Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту [ Додати статтю ]

Організація педагогічної практики

            Організація педагогічної практики

 
Початок практики. Педагогічна практика розпочинається настановчим інструктажем, в якому беруть участь студенти-практиканти, викладач-керівник практики та вчителі навчальних закладів, де студенти проходитимуть практику.

Настановчий інструктаж. На інструктажі керівник педпрактики зачитує наказ Ректора про проходження педагогічної практики студентами і розподіл їх за окремими навчальними закладами міста, а також ознайомлює студентів та педагогів з метою, основними завданнями та особливостями організації педагогічної практики.

Комплексне вивчення студентами навчально-виховної роботи навчальних закладів. Ознайомлення з навчальними закладами і комплексне вивчення специфіки їхньої роботи відбуватиметься за такими напрямами:

-          ознайомлення з навчальним закладом, бесіда з представниками адміністрації, вчителями-предметниками, класними керівниками;

-          вивчення шкільної документації (розкладу занять, календарних планів вчителів, планів виховної роботи класних керівників тощо);

-          бесіда з учнями, батьками;

-          вивчення класних журналів, учнівських зошитів, щоденників;

-          ознайомлення з методами та формами роботи вчителів-предметників і класного керівника того класу, за яким закріплено студента;

-          складання і затвердження індивідуального плану роботи студента-практиканта (протягом першого тижня педагогічної практики).

Навчальна робота. Умовно навчальна робота поділяється на такі етапи:  перший -  пасивний;  другий -  активний.

Під час першого етапу студенти відвідують заняття вчителів, аналізують їх за схемою, вивчають і переймають кращий педагогічний досвід вчителів, беруть поради і консультації у фахівців-педагогів, визначаються з розкладом особистих занять, знайомляться з учнями і вчителями, з якими  безпосередньо працюватимуть.

На другому етапі студенти активно включаються в навчальну роботу. Вони розробляють конспекти уроків і затверджують їх у вчителя предметника; виготовляють дидактичний матеріал; підбирають до окремих уроків технічні засоби навчання (ТЗН); готують і проводять уроки (пробні і залікові); беруть участь в їхньому обговоренні а також відвідують і обговорюють уроки своїх колег-практикантів.

Виховна робота. Студенти ознайомлюються з планом виховної роботи школи і класу, до якого вони прикріплені; долучаються до проведення запланованих шкільних і класних виховних заходів; беруть участь у повсякденній роботі класного колективу; самостійно готують і проводять різноманітні виховні заходи; беруть участь у роботі з батьками своїх учнів (вивчають умови виховання в сім’ї, відвідують батьківські збори); відвідують і обговорюють виховні заходи, які проводять колеги-практиканти.

Методична та науково-дослідна робота студентів-практикантів полягає в ознайомленні з планом роботи методичних об’єднань учителів християнської етики; участі в семінарах, конференціях, педагогічних читаннях; спостереженні за життям і навчально-виховною діяльністю одного з учнів (за вибором практиканта) і написанні його психолого-педагогічної характеристики.

Підсумки практики. Педагогічна практика завершується такими видами роботи студентів:

-         оформлення звітної документації;

-         підготовка матеріалів до фотомонтажу, газети, виставки тощо про результати і особливості проходження педагогічної практики;

-         підведення підсумків практики у місцях її проходження разом з керівником педпрактики і педагогами, які опікувалися студентами в навчальному закладі;

-         захист практики і участь у підсумковій конференції за результатами педагогічної практики.

Категорія: Вчитель студенту | Додав: [ADM]Irina (05.06.2009)
Переглядів: 3301 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!