Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Молодим вчителям Посвята
Молоді вчителі, вас так важко не сплутати з учнями: Стільки в ваших очах чистоти і мрійливої юності. Хай вітає вас школа піснями і віршами звучними, запашними квітками, добром, розумінням і чуйністю. Молоді вчителі, доки ваші серця пломеніють, поки ви не заснули у власнім м’якенькім кубельці, поспішайте до школи, де вітер романтики віє, де замріяні мальви всміхаються ніжно веселці. Юні наші колеги, нехай не лякають вас будні, хай щоденна робота і манить, і радує й тішить. Хай вам друзями добрими стануть допитливі учні. Хай в майбутнє дороги вам стеляться якнайсвітліші. Молодий учитель... Молодий спеціаліст... Романтика... Мрії... Самі гарні задуми... Ідучи працювати в школу, молодий спеціаліст ще глибоко не осмислює ті великі і відповідальні завдання, які покладені на вчителя, ту всю складність професії педагога. Адже батьки, держава довірять йому найцінніший скарб світу - дитину, людину, свою надію, своє майбутнє. Сьогоднішній вчитель-початківець навчатиме і виховуватиме кілька поколінь учнів. А це вимагатиме постійної творчості, невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості і, найголовніше, любові до дітей. "Вчитель - відзначав В. Сухомлинський, - творить людину, як скульптор творить свою статую з безформеного шматка мармуру: десь у глибині цієї мертвої брили лежать прекрасні риси, які належить добути, очистити від усього зайвого". Але скульпторові все-таки, мабуть, легше. Учительська професія складна, але і благородна. З приводу цього у Івана Драча є такі поетичні рядки: Нема жахливої роботи, ніж учительська, Нема виснажливішої роботи від учительської, Де нерви паляться, мов хмиз сухий, Де серце рветься в клекоті і чаді. Але нема щасливішої долі, Коли Людина з Твоїх рук, Учителю, Іде у світ - на краплю світ людніє. ("Дума про вчителя") То чи зможе достойно справитися молодий педагог із такими великими і відповідальними завданнями, адже він ще далеко не педагог-майстер. Звичайно, багато що залежить від самого молодого спеціаліста. Але не все. Не лише добра професійна підготовка і особисті якості визначають результат праці. Як стверджував А.С. Макаренко, "справжнім учителем-вихователем можна стати після роботи в хорошому педагогічному колективі через кілька років". Таку ж думку мав і В.О. Сухомлинський: "Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського". Отже, входження молодих вчителів у складний світ шкільного життя, їх успішна професійна діяльність значною мірою залежить від того, в який колектив попаде вчитель, як його зустрінуть, які умови праці й побуту їм створять, якою турботою їх оточать, яку надаватимуть методичну допомогу, як стимулюватимуть до вияву ініціативи, творчості. Саме таку залежність глибоко осмислили у відділі освіти та в райметодкабінеті і визначили свою ведучу роль у даному важливому процесі. Адже мистецтво управління полягає в тому, щоб своєчасно зважити і знати, де і як зосередити свої головні сили і увагу.
И. Кошевна, методист Черняхівського РМК
| |
Переглядів: 8286 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |