Каталог статей

Головна » Статті » Різне » В хвилини відпочинку [ Додати статтю ]

Обговорення казок із дітьми (частина друга)

Обговорення казок із дітьми (частина друга)

Продовження статті про те, як можна з подвійною користю для дитини читати казки.

Лебідь, рак і щука

(І.А. Крилов)
Коментар. Важливо навчити розуміти переносний сенс байки.
Виховання доброти.
1. Як ви відноситеся до героїв байки?
2. Чому вони не справилися з роботою?
Мовна зарядка.
1. Як зрозуміти вираз: «Коли в товаришах згоди немає», «зі шкіри лізуть»?
2. Чим схожі і чим відрізняються пара слів «мУка-мукА»?
3. Поставимо частинку «не» перед кожним словом «лебідь». Хто може опинитися замість нього?
4. Чи підходять прислів'я: «Голосливого стада і вовк не бере», «А віз і нині там»?
Розвиток мислення і уяви.
Перетворимо байку на казку з щасливим кінцем.
Казка і математика.
Перетворимо байку на задачку.
Казка і екологія.
1. Чому лебідь рветься в хмари, рак задкує назад, а щука тягне у воду?
2. Що ж робити?
3. Як довезти віз?
Казка розвиває руки.
За допомогою схем зобразимо сенс байки.

Батько й сини
(Л.Н. Толстой)
Батько наказав синам, щоб жили в згоді: вони не слухалися. Ось він велів принести віник і говорить: «Зламайте!» Скільки вони не билися, не могли зламати. Тоді батько розв'язав віник і велів ламати по одному прутику. Батько й говорить: «Так-то і ви: якщо в згоді жити будете, ніхто вас не здолає; а якщо сваритиметеся, та все нарізно − вас всякий легко погубить».
Коментар. Після прочитання можна обговорити те, як вашій сім’ї бути дружною і що для цього треба робити
Виховання доброти.
Приведіть приклад дружби братів і сестер.
Мовна зарядка.
1. Який батько, сини (підбір прикметників)?
2. Пошлемо термінову телеграму синам. А батькові потрібно?
3. Як зрозуміти вираз «жити в згоді»?
4. Перекажіть розповідь.
5. Чи підходить прислів'я: «Усі за одного, один за всіх»?
Розвиток мислення і уяви.
Складемо сімейну казку «А як дружимо ми?»
Казка і математика.
1. Скільки прутиків у віника?
2. Як можна відповісти різними словами?
3. Придумайте відповідне порівняння: «Так багато, як дерев в лісі» і так далі
Казка і екологія.
Чому сини не змогли зламати віник? Назбирайте жмут сухих гілочок, дайте дитині, нехай спробує зламати. А коли не вийде (для цього ви зібрали достатньо гілочок), то розберіть його і запропонуйте дитині ламати по гілочці. Дитина надовго запам’ятає цей екперемент разом із мораллю казки.
Казка розвиває руки.
За допомогою схем зобразіть розповідь, намалюйте віник.

Плутанина
(К.І.Чуковський)
Коментар. Це веселе випробування міцності дитячих знань.
Виховання доброти.
1. Кого ви хочете похвалити в цій казці?
2. Як ви це зробите?
Мовна зарядка.
1. Придумаємо свою фразу-небивалицю (стіл літає, холодильник пливе).
2. Пригадаємо з казки довгі-короткі слова (захрюкали - хрю-хрю).
3.Складемо смішні слова від слів захрюкали (за-мрюкали - затрюкали).
4.«Ворона в павиному пір'ї» − до кого підходить цей фразеологізм?
5.Чи підходять до казки прислів'я: «Чудеса в решеті: дірок багато, а вилізти нікуди», «Ходить з кута в кут Фалолей, а не знайде в хаті дверей»?
Розвиток мислення і уяви.
1. Зашифруйте назву казки, перставляючи букви.
2. Змініть кінець казки.
3. Закінчить вірш:
Миші кішку зловили,
В мишоловку посадили...
Казка і математика.
Назвіть із казки: найбільшого, найменшого, найнижчого (товстого, короткого, важкого, легкого).
Казка і екологія.
1. Чи можна підпалити море? Чому? Проведіть дослід.
2. Уявимо, що звіри залишилися неслухняними: «Як жити ведмедеві в лісі і кукурікати, а зозулі на суку гавкати?»
Казка розвиває руки.
Намалювати одночасно двома руками свою «заплутанку».

По щучьому велінню
Коментар. Казка у тому числі і про лінь Ємелі.
Виховання доброти.
1. Мені не подобається Ємеля. Чому?
2. Хіба так буває?
Мовна зарядка.
1. Придумайте якомога більше речень зі словом «Ємеля».
2. Виправимо казку (те місце, де Ємеля на санях багато народу пом'яв, подавив).
3. Яке слово зайве: Ємеля, щука, старий, сини, Мар’я-царівна?
4. Як зрозуміти приказку «Мели, Ємеля, твій тиждень»?
5. Чи підходять прислів'я: «Довгий день до вечора, коли робити нічого», «Рання пташка носик прочищає, а пізня очі протирає»?
Розвиток мислення і уяви.
1.А якби ви мали можливість, які 3 бажання ви загадали б?
2.Трохи нова казка -те ж герої + сірий вовк.
Казка і математика.
1.Скільки справ допомогла зробити Ємелі щука?
2.Придумайте Ємелі ще дві непрості і потрібні для нього справи.

(За матеріалами книги «Ігри та ігрові вправи з дітьми шестирічного віку» Є.І. Коваленко)

http://www.mama-tato.com.ua/
Категорія: В хвилини відпочинку | Додав: [ADM]Irina (20.03.2009)
Переглядів: 1824 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!