Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту | [ Додати статтю ] |
Педагогічна практика студентів V курсу (9семестр) (ціль, завдання, зміст та її оцінка) Метою цього виду практики є удосконалення педагогічної майстерності майбутнього вчителя. Завдання практики: удосконалення педагогічних вмінь, розвиток творчого підходу до вибору типу, структури уроків і методів навчання, нестандартного вирішення ситуації; вивчення, узагальнення і застосування передового педагогічного досвіду; подальший розвиток інтересу і прагнення до науково-дослідницької роботи в галузі навчання і виховання школярів. Зміст педпрактики 1. Настановча конференція, в ході якої студенти знайомляться з метою та змістом педпрактики; її завданнями та формами звітності. 2. В період педагогічної практики студенти-випускники працюють самостійно на посаді вчителя і класного керівника. 3. Знайомляться з обов’язками і організацією роботи директора школи і його заступників, знайомляться з річним планом навчально-виховної роботи школи, роботою педагогічної ради, методичних об’єднань, батьківського комітету. 4. Навчально-методична робота практиканта передбачає: вивчення і узагальнення системи роботи вчителя предметника, досвіду його навчально-вииховної діяльності з використанням активних методів навчання, "нетрадиційних уроків", різних форм організації пізнавальної діяльності учнів та методів контролю їх знань тощо; самостійне творче проведення різних типів уроків з використанням сучасних методик та ТЗН; керівництво гуртком з спеціальності, проведення факультативних занять; виготовлення наочних посібників, предметних газет, стендів, оформлення кабінету; участь в методичній роботі: планування роботи метод об’єднання, участь в його засіданнях, виступи на засіданнях з повідомленнями, рефератами або доповідями; аналіз учбової програми І підручника. 5. Зміст виховної роботи складає: вивчення і узагальнення системи роботи класного керівника, а також самостійне планування виховної роботи, ведення класної документації, індивідуальної та колективної роботи з учнями; проведення позакласної роботи; застосування різноманітних методів вивчення учнівського колективу, міжособових відносин і складання на цій основі психолого-педагогічної характеристики класу; робота з батьками: індивідуальні бесіди, консультації, проведення батьківських зборів. 6. Відвідування уроків і позакласних виховних заходів, які проводять студенти-практиканти, участь в їх обговоренні. 7. Оформлення звіту та необхідної документації. 8. Підсумкова конференція. Завдання дослідницького характеру на час педпрактики для студентів 5 курсу. Виконати: системний аналіз уроку математики учителя (студента) і дати оцінку ефективності уроку; самоаналіз власного уроку. Виконати опис педагогічного досвіду вчителя математики, який безпосередньо є керівником педпрактики. Оцінка професійних умінь студентів за час кваліфікаційної педагогічної практики в школі І. Математична підготовка: знання математики в відповідності з шкільною програмою, підручниками; володіння матеріалом для організації і проведення позакласної роботи з предмету (гурткова робота, факультатив, підготовка до олімпіад). ІІ. Методична підготовка: уміння складати тематичне планування теми; уміння відбирати матеріал для конкретного уроку; уміння виконувати аналіз набору задач, які використовуються на уроці, з точки зору виконуємих функцій (виробці яких умінь сприяють, які математичні знання дають); уміння складати набір задач і вправ для засвоєння відповідного розділу програми з урахуванням диференційованого підходу; уміння грамотно з методичної точки зору працювати з задачею на всіх етапах її розв’язання; уміння організовувати роботу учнів при вивченні теорії (робота з поняттями, алгоритмами, теоремами іт.п.); уміння розробити систему контролю і оцінки виконання учнями усіх видів робіт; прийоми опитування; уміння виконувати аналіз помилок, допущених учнями; робота по формуванню в учнів усної і письмової математичної мови, графічних навичок; методика роботи з домашнім завданням; уміння раціонально використовувати засоби навчання математики (в тому числі і комп’ютер). ІІІ. Педагогічні уміння: уміння виконувати самоаналіз уроку, етапу навчання; уміння виконувати аналіз уроку товариша, вчителя. ІV. Професійні якості особистості: уміння організовувати роботу учнів на уроці; уміння розподіляти увагу . V. Відношення до справи: дисциплінованість; ініціатива і самостійність в підготовці до уроку; потяг підвищувати професійний рівень; культура спілкування з товаришами, вчителями. Оцінка по кожній із позицій з урахуванням розшифровки (оцінка виставляється за п’ятибальною шкалою) Звітність: Характеристика студента-практиканта з оцінкою школи. Щоденник педагогічних спостережень. Індивідуальний план роботи. Конспекти залікових уроків (2) з протоколами їх обговорення. Розробка позакласного заходу з математики. Розробка позакласного виховного заходу з протоколом обговорення його проведення. Психолого-педагогічна характеристика класу. Виконання завдань дослідницького характеру. Звіт про проходження практики. | |
Переглядів: 5564 | Рейтинг: 2.4/5 |
Всього коментарів: 0 | |