Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту [ Додати статтю ]

Схема аналізу навчального заняття (шкільного уроку)

     Схема аналізу навчального заняття (шкільного                                               уроку)


1. Загальні відомості про навчальне заняття:
– тема навчального заняття, її зв’язок з попередніми і наступними темами, місце у відповідному розділі;
– форма, тип навчального заняття, його структура, відповідність темі та поставленій меті;
– рівень досягнення мети та отримані результати;
– позитивні та негативні сторони, досягнення, втрати, загальні враження.
2. Підготовка вчителя до організації навчального заняття: 
- визначення структури навчального заняття відповідно до теми і мети;
- вивчення індивідуальних та вікових особливостей учнів, психологічних особливостей класу;
- підготовка навчального матеріалу (тестових завдань, вправ, творчих робіт, практичних завдань;
- використання фахової та методичної літератури, підготовка дидактичного та роздаткового матеріалу.
3. Постановка мети, завдань навчального заняття, відбір змісту навчального матеріалу:
– постановка мети, яка відповідає темі навчального заняття;
– відбір наукових, засадничих знань, понять, фактів, що складають основу розвитку умінь, навичок школярів;
– відповідність змісту навчального матеріалу рівню розвитку учнів, їхнім пізнавальним можливостям та інтересам;
– стимулювання інтересу учнів до змісту, (новизна знань, умінь, їхня різностороння значущість, парадоксальність понять, фактів, популярність інформації, емоційність викладу, подання інформації через призму бачення вчителя);
– інтегрування змісту навчального матеріалу з іншими темами навчального предмету.
4. Застосування методів, прийомів, засобів на навчальному занятті:  
– творчий підбір методів, прийомів, засобів навчання для досягнення поставленої навчально-виховної і розвивальної мети і вирішення завдань;
– стимулювання активності учнів до критичного і творчого мислення, виявів власної позиції і вміння переконання, самостійного пошуку і дослідження, успіху у навчально-виховній діяльності.
5. Діяльність педагога:
 – оганізація навчально-пізнавальної роботи на занятті;
 – знання вчителем навчального матеріалу, його інтелектуальний рівень, ерудиція, любов до педагогічної професії;
– гуманне ставлення до школярів, розуміння їх як особистостей, виявлення до них довіри і поваги; 
– стиль діяльності та поведінки вчителя, його комунікативні уміння, відкритість, щирість, знаходження контакту зі школярамими, виявлення педагогічного такту в організації взаємодії з учнями;
– забезпечення дисципліни як організації порядку на навчальному занятті;
– рівень професійної майстерності педагога.
6. Діяльність учнів:
– ставлення учнів до процесу навчання, а також до форм, методів організації навчально-пізнавальної діяльності;
– ставлення до особистості викладача, виявлення розуміння і поваги до нього;
– позиція учнів як партнерів у навчально-виховномку процесі, творців нових ідей;
– дотримання правил поведінки школярів на навчальному занятті.
7. Організація міжособистісної взаємодії: “вчитель-учень”, “учень-учень”:
– створення психологічно комфортного середовища на навчальному занятті;
– застосування різноманітних форм співробітництва, міжособистісної взаємодії (дискусії, діалоги, групові форми, колективна робота тощо);
– привчання учнів до уважного слухання, толерантного ставлення до інших думок, уникнення конфліктів, критичних зауважень, образ, тощо;
– об’єктивне ставлення педагога до кожного учня, створення рівноправних умов для всіх учасників навчально-виховного процесу.
8. Результативність навчального заняття:
– перевірка вчителем рівня розуміння, осмислення школярами навчального матеріалу, рівня сформованості їхніх знань та умінь;
– застосування зворотнього зв’язку для усвідомлення особливостей діяльності, мислення школярівів, мотивації їхнього навчання з метою удосконалення організації навчальних занять;
– оцінювання як важливий засіб стимулювання усвідомлення учнями досягнутих успіхів, перспектив свого розвитку;
– об’єктивність оцінювання індивідуальних особливостей навчальної діяльності учнів, рівня їхньої активності, творчості;
– мотивація оцінок.
9. Загальні висновки (пропозиції і поради щодо вдосконалення підготовки і проведення наступних навчальних занять).
10. Оформлення титульної сторінки аналізу навчального заняття за зразком 



Категорія: Вчитель студенту | Додав: [ADM]Irina (19.05.2009)
Переглядів: 3991 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!