Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Деякі способи організації початку уроку Пропонується задача, яка вирішується тільки з опорою на життєвий досвід учнів, на їх дотепність і кмітливість. Дається задача на тренування пам’яті, спостережливості, на пошук закономірностей – з матеріалу, добре засвоєного учнями. На дошці записані рівняння і відповіді до них; серед яких є як правильні, так і неправильні. Пропонується їх перевірити. На дошці записане рішення якого-небудь приклада чи задачі з традиційними, що часто зустрічаються, помилками. Пропонується здійснити перевірку кожного логічного ходу рішення. Учитель прагне одержати найбільш повне обґрунтування критичних зауважень учнів. Дається звичайна традиційна задача з традиційним рішенням. Пропонується знайти коротке, раціональне рішення. На дошці малюнок до складної задачі, методом “мозкового штурму” здійснюється пошук її вирішення. На столі в кожного учня лежить чистий листок паперу. Пояснивши тему уроку, учитель повідомляє, що в кінці року з деяких питань, які розглядались на уроці, буде проведена перевірочна робота на 15 хв. Урок починається з читання по реченнях заданого для самостійного вивчення параграфа й колективного обговорення його змісту. Учні відповідями на запитання вчителя доводять глибину вивчення теми. Якщо відчуваються проблеми, відповідають консультанти з цієї теми. (Консультантів, як правило, двох учнів, учитель призначає на попередньому уроці). На дошці записані запитання, відповіді на які допоможуть зрозуміти ключові моменти доведення найбільш складної для учнів теореми і краще її запам’ятати. Учні зображають деяку геометричну фігуру і проводять невелику дослідницьку роботу з певного плану. Обговорюються різні засоби вирішення задачі, що була задана на попередньому уроці. Така задача повинна бути незвичайною, цікавою, але водночас доступною для всіх учнів. Якщо ж додому було задано написати твір-казку або скласти математичний кросворд, то доцільно починати урок з представлення найбільш вдалих робіт. Розглядається деяка математична проблема, яка ще не обговорювалась у класі. Учні накреслюють план пошуку її вирішення. На дошці виконані до домашніх задач малюнки (звичайно перед уроком геометрії). За готовими малюнками обговорюється їх рішення. Урок починають “солісти”. Так називають учнів, яким потрібно буде “захищати” рішення домашніх задач. Рішення оформляється на дошці до уроку. При призначенні “солістів” враховується складність задач. | |
Переглядів: 3278 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |