності і відповідно згубна дія на плід.

По можливості необхідно мінімізувати згубний вплив електромагнітного випромінювання:
- Системний блок і монітор повинні знаходитися якнайдалі від вас.
- Не залишайте комп'ютер включеним на тривалий час якщо ви його не використовуєте, хоча це і прискорить знос комп'ютера, але здоров'я корисно.
- Так само, не забудьте використовувати «сплячий режим» для монітора.
- У зв'язку з тим, що електромагнітне випромінювання від стінок монітора набагато більше, постарайтеся поставити монітор в кут, так що б випромінювання поглиналося стінами.
- По можливості скоротіть час роботи за комп'ютером і почастіше переривайте роботу.

Точно відоме - шкідливо знаходитися в полі позитивно заряджених іонів, а це зона перед екраном дисплея на електронно-променевій трубці. Позитивне електростатичне поле від високої напруги на трубці «висмоктує» з простору між особою, руками на клавіатурі користувача і самим екраном всі негативні іони, а насичення позитивними іонами повітря, пороши, диму шкідливо впливає на слизисту око, носоглотки, шкіру рук.

«Сохне горло», «сохне шкіра» - типові скарги і справедливі. Зняти це поле можна хорошим заземленим захисним фільтром на екран трубки. Проблеми зору - це найпоширеніша проблема, якою цікавляться люди, і на яку із сто процентною упевненістю можна відповісти, що на зір комп'ютер впливає негативно. У будь-якому випадку, коли діти або дорослі зайняті роботою, пов'язаною з напругою зору, їх очі стомлюються.

Ця проблема добре знайома автоаматорові, що довгий час знаходиться в дорозі, або будь-якому читачеві, що годинами не відривається від книги. М'язи, які управляють очима і фокусують їх на певному предметі, просто втомлюються від надмірного навантаження. Потенційна втома очей існує при будь-якій роботі, в якій бере участь зір, але найбільш велика вона, коли потрібно розглядати об'єкт на близькій відстані.

Проблема ще більш зростає, якщо така діяльність зв'язана з використанням пристроїв високої яскравості, наприклад, монітора комп'ютера. У дітей особливо часто втомлюються очі, оскільки їх очі і м'язи, які ними управляють, ще не окріпнули. Читання понад міру, необмежене за часом просиджування перед телевізором або комп'ютером вимагають від молодих очей серйозної напруги.

найчастіше стомлюваність зору призводить до того, що діти стають млявими і дратівливими. Як може підтвердити кожен батько, ці наслідки виникають не обов'язково тільки при роботі за комп'ютером. Але якщо діти так сильно захоплені комп'ютером, що весь вільний час проводять за клавіатурою, то ця «неприємність» може перерости в щось більше, що зажадає корекції в ранньому віці. Хоча ще і не доведено, що комп'ютери дійсно можуть викликати погіршення зору, деякі офтальмологи висловлюють побоювання, що надмірне захоплення ними в ранньому віці може зробити негативний вплив на м'язи, керівники очима, внаслідок чого дитині дуже важко буде концентрувати зір на певному предметі, особливо в таких заняттях, як читання. Якщо це відбудеться, проблему корекції зору доведеться вирішувати за допомогою окулярів. На щастя, більшості цих проблем вдається достатньо легко уникнути, якщо застосовувати найзвичайніші запобіжні засоби.

найочевидніше рішення - це обмежити кількість часу, що проводиться дітьми за комп'ютером без перерви. Ідеальною «розрядкою» між комп'ютерними заняттями може бути фізична активність, що не вимагає напруги зору, - прогулянка, гра в м'яч на повітрі або навіть похід з дорослими в магазин.

Деякі фахівці пропонують вправи для очей, що допомагають дітям уникнути проблем, зв'язаних з використанням комп'ютера. Це можуть бути такі прості вправи, як, наприклад, стеження за об'єктами, рухомими в полі зору, або концентрація зору на видалених предметах. Чергування роботи за комп'ютером з іншими видами діяльності корисно ще і тим, що останні часто включають зорові рухи, що є хорошими вправами для очей.

Відомі три варіанти вправ для очей, які дозволять Вам зняти втому, виключити виникнення головного болю від роботи за дисплеєм. Ви можете вибрати будь-який з трьох варіантів вправ, вони рівноцінні. А можете чергувати їх, якщо всі вони Вас влаштовують. Вправи можна виконувати сидячи або стоячи, але обов'язково відвернувшись від екрану. Постарайтеся ритмічно і глибоко дихати, а рухи очей прагніть робити з максимальною амплітудою.

Варіант 1:
1. Закрийте очі, сильно напружуючи очні м'язи, і вважайте: «раз, два, три, чотири». Розкрійте очі, розслабивши м'язи очей, подивитеся удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.
2. Подивитеся на перенісся і затримаєте погляд на рахунок «разів, два, три, чотири». Але не допускайте втоми очей! Розплющте очі, подивіться удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.
3. Не повертаючи голови, подивитеся направо і, зупинивши погляд, вважайте: «раз, два, три, чотири». Після цього подивитеся удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Аналогічно зафіксуйте погляд вліво, вгору і вниз. Повторите вправу 3-4 рази.
4. Переводите погляд швидко по діагоналі: направо вгору -налево вниз, потім прямо і повторюйте ці рухи очей, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість».
Повторите це вправи, переводячи погляд наліво вгору - направо вниз і удалину, рахуючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.

Варіант 2:
1. Закрийте очі, не напружуючи очні м'язи, вважайте: «раз, два, три, чотири». Широко розкрійте очі і подивіться удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.
2. Подивіться на кінчик носа, вважайте: «раз, два, три, чотири». Переведіть погляд удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.
3. Не повертаючи голови (голова прямо), робіть поволі кругові рухи очима вгору - управо - вниз - вліво і у зворотний бік: вгору - вліво - вниз - управо. Потім подивитеся удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.
4. При нерухомій голові переведіть погляд вгору, вважайте: «раз, два, три, чотири»., подивитеся прямо, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість».
Аналогічним чином переводите погляд вниз - прямо, управо - прямо, вліво - прямо, по діагоналі в одну і іншу сторони і прямо. Повторите вправу 3-4 рази.

Варіант 3:
1. Голову тримати прямо. Моргнути, не напружуючи очні м'язи, вважаючи до 10-15.
2. Не повертаючи голови (голова прямо) із закритими очима, «подивитися» направо, вважаючи: «раз, два, три, чотири», потім наліво, вважаючи: «раз, два, три, чотири», і прямо, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Підняти очі вгору, вважаючи: «раз, два, три, чотири», опустити вниз, вважаючи: «раз, два, три, чотири», і перевести погляд прямо, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.
3. Подивитися на вказівний палець, віддалений від очей на відстань 25-30 см, вважаючи: «раз, два, три, чотири», потім перевести погляд удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 4-5 разів.
4. У середньому темпі виконати 3-4 кругах рухи очей в праву сторону, стільки ж в ліву сторону і, розслабивши очні м'язи, подивитися удалину, вважаючи: «раз, два, три, чотири, п'ять, шість». Повторите вправу 1-2 рази«.

Непогано також різноманітити характер занять дитини за комп'ютером. Наприклад, роботу з текстовим процесором можна чергувати з грою, в якій присутні рухомі об'єкти. Таке чергування вимагатиме від молодих очей абсолютно різної поведінки і перешкодить їх стомлюваності, викликаною тривалою концентрацією зору на одній і тій же меті.

Нарешті, важливо прийняти заходи по зменшенню віддзеркалень від монітора. Яскраве і нерівне освітлення в кімнаті може викликати неприємні віддзеркалення на екрані. Можливі способи вирішення цієї проблеми полягають у виключенні верхнього освітлення, штори на вікнах, які пропускають дуже яскраве світло, і повороті монітора так, щоб ні прямо перед ним, ні ззаду не було яскравих джерел світла. Можна порадити використовувати спектральні окуляри (з діоптріями або без).

Проблеми, пов'язані з м'язами і суглобами У людей, що заробляють на життя роботою на комп'ютерах, найбільше число скарг на здоров'ї пов'язане із захворюваннями м'язів і суглобів. Найчастіше це просто оніміння шиї, біль в плечах і поясниці або колення в ногах. Але бувають, проте, і серйозніші захворювання. Найбільш поширений кистьовий тунельний синдром, при якому нерви руки ушкоджуються унаслідок частої і тривалої роботи на комп'ютері.

Біль в руках, особливо в гроні правої руки, викликана довгою роботою за комп'ютером придбала назву тунельного синдрому або синдрому зап'ястного каналу, а так само, придбала статус професійного захворювання комп'ютерників (програмістів, машиністів і людей, робота яких ведеться в основному на комп'ютері). Причиною виникнення болю є затискання нерва в зап'ястному каналі. Затискання може бути викликане розпуханням сухожиль що проходять в безпосередній близькості до нерва, а так само, розпуханням самого нерва. Причиною затискання нерва є постійне статичне навантаження на одні і ті ж м'язи, яке може бути викликана великою кількістю одноманітних рухів. Головне, щоб «мишка» лягала в руку. А це залежить від розміру кисті, довжини пальців, положення руки на столі. Перш, ніж купувати нову «мишку», потримайте її в руках, посувайте по килимку. А вже колір або прозорість - це на любителя! або незручним положенням рук, під час роботи з клавіатурою, при якому зап'ясті знаходитися в постійній напрузі. Все це може привести до постійного відчуття болю або дискомфорту в руках, ослабленню і онімінню рук, особливо долонь.

Біль в руках може бути викликаний не тільки затисканням зап'ястного нерва, але і пошкодженням хребта (остеохондроз, грижі міжхребцевих дисків) при якому ушкоджується нерв що йде до рук від спинного мозку. У найбільш важкій формі цей синдром виявляється у вигляді болісних болів, що позбавляють людину працездатності. У дітей такі проблеми виникають рідко, що все-таки самі захоплюються з них не проводять стільки часу за комп'ютером, як дорослі професіонали.

Обов'язково прослідкуєте, щоб стілець, на якому сидить дитина, не був дуже високим або дуже низьким. Примушуйте дитину під час занять за комп'ютером не горбити. Якщо ви виробите у нього звичку сидіти рівно і дивитися прямо на комп'ютер, то найімовірніше йому вдасться в майбутньому уникнути проблем з м'язами і суглобами. Для профілактики і лікування синдрому зап'ястного каналу слід поклопотатися про ергономічності свого робочого місця, якомога частіше переривати роботу і виконувати невеликий набір вправ для рук.

При роботі з клавіатурою, кут згину руки в лікті повинен бути прямим (90 градусів) При роботі з мишкою кисть повинна бути прямій, і лежати на столі якнайдалі від краю. Стілець або крісло повинно бути з підлокітниками, так само бажана наявність спеціальної опуклості для зап'ястя (килимок для миші, спеціальної форми клавіатура або комп'ютерний стіл з такими опуклостями). Стрес, депресія і інші нервові розлади, викликані впливом комп'ютера на психіку людини

Крім того, що тривала робота за комп'ютером негативно позначається на здоров'ї, що вже позначається на психіці, вона ще і связанна з постійним роздратуванням, джерелом якого можуть бути різні ситуації. Напевно, немає такої людини, у якої ні коли не зависав комп'ютер з втратою, не збереженої інформації, не було проблем з якими або програмами і т.д.
За наслідками досліджень, стресові ситуації пов'язані з комп'ютером, а особливо з інтернет приводять до збільшення споживання спиртних напоїв. Таким чином, ми отримуємо або психічну неврівноваженість або алкоголізм або всі разом.

А ось японські і англійські лікарі б'ють тривогу. Серед їх пацієнтів збільшилася кількість скарг на порушення функцій пам'яті. Дослідження, проведені ученими однієї з японських клінік серед пацієнтів у віці від 20 до 35 років, показали, що нинішнє покоління, виховане на всіляких пристроях «зовнішньої пам'яті», втрачає здатність запам'ятовувати нове, згадувати старе, а також виділяти з величезного об'єму інформації необхідні відомості.

Спілкування з комп'ютером, особливо з ігровими програмами, супроводжується сильною нервовою напругою, оскільки вимагає швидкої у відповідь реакції. Короткочасна концентрація нервових процесів викликає у дитини явне стомлення. Працюючи за комп'ютером, він випробовує емоційний своєрідний стрес. Дослідження показали, що навіть саме очікування гри супроводжується значним збільшенням змісту гормонів кори надниркових. Профілактика нервових розладів полягає в нас самих, тому давайте, якомога більше мінімізуємо подверженіє нас самих всякого роду психічних захворювань.

1. Постарайтеся зробити так, що б при роботі комп'ютер давав якомога менше збоїв і менше дратував вас.

2. У інтернет: не чекайте довго завантаження сторінки подивитеся в цей час іншу, постарайтеся користуватися якісним доступом.

3. Якомога частіше переривайте роботу з комп'ютером, по можливості проводите більше часу на вулиці, палите не за комп'ютером, а на балконі або де передбачено, але якнайдалі.

4. Їжте в спеціально відведених для цього місцях, щоб ненароком не пролити кави на клавіатуру і щоб хлібні крихти не попадали і не застрявали в непотрібних місцях.

 

Категорія: Комп'ютер у сучасному житті | Додав: [ADM]Irina (08.07.2009)
Переглядів: 3672 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!