Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю [ Додати статтю ]

Молодим вчителям

Молодим вчителям

Посвята
 

Молоді вчителі, вас так важко не сплутати з учнями:

Стільки в ваших очах чистоти і мрійливої юності.

Хай вітає вас школа піснями і віршами звучними,

запашними квітками, добром, розумінням і чуйністю.

Молоді вчителі, доки ваші серця пломеніють,

поки ви не заснули у власнім м’якенькім кубельці,

поспішайте до школи, де вітер романтики віє,

де замріяні мальви всміхаються ніжно веселці.

Юні наші колеги, нехай не лякають вас будні,

хай щоденна робота і манить, і радує й тішить.

Хай вам друзями добрими стануть допитливі учні.

Хай в майбутнє дороги вам стеляться якнайсвітліші.

Молодий учитель... Молодий спеціаліст... Романтика... Мрії... Самі гарні задуми...

Ідучи працювати в школу, молодий спеціаліст ще глибоко не осмислює ті великі і відповідальні завдання, які покладені на вчителя, ту всю складність професії педагога. Адже батьки, держава довірять йому найцінніший скарб світу - дитину, людину, свою надію, своє майбутнє. Сьогоднішній вчитель-початківець навчатиме і виховуватиме кілька поколінь учнів. А це вимагатиме постійної творчості, невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості і, найголовніше, любові до дітей.

"Вчитель - відзначав В. Сухомлинський, - творить людину, як скульптор творить свою статую з безформеного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого".

Але скульпторові все-таки, мабуть, легше.

Учительська професія складна, але і благородна. З приводу цього у Івана Драча є такі поетичні рядки:

Нема жахливої роботи, ніж учительська,

Нема виснажливішої роботи від учительської,

Де нерви паляться, мов хмиз сухий,

Де серце рветься в клекоті і чаді.

Але нема щасливішої долі,

Коли Людина з Твоїх рук, Учителю,

Іде у світ - на краплю світ людніє.

                                                                              ("Дума про вчителя")

То чи зможе достойно справитися молодий педагог із такими великими і відповідальними завданнями, адже він ще далеко не педагог-майстер.

Звичайно, багато що залежить від самого молодого спеціаліста. Але не все. Не лише добра професійна підготовка і особисті якості визначають результат праці.

Як стверджував А.С. Макаренко, "справжнім учителем-вихователем можна стати після роботи в хорошому педагогічному колективі через кілька років". Таку ж думку мав і В.О. Сухомлинський: "Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського".

Отже, входження молодих вчителів у складний світ шкільного життя, їх успішна професійна діяльність значною мірою залежить від того, в який колектив попаде вчитель, як його зустрінуть, які умови праці й побуту їм створять, якою турботою їх оточать, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть до вияву ініціативи, творчості.

Саме таку залежність глибоко осмислили у відділі освіти та в райметодкабінеті і визначили свою ведучу роль у даному важливому процесі.

Адже мистецтво управління полягає в тому, щоб своєчасно зважити і знати, де і як зосередити свої головні сили і увагу.
 
И. Кошевна, методист Черняхівського РМК
 

http://www.zippo.net.ua/

Категорія: Допомога молодому вчителю | Додав: [ADM]Irina (04.06.2009)
Переглядів: 8229 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!