Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Виховна робота студентів-практикантів Виховна робота – невід’ємна частина навчально-виховної практики, протягом якої студенти університету, як помічники класних керівників, беруть участь в організації позакласної діяльності учнів, ознайомлююся із класами, до яких прикріплені, налагоджують контакт з учнями, готують і проводять виховні заходи, ведуть психолого-педагогічне вивчення учнів. Організація виховної діяльності студента-практиканта у процесі педагогічної практики Мета: поглиблення і закріплення психолого-педагогічних знань студентів; формування умінь і навичок організації різноманітних видів позакласної діяльності та дозвілля учнів, спрямованих на виховання у них соціальних, громадянських, моральних рис тощо. Студент-практикант повинен: 1. Познайомитись із керівником класу та його колективом. 2. Ознайомитися зі сутністю роботи класного керівника, планом виховної діяльності в колективі. 3. Налагодити контакт із класом і розвивати позитивні взаємини з учнями під час практики. 4. Вивчати інтереси, потреби учнів, організовувати педагогічну взаємодію з ними під час перерв, у позаурочний час. 5. Брати участь у співпраці з класним керівником в організації позакласної діяльності учнів, а також у шкільних виховних заходах. 6. У взаємодії з учнями класу обрати тему, форму позакласного заходу із урахуванням їхніх потреб, інтересів, рівня розвитку. 7. Узгодити з класним керівником і викладачем кафедри педагогіки тему, зміст, структуру залікового виховного (позакласного) заходу, визначити дату його проведення. 8. Підготувати план-конспект (сценарій) та самостійно провести виховний (позакласний) захід на заплановану тему. 9. Організувати учнів до підготовки та проведення заходу. 10. Розписати в індивідуальному плані практики зміст виховної діяльності в учнівському колективі на весь період практики. Виконуючи функцію класного керівника, студент–практикант повинен: • сприяти підвищенню успішності в класі (групі) – допомагати учням у подоланні труднощів у навчанні й досягненні успіхів; • з метою зміцнення дисципліни в класі визначати з учнями й спрямовувати їх на дотримання правил поведінки; • проводити виховні (позакласні) заходи, застосовувати різноманітні методи педагогічної взаємодії, що сприяють згуртуванню колективу класу (групи); • вивчати потреби, бажання, інтереси учнів, рівень їхнього розвитку з метою організації позакласної діяльності та дозвілля; • залучати представників громадських організацій, батьків до проведення виховних (позакласних) заходів; • проводити різноманітні позакласні заходи, що визначають різні напрямки виховання учнів (гуманістичний, мо-ральний, естетичний, трудовий тощо); • використовувати різні форми проведення виховних заходів відповідно до мети педагогічної взаємодії, потреб, рівня розвитку учнів; • організовувати діяльність із самовиховання та самоосвіти учнів класу; • налагоджувати контакт з учнями групи, здійснювати особистісний підхід до кожного школяра й організовувати доцільну взаємодію; • у взаємодії з учнями конструктивно розв’язувати конфлікти різних типів і рівнів. Діяльність студента-практиканта з метою набуття умінь й навичок: • застосовувати різноманітні методи дослідження для вивчення потреб, інтересів, особливостей рівня розвитку учнів класу; • визначати зміст виховної роботи з колективом класу, його позакласної діяльності із врахуванням особливостей розвитку колективу й учнів; • планувати організацію позакласної діяльності учнів відповідно до їхніх потреб, бажань, рівня вихованості; • підбирати форми виховної роботи, що подобаються учням, залучати їх до підготовки та проведення виховних (позакласних) заходів; • здійснювати науково-педагогічний аналіз позакласних заходів у взаємодії з класним керівником, керівниками практики, студентами-колегами; • дотримуватися правил конструктивного, доброзичливого спілкування з учнями, батьками, вчителями, студентами-колегами, виявляти педагогічний такт; • здійснювати рефлексію й самоаналіз власної педагогічної діяльності й поведінки, вносити корективи відповідно до норм педагогічної етики; • визначати причини й особливості “складної” поведінки учнів, відповідно до них організовувати педагогічну взаємодію; • застосовувати різноманітні методи, прийоми, засоби організації педагогічної взаємодії з учнями, їхньої поза-класної діяльності з урахуванням особливостей педагогічної ситуації, розвитку учнів, їхнього досвіду поведінки, ставлення до конкретного методу. | |
Переглядів: 10911 | Рейтинг: 1.8/5 |
Всього коментарів: 0 | |