Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту [ Додати статтю ]

Педагогічна практика студентів V курсу (9семестр)

Педагогічна практика студентів V курсу (9семестр)

(ціль, завдання, зміст та її оцінка) 

 

Метою цього виду практики є удосконалення педагогічної майстерності майбутнього вчителя.

Завдання практики:

удосконалення педагогічних вмінь, розвиток творчого під­ходу до вибору типу, структури уроків і методів навчання, нестан­дартного вирішення ситуації;

вивчення, узагальнення і застосування передового педаго­гічного досвіду;

подальший розвиток інтересу і прагнення до науково-дослідницької роботи в галузі навчання і виховання школярів.

 

Зміст педпрактики

1. Настановча  конференція, в ході якої студенти знайомляться з метою та змістом педпрактики;  її завданнями та формами звітності.

2. В період педагогічної практики студенти-випускники пра­цюють самостійно на  посаді вчителя і класного керівника.

3. Знайомляться з обов’язками і організацією роботи директора школи і його заступників, знайомляться з річним планом навчально-виховної роботи школи, роботою педагогічної ради,  методичних об’єднань, батьківського комітету.

4. Навчально-методична робота практиканта передбачає:

вивчення і узагальнення системи роботи вчителя предметника, досвіду його навчально-вииховної діяльності з використанням активних методів навчання, "нетрадиційних уроків", різних форм організації пізнавальної діяльності учнів та методів контролю їх знань тощо;

самостійне творче проведення різних типів уроків з використанням сучасних методик та ТЗН;

керівництво гуртком з спеціальності, проведення факультативних занять;

виготовлення наочних посібників, предметних газет, стендів, оформлення кабінету;

участь в методичній роботі: планування роботи метод об’єднання, участь в його засіданнях, виступи на засіданнях з по­відомленнями, рефератами або доповідями;

аналіз учбової програми І підручника.

5. Зміст виховної роботи складає:

вивчення і узагальнення системи роботи класного керівника, а також самостійне планування виховної роботи, ведення класної документації, індивідуальної та колективної роботи з учнями;

проведення позакласної роботи;

застосування різноманітних методів вивчення учнівського колективу, міжособових відносин і складання на цій основі психолого-педагогічної характеристики класу;

робота з батьками: індивідуальні бесіди, консультації, проведення батьківських зборів.

6. Відвідування уроків і позакласних виховних заходів, які проводять студенти-практиканти, участь в їх обговоренні.

7. Оформлення звіту та необхідної документації.

8. Підсумкова конференція.

 

Завдання дослідницького характеру на час педпрактики для студентів 5 курсу.

Виконати: системний аналіз уроку математики учителя (студента) і дати оцінку ефективності уроку; самоаналіз власного уроку.

Виконати опис педагогічного досвіду вчителя математики, який безпосередньо є керівником педпрактики.

Оцінка професійних умінь студентів за час кваліфікаційної педагогічної практики в школі

І. Математична підготовка:

знання математики в відповідності з шкільною програмою, підручниками;

володіння матеріалом для організації і проведення позакласної роботи з предмету (гурткова робота, факультатив, підготовка до олімпіад).

ІІ. Методична підготовка:

уміння складати тематичне планування теми;

уміння відбирати матеріал для конкретного уроку;

уміння виконувати аналіз набору задач, які використовуються на уроці, з точки зору виконуємих функцій (виробці яких умінь сприяють, які математичні знання дають);

уміння складати набір задач і вправ для засвоєння відповідного розділу програми з урахуванням диференційованого підходу;

уміння грамотно з методичної точки зору працювати з задачею на всіх етапах її розв’язання;

уміння організовувати роботу учнів при вивченні теорії (робота з поняттями, алгоритмами, теоремами іт.п.);

уміння розробити систему контролю і оцінки виконання учнями усіх видів робіт; прийоми опитування;

уміння виконувати аналіз помилок, допущених учнями;

робота по формуванню в учнів усної і письмової математичної мови, графічних навичок;

методика роботи з домашнім завданням;

уміння раціонально використовувати засоби навчання математики (в тому числі і комп’ютер).

ІІІ.  Педагогічні уміння:

уміння виконувати самоаналіз уроку, етапу навчання;

уміння виконувати аналіз уроку товариша, вчителя.

ІV. Професійні якості особистості:

уміння організовувати роботу учнів на уроці;

уміння розподіляти увагу .

V. Відношення до справи:

дисциплінованість;

ініціатива і самостійність в підготовці до уроку;

потяг підвищувати професійний рівень;

культура спілкування з товаришами, вчителями.

Оцінка по кожній із позицій з урахуванням розшифровки (оцінка виставляється за п’ятибальною шкалою)

Звітність:

Характеристика студента-практиканта з оцінкою школи.

Щоденник педагогічних спостережень.

Індивідуальний план роботи.

Конспекти залікових уроків (2) з протоколами їх обговорення.

Розробка позакласного заходу з математики.

Розробка позакласного виховного заходу з протоколом обговорення його проведення.

Психолого-педагогічна характеристика класу.

Виконання завдань дослідницького характеру.

Звіт про проходження практики.

 

http://pu.ac.kharkov.ua/

Категорія: Вчитель студенту | Додав: [ADM]Irina (05.07.2009)
Переглядів: 5549 | Рейтинг: 2.4/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!