Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Педагогічна практика студентів ІV курсу (8семестр) (ціль, завдання, зміст та її оцінка) Педагогічна практика студентів ІУ курсу переслідує такі цілі: поглиблення і закріплення теоретичних знань, набутих студентами в вузі, формування умінь та навичок педагогічної праці; розвиток у студентів умінь і навичок самостійного проведення навчально-виховної роботи з учнівським колективом та окремими учнями; спонукання студентів до професійного самовдосконалення, педагогічної творчості в науково-дослідницької діяльності. Завдання практики: застосування теоретичних знань на практиці; подальший розвиток навичок спостереження і аналізу навчально-виховної роботи; сформувати вміння проводити урок різного типу із застосуванням різноманітних методів, які активізують пізнавальну діяльність учнів, а також проводити позаурочну роботу з спеціальності; ознайомитися з роботою класного керівника, дитячими організаціями, проводити індивідуальну роботу з учнями і батьками; закріпити інтерес до педагогічної професії. Зміст педпрактики І. Установча конференція, в ході якої студенти знайомляться з метою та змістом педпрактики, індивідуальними завданнями та формами звітності. 2. Ознайомлення студентів з системою роботи навчально-виховного закладу (школи та класу, за яким вони закріплені): - ознайомлення із специфікою діяльності даного навчально-виховного закладу; ознайомлення із системою виховної роботи класного керівника; вивчення плану його роботи; ознайомлення з системою роботи вчителів-предметників, вчителів-новаторів, відвідування їх уроків; знайомство з шкільними кабінетами та їх обладнанням. 3. Вивчення учнівського колективу, в якому буде працювати практикант; вивчення вікових та індивідуальних особливостей учнів, їхніх нахилів та інтересів, рис характеру, взаємовідносин у класі в ході навчально-виховного процесу; шляхом вивчення документації, бесід з учнями, спостереження; бесіди з класним керівником; вчителями, які працюють в даному класі, батьками; складання психолого-педагогічної характеристики особистості учня. 4. Виконання функцій та обов’язків помічника класного керівника, здійснення позакласної виховної роботи: складання Індивідуального плану виховної роботи з класом у відповідності з планом роботи класного керівника і інтересами учнів даного класу; проведення поточної організаційно-педагогічної роботи (контроль за відвідуванням уроків, організація чергувань тощо); організація постійного спілкування з учнями, проведення індивідуальної роботи з учнями; підготовка та проведення позакласних виховних заходів; ведення класного журналу, оформлення іншої документації, перевірка щоденників тощо; участь в роботі з батьками учнів, підготовці та проведенні батьківських зборів. Навчально-методична робота: вивчення навчального процесу на основі відвідування уроків різних вчителів з метою вивчення вимог до учнів, різноманітних методів організації пізнавальної діяльності і виховання учнів на уроках, виявлення міжпредметних зв’язків і можливостей їх використання на уроках з свого предмета; відвідування всіх уроків і позаурочних заходів з предмету; <!--[if !supportLists]-->- <!--[endif]-->підготовка та складання планів-конспектів уроків всіх типів із застосуванням різних методів активізації мислительної діяльності учнів; проведення уроків в середніх класах; психолого-педагогічний аналіз проведених уроків методистом, вчителем, студентами, їх самоаналіз; організація індивідуальної роботи з учнями в позаурочний час: заняття з невстигаючими, перевірка зошитів, контрольних робіт; ознайомлення з проведенням факультативів, гуртків з свого предмету, участь в їх роботі; проведення предметних тижнів з наданням їм виховної спрямованості; виготовлення наочних посібників та дидактичних матеріалів, оформлення кабінету; ознайомлення з методичною роботою з спеціальності, участь в роботі методоб’єднання. 6. Регулярне відвідування уроків і позакласних виховних заходів, які проводяться студентами групи; участь в їх обговоренні. 7. Оформлення звіту та необхідної документації. 8. Підсумкова конференція, в ході якої студенти звітують групами про систему виховної роботи школи, дослідницьку проблему, над якою працює навчальний заклад, а також про результати виконання дослідницького завдання. Завдання дослідницького характеру на час педпрактики для студентів 4 курсу. Виконати: системний аналіз уроку математики учителя (студента) і дати оцінку ефективності уроку; самоаналіз власного уроку. Вивчити: а) досвід учителів з організації і проведення лабораторних і практичних робіт на уроках математики. Висвітлити результати вивчення; б) досвід учителів з використання матеріалів екскурсій на уроках математики. Оцінка професійних умінь студентів за час педагогічної практики І. Математична підготовка: знання математики в відповідності з шкільною програмою, підручниками; володіння матеріалом для організації і проведення позакласної роботи з предмету. ІІ. Методична підготовка: уміння вивчати учнів; уміння здійснювати цілепокладання; уміння відбирати матеріал для конкретного уроку; уміння працювати з теоремою; уміння працювати з математичною задачею; уміння використовувати додаткову літературу; уміння стимулювати діяльність учнів; уміння коректувати діяльність учнів; уміння використовувати дошку; уміння аналізувати урок товариша; уміння проводити самоаналіз уроку. ІІІ. Відношення до справи: дисциплінованість; ініціатива в підготовці до уроку; відвідування уроків товаришів; культура спілкування. Звітність: Характеристика студента-практиканта з оцінкою школи. Щоденник педагогічних спостережень. Індивідуальний план роботи. Конспекти проведених залікових уроків (2) з протоколами їх обговорення. Розробка позакласного заходу з математики. Розробка позакласного виховного заходу з протоколом обговорення його проведення. Психолого-педагогічна характеристика учня класу. Виконання завдань дослідницького характеру. Звіт про проходження практики.
| |
Переглядів: 6404 | Рейтинг: 2.3/3 |
Всього коментарів: 0 | |