Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Технологія організації виховного заходу З метою підготовки й організації виховного заходу студент-практикант повинен: • ознайомитися з програмою виховної роботи у класі, де виконує функції класного керівника; • виявити рівень розвитку учнів цього класу (цінність орієнтацій, почуттів, мотивації поведінки, звички), а також рівень сформованості учнівського класу як колективу; • вивчити інтереси, потреби учнів, їхні бажання, очікування, пов’язані з організацією дозвілля у позанавчальний час; • залучити учнів до вибору й організації майбутнього заходу; • у процесі обговорення з учнями змісту, форми заходу орієнтувати їх не лише на усвідомлення власних потреб й інтересів, але й на розуміння необхідності розвитку певних рис, умінь самоорганізації поведінки; • узгодити вибір учнів майбутнього заходу з програмою ви-ховної роботи (позанавчальної діяльності), розробленої класним керівником; • стимулювати і підтримувати ініціативу, самостійність усіх учнів у процесі підготовки й організації виховного заходу; • створити та забезпечити позитивну психологічно-комфортну атмосферу під час заходу, розвивати позитивні самопочуття учнів; • регулювати хід процесу, дотримуватися запланованої структури, визначеного регламенту; • постійно виявляти педагогічний такт, уникати примусу, емоційного тиску на учнів; • обговорити хід, результати заходу, враження та бажання учнів, висловити власні судження. Алгоритм організації виховного заходу 1. Вибір і планування : • стимулювання учнів до організації цікавого й доцільного заходу; • збирання ідей, пропозицій учнів щодо змісту, форми заходу; • колективне обговорення висловлених ідей, суджень учнів, внесення коректив, вибір рішень шляхом застосування різноманітних методик (аргументованого міркування, голосування, розгляд пропозицій тощо); • визначення мети заходу й очікування результатів; • колективне обговорення загальної структури, змісту, планування методів, засобів організації заходу; • визначення обов’язків учнів, розподіл доручень, ролей. 2. Підготовка: • ознайомлення з необхідною літературою, пошук й вибір матеріалу для сценарію; • визначення етапів заходу, підготовка сценарію; • організація зустрічі з учасниками репетицій, консультацій; • підготовка різноманітних засобів (аудіовізуальних і технічних, декорацій та атрибутів для інтер’єру, одягу учасників, роздаткового матеріалу, нагород тощо); • підготовка приміщення. 3. Організація: початок: • захоплення уваги учасників, стимулювання позитивних емоцій, створення приємних очікувань від заходу; • визначення мети і бажаних результатів; • визначення правил поведінки учасників, погодження необхідного часу; • коротке повідомлення про хід заходу; організація процесу: • забезпечення логічного переходу від попереднього етапу до наступного; • дотримання сценарію й регламенту (імпровізація можлива, якщо виправдана й відповідає формі заходу); • контроль за дотриманням обраних правил поведінки й діяльності учасників; • підтримка позитивної атмосфери спілкування учасників, їхнього емоційного піднесення; • підбадьорювання учнів до вільного міркування, виявлення активності, творчості, власних поглядів, позитивних емоцій; • акцентування на цінності кожного учасника, доброзичливе ставлення до всіх учнів; закінчення: • наведення висновків, підсумків; • загальна оцінка результатів відповідно до запланованої мети; • повідомлення учням оцінок, суджень, обговорення їхніх вражень, побажань; • організація емоційного піднесеного завершення, орієнтація на подальші заходи. | |
Переглядів: 4028 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |