Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Схема аналізу навчального заняття (шкільного уроку)
Схема аналізу навчального заняття (шкільного уроку) 1. Загальні відомості про навчальне заняття: – тема навчального заняття, її зв’язок з попередніми і наступними темами, місце у відповідному розділі; – форма, тип навчального заняття, його структура, відповідність темі та поставленій меті; – рівень досягнення мети та отримані результати; – позитивні та негативні сторони, досягнення, втрати, загальні враження. 2. Підготовка вчителя до організації навчального заняття: - визначення структури навчального заняття відповідно до теми і мети; - вивчення індивідуальних та вікових особливостей учнів, психологічних особливостей класу; - підготовка навчального матеріалу (тестових завдань, вправ, творчих робіт, практичних завдань; - використання фахової та методичної літератури, підготовка дидактичного та роздаткового матеріалу. 3. Постановка мети, завдань навчального заняття, відбір змісту навчального матеріалу: – постановка мети, яка відповідає темі навчального заняття; – відбір наукових, засадничих знань, понять, фактів, що складають основу розвитку умінь, навичок школярів; – відповідність змісту навчального матеріалу рівню розвитку учнів, їхнім пізнавальним можливостям та інтересам; – стимулювання інтересу учнів до змісту, (новизна знань, умінь, їхня різностороння значущість, парадоксальність понять, фактів, популярність інформації, емоційність викладу, подання інформації через призму бачення вчителя); – інтегрування змісту навчального матеріалу з іншими темами навчального предмету. 4. Застосування методів, прийомів, засобів на навчальному занятті: – творчий підбір методів, прийомів, засобів навчання для досягнення поставленої навчально-виховної і розвивальної мети і вирішення завдань; – стимулювання активності учнів до критичного і творчого мислення, виявів власної позиції і вміння переконання, самостійного пошуку і дослідження, успіху у навчально-виховній діяльності. 5. Діяльність педагога: – оганізація навчально-пізнавальної роботи на занятті; – знання вчителем навчального матеріалу, його інтелектуальний рівень, ерудиція, любов до педагогічної професії; – гуманне ставлення до школярів, розуміння їх як особистостей, виявлення до них довіри і поваги; – стиль діяльності та поведінки вчителя, його комунікативні уміння, відкритість, щирість, знаходження контакту зі школярамими, виявлення педагогічного такту в організації взаємодії з учнями; – забезпечення дисципліни як організації порядку на навчальному занятті; – рівень професійної майстерності педагога. 6. Діяльність учнів: – ставлення учнів до процесу навчання, а також до форм, методів організації навчально-пізнавальної діяльності; – ставлення до особистості викладача, виявлення розуміння і поваги до нього; – позиція учнів як партнерів у навчально-виховномку процесі, творців нових ідей; – дотримання правил поведінки школярів на навчальному занятті. 7. Організація міжособистісної взаємодії: “вчитель-учень”, “учень-учень”: – створення психологічно комфортного середовища на навчальному занятті; – застосування різноманітних форм співробітництва, міжособистісної взаємодії (дискусії, діалоги, групові форми, колективна робота тощо); – привчання учнів до уважного слухання, толерантного ставлення до інших думок, уникнення конфліктів, критичних зауважень, образ, тощо; – об’єктивне ставлення педагога до кожного учня, створення рівноправних умов для всіх учасників навчально-виховного процесу. 8. Результативність навчального заняття: – перевірка вчителем рівня розуміння, осмислення школярами навчального матеріалу, рівня сформованості їхніх знань та умінь; – застосування зворотнього зв’язку для усвідомлення особливостей діяльності, мислення школярівів, мотивації їхнього навчання з метою удосконалення організації навчальних занять; – оцінювання як важливий засіб стимулювання усвідомлення учнями досягнутих успіхів, перспектив свого розвитку; – об’єктивність оцінювання індивідуальних особливостей навчальної діяльності учнів, рівня їхньої активності, творчості; – мотивація оцінок. 9. Загальні висновки (пропозиції і поради щодо вдосконалення підготовки і проведення наступних навчальних занять). 10. Оформлення титульної сторінки аналізу навчального заняття за зразком | |
Переглядів: 4017 | Рейтинг: 4.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |