Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Зустріч зі школою
Рекомендації та поради
1. При першій же бесіді з директором і завучем попросіть їх розповісти про шкільний колектив узагалі (маються на увазі педагогічний та учнівський колективи). При цьому поцікавтесь, з досвідом кого із співробітників вам варто було б, як молодому вчителеві, ознайомитися в першу чергу. 2. Якщо в школі є методичний кабінет, то перегляд зібраних там матеріалів (а їх готують конкретні вчителі) також певною мірою допоможе вам скласти думку про того чи іншого вчителя. 3. Уважно огляньте навчальні кабінети, їх оформлення, зібраний і систематизований тут дидактичний матеріал значною мірою відображають стиль роботи того чи іншого вчителя. 4. У перші місяці перебування у школі поставте собі за мету відвідати уроки більшості вчителів. Адже кожен із них найповніше виявляє себе як особистість у безпосередній діяльності на уроці. 5. Постійно розвивайте свою педагогічну спостережливість і допитливість. Придивляйтесь, як ваші колеги спілкуються з учнями під час перерв, суспільне корисної праці, прогулянок; які у них взаємини з керівництвом школи, один з одним, з батьками учнів; про що і як розмовляють між собою вчителі у позанавчальний час та ін. Спостереження за зовнішнім виглядом також може деякою мірою поповнити знання про особистість того чи іншого педагога. 6. Якщо трапиться нагода ознайомитися з помешканням вашого колеги, не відмовляйтесь. Стиль, культура оформлення житла, стан садиби значною мірою характеризують людину, і насамперед учителя. Як подолати страх перед уроком
(скористайтесь вправами, які варто виконувати перед уроком)
1. Я ґрунтовно підготувався до заняття. 2. Я спокійний. 3. Настрій у мене хороший, бадьорий. 4. Я продумав усі компоненти уроку. 5. Добре знаю всіх учнів, вони дисципліновані, уважні, з повагою ставляться до мене. 6. Я підібрав цікавий матеріал і зможу захопити школярів. 7. Мені легко з учнями. 8. Я цілком володію собою.
Сформуйте вміння зайти до класу
1. Завчасно з’ясуйте, в якому кабінеті передбачено розкладом проведення вами заняття. Особливо, коли це пов’язано із замінами уроків. 2. У кожному класі доберіть собі помічників, які під вашим керівництвом готували б до уроків необхідне навчальне приладдя (своєчасно занести демонстраційні матеріали, прилади тощо). 3. Під час перерви відберіть усе потрібне вам для конкретного уроку, компактно складіть його. 4. Оглянувши себе перед дзеркалом, після першого дзвінка на урок виходьте з учительської і прямуйте до класу. 5. Почекайте другого дзвінка, дайте змогу зайти до класної кімнати всім учням. 6. Журнал, зошит, підручник тримайте в лівій руці, а правою відчиняйте двері. Ваша фігура має показатися в отворі дверей на повний зріст. Не обертаючись, правою рукою за своєю спиною зачиняйте двері. 7. На вашому обличчі мас бути вираз задоволення і ледь помітна посмішка: ви раді зустрічі з вихованцями. 8. Упевненим кроком ідіть до робочого стола, дві-три секунди уважно оглядайте клас, щоб охопити всіх учнів і психологічно організувати їх на навчальну діяльність. 9. Зайшовши до класу, треба не забути привітатися.
Санітарно-гігієнічні вимоги і правила при організації навчально-виховного процесу
1. Напередодні уроку (під час перерви) потрібно добре провітрити класну кімнату (відчинити вікно, двері). 2. Протягом уроку має забезпечуватися постійне надходження свіжого повітря через відчинену кватирку чи фрамугу (якщо немає достатньої вентиляції). 3. Стежте за правильністю пози учнів за партою. Це сприяє правильному диханню й кровообігу, а отже, і доступу насиченої киснем крові до мозку. 4. Коли помітили, що школярі, займаючись одним видом розумової праці, стомилися (розпорошена увага, знижена дисципліна, позіхання і т. ін.), залучіть їх до іншого виду діяльності, що зумовить включення в роботу іншої мікросистеми кори головного мозку. 5. Через 25-30 хвилин з початку навчальних занять забезпечте можливості для активного відпочинку всіх учнів. Найбільшою мірою цьому сприяють фізкультурні паузи. | |
Переглядів: 2186 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |