Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту [ Додати статтю ]

Педагогічна практика студентів ІV курсу (8 семестр)

Педагогічна практика студентів ІV курсу (8семестр)

(ціль, завдання, зміст та її оцінка)

 

Педагогічна практика студентів ІУ курсу переслідує такі цілі:

поглиблення і закріплення теоретичних знань, набутих сту­дентами в вузі, формування умінь та навичок педагогічної праці;

розвиток у студентів умінь і навичок самостійного проведення навчально-виховної роботи з учнівським колективом та окремими учнями;

спонукання студентів до професійного самовдосконалення, педагогічної творчості в науково-дослідницької діяльності.

 

Завдання практики:

застосування теоретичних знань на практиці;

подальший розвиток навичок спостереження і аналізу навчально-виховної роботи;

сформувати вміння проводити урок різного типу із засто­суванням різноманітних методів, які активізують пізнавальну діяльність учнів, а також проводити позаурочну роботу з спеціаль­ності;

ознайомитися з роботою класного керівника, дитячими організаціями, проводити індивідуальну роботу з учнями і бать­ками;

закріпити інтерес до педагогічної професії.

 

Зміст педпрактики

І. Установча конференція, в ході якої студенти знайомлять­ся з метою та змістом педпрактики, індивідуальними завданнями та формами звітності.

2. Ознайомлення студентів з системою роботи навчально-виховного закладу (школи та класу, за яким вони закріплені):

- ознайомлення із специфікою діяльності даного навчально-виховного закладу;

ознайомлення із системою виховної роботи класного керів­ника; вивчення плану його роботи;

ознайомлення з системою роботи вчителів-предметників, вчителів-новаторів, відвідування їх уроків;

знайомство з шкільними кабінетами та їх обладнанням.

3. Вивчення учнівського колективу, в якому буде працювати практикант;

вивчення вікових та індивідуальних особливостей учнів, їхніх нахилів та інтересів, рис характеру, взаємовідносин у класі в ході навчально-виховного процесу; шляхом вивчення документації, бесід з учнями, спостереження;

бесіди з класним керівником; вчителями, які працюють в даному класі, батьками;

складання психолого-педагогічної характеристики особи­стості учня.

4. Виконання функцій та обов’язків помічника класного ке­рівника, здійснення позакласної виховної роботи:

складання Індивідуального плану виховної роботи з класом у відповідності з планом роботи класного керівника і інтересами учнів даного класу;

проведення поточної організаційно-педагогічної роботи (контроль за відвідуванням уроків, організація чергувань тощо);

організація постійного спілкування з учнями, проведення індивідуальної роботи з учнями;

підготовка та проведення позакласних виховних заходів;

ведення класного журналу, оформлення іншої документації, перевірка щоденників тощо;

участь в роботі з батьками учнів, підготовці та проведенні батьківських зборів.

 

Навчально-методична робота:

вивчення навчального процесу на основі відвідування уро­ків різних вчителів з метою вивчення  вимог до учнів, різноманіт­них методів організації пізнавальної діяльності і  виховання учнів на уроках, виявлення міжпредметних зв’язків і можливостей їх використання на уроках з свого предмета;

відвідування всіх уроків і позаурочних заходів з пред­мету;

<!--[if !supportLists]-->-         <!--[endif]-->підготовка та складання планів-конспектів уроків всіх типів із застосуванням різних методів активізації мислительної діяльності учнів;

проведення уроків в середніх класах;

психолого-педагогічний аналіз проведених уроків методи­стом, вчителем, студентами, їх самоаналіз;

організація індивідуальної роботи з учнями в позаурочний час: заняття з невстигаючими, перевірка зошитів, контрольних робіт;

ознайомлення з проведенням факультативів, гуртків з свого предмету, участь в їх роботі;

проведення предметних тижнів з наданням їм виховної спрямованості;

виготовлення наочних посібників та дидактичних матеріа­лів,  оформлення кабінету;

ознайомлення з методичною роботою з спеціальності, участь в роботі методоб’єднання.

6. Регулярне відвідування уроків і позакласних виховних заходів, які проводяться студентами групи; участь в їх обгово­ренні.

7. Оформлення звіту та необхідної  документації.

8. Підсумкова конференція, в ході якої студенти звітують групами про систему виховної роботи школи, дослідницьку проблему, над якою працює навчальний заклад, а також про результати вико­нання дослідницького завдання.

Завдання дослідницького характеру на час педпрактики для студентів 4 курсу.

Виконати: системний аналіз уроку математики учителя (студента) і дати оцінку ефективності уроку; самоаналіз власного уроку.

Вивчити: а) досвід учителів з організації і проведення лабораторних і практичних робіт на уроках математики. Висвітлити результати вивчення; б) досвід учителів з використання матеріалів екскурсій на уроках математики.

Оцінка професійних умінь студентів за час педагогічної практики

І. Математична підготовка:

знання математики в відповідності з шкільною програмою, підручниками;

володіння матеріалом для організації і проведення позакласної роботи з предмету.

ІІ. Методична підготовка:

уміння вивчати учнів;

уміння здійснювати цілепокладання;

уміння відбирати матеріал для конкретного уроку;

уміння працювати з теоремою;

уміння працювати з математичною задачею;

уміння використовувати додаткову літературу;

уміння стимулювати діяльність учнів;

уміння коректувати діяльність учнів;

уміння використовувати дошку;

уміння аналізувати урок товариша;

уміння проводити самоаналіз уроку.

ІІІ.  Відношення до справи:

дисциплінованість;

ініціатива в підготовці до уроку;

відвідування уроків товаришів;

культура спілкування.

Звітність:

Характеристика студента-практиканта з оцінкою школи.

Щоденник педагогічних спостережень.

Індивідуальний план роботи.

Конспекти проведених залікових уроків (2) з протоколами їх обговорення.

Розробка позакласного заходу з математики.

Розробка позакласного виховного заходу з протоколом обговорення його проведення.

Психолого-педагогічна характеристика учня класу.

Виконання завдань дослідницького характеру.

Звіт про проходження практики.


http://pu.ac.kharkov.ua/


Категорія: Вчитель студенту | Додав: [ADM]Irina (05.07.2009)
Переглядів: 6404 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!