Каталог статей
Головна » Статті » Різне » Афоризми та епіграфи про школу | [ Додати статтю ] |
Сухомлинський про професію вчителя "Головне завдання початкових класів – це навчити дитину вчитися, сформувати інструмент, без якого дитина стає невстигаючою, нездібною…Цим інструментом є п’ять умінь: вміння спостерігати, думати, висловлювати думку про те, що бачу, роблю, думаю, спостерігаю, читати, писати." «Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, ерудиції»
"Учитель готується до хорошого уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашої професії і технологія нашої праці: щоб дати учням іскорку знань, вчителеві треба ввібрати ціле море світла". Як створити колектив однодумців, об'єднаних єдиною педагогічною ідеєю. "Педагогічна ідея - це крила, на яких підноситься колективна творчість. Ідея надихає колектив, і починається найцікавіше й найпотрібніше в шкільному житті - колективна дослідницька робота".
Творчість – це не сума знань, а особлива спрямованість інтелекту, особливий взаємозв’язок між інтелектуальним життям особистості і проявом її сил в активній діяльності.
"Серце віддаю дітям" "Кожна дитина повинна бути щасливою" «Несу любов до дитини через все життя...» “Вчительська професія, - це людинознавство, постійне, те, що ніколи не припиняється, проникнення у складний духовний світ людини. Чудова риса – постійно відкривати в людині нове, дивуватися новому, бачити людину в процесі її становлення – один із тих корінь, які живлять покликання до педагогічної праці. ” «Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з людиною.» «Наша праця - формування людини, і це покладає на нас особливу відповідальність, яку ні з чим не зіставити». Вимоги до діяльності вчителя: 1. Систематичне піклування про всебічний розвиток дитини. 2. Любов до дітей і кожної окремої дитини. 3. Повага до дитини, вміння бачити в кожній людині особистість. 4. Віра в дитину як запорука педагогічного успіху. 5. Глибоке знання дитини. 6. Розуміння дитини – педагогічна емпатія. 7. Бережливе ставлення до духовного світу і природи дитини. 8. Вміння розвивати у дитини почуття власної гідності. 9. Вміння включати дитину в коло інтересів, життя і турбот інших людей. 10. Бути другом, мудрим радником дитини. Властивості педагогічної професії: а) «Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер, воля, громадянське й інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її щастя»; б) кінцевий результат праці віддалений в часі; в) багатофакторність впливів на дитину, «... завдання - боротися за людину, переборювати негативні впливи і давати простір позитивним ». Розумний, умілий, мудрий вихователь; г) «Об'єкт нашої праці - найтонші сфери духовного життя особистості, яка формується, - розум, почуття, воля, переконаність, самосвідомість». Впливати тим же. Найважливіші інструменти впливу - слово, краса довкілля і мистецтва, Якості педагога - майстра: 1) "Учительська професія - це людинознавство, постійне проникнення в складний духовний світ людини, який ніколи не припиняється... Це подив перед багатогранністю і невичерпністю людською"; 2) " ... практична педагогіка - це знання й уміння, не тільки доведені до ступеня майстерності, але й підняті до рівня мистецтва... виховувати й відчувати її індивідуальний світ"; 3) " Наріжний камінь педагогічного покликання - це глибока віра в можливість успішного виховання кожної дитини». Терплячість до дитячих слабостей, мудрість в розумінні дитини, конфліктів: 4) «Гармонія серця і розуму» педагога. «Чуйність, сердечна турбота про людину - це плоть і кров педагогічного покликання»; 5) «... Уміння настроювати себе на задушевну розмову з учнем, особливо з підлітком, надзвичайно важливе в тій майстерні педагогічних засобів, яку повинен створити для себе кожний учитель. Це вміння треба виховувати в собі, створювати, удосконалювати, «відшліфовувати», робити тоншим і більш дійовим... необхідно глибоко проникати в душу дитини, вдумуватися в те, чим вона живе, як вона дивиться на світ, чим є для неї люди, що оточують її. Дорогий мій колега, щоб стати справжнім вихователем, треба пройти цю школу сердечності - протягом тривалого часу пізнавати серцем усе, чим живе, що думає, з чого радіє й чим засмучується ваш вихованець. Це одна з найтонших речей у нашій педагогічній справі» Головними рисами такого вихователя – гуманіста є : 1.Мудрі любов і влада педагога над розумом і душею дитини. 2.Багатство думки, висока загальна культура. 3.Спільні з дитиною погляди на життя, людину як найвищу цінність. 4.Здатність зцілення душевних ран дитини. 5.Ніжне, ласкаве ставлення до дитини. Гуманістичні принципи педагогіки: 1. Пізнання багатогранності дитини. 2. Віри в її неповторність і талановитість. 3. Визнання природного оптимізму дитини. 4. Обережного звернення до її душі й розуму. 5. Захисту багатства людської природи в дитячій душі. 6. Виховання в учнів самоповаги. 7. Утвердження краси в природі і в людині. | |
Переглядів: 62427 | Рейтинг: 3.7/37 |
Всього коментарів: 0 | |