Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту [ Додати статтю ]

Системний аналіз і оцінки ефективності уроку.

Системний аналіз і оцінки ефективності уроку.

 

№ п/п

Що оцінюється

Бали

1.

Оцінка основних особистнісних якостей викладача

 

1.1.

Знання предмету і загальна ерудиція викладача в цілому

 

1.2.

Рівень педагогічної і методичної майстерності (уміння донести навчальний матеріал до рівня розуміння кожним учнем, створити психологічний клімат, сприятливий для виробки слушного фону для роботи, уміння зацікавити аудиторію, швидко реагувати на виникнення різних ситуацій в класі)

 

1.3.

Культура мови, темп, дикція, інтенсивність, образність, емоційність, загальна і специфічна грамотність. (Врахувати, що оптимальний темп – 120-130 слів за хвилину, в побуті – 150 слів за хвилину; уміння підбирати темп, змінювати висоту, тембр голосу, чітке вимовлення).

 

1.4.

Ступінь тактичності і демократичності взаємовідношень з учнями.

 

1.5.

Зовнішній вид викладача, міміка, жести, культура поведінки (охарактеризувати невербальні способи спілкування).

 

2.

Оцінка основних характеристик учнів на уроці.

 

2.1.

Ступінь пізнавальної активності, творчості, самостійності.

 

2.2.

Рівень загальнонавчальних і спеціальних умінь і навичок.

 

2.3.

Наявність і ефективність колективних (групових) форм роботи.

 

2.4.

Ступінь дисциплінованості, організованості і зацікавленості.

 

3.

Оцінка змісту діяльності викладача і учнів

 

3.1.

Науковість, доступність і посильність вивчаємого матеріалу, формуємих умінь і навичок.

 

3.2.

Актуальність і зв’язок з життям (теорії з практикою).

 

3.3.

Ступінь новизни, проблемності і привабливості навчального матеріалу (одержуваної учнями інформації).

 

3.4.

Оптимальність об’єму запропонованого для засвоєння матеріалу.

 

4.

Оцінка ефективності діяльності викладача і учнів (принципів організації і методів)

 

4.1.

Раціональність і ефективність використання часу уроку, оптимальність його темпу, а також чередування і зміна видів діяльності.

 

4.2.

Ступінь доцільності і ефективності використання наочності і ТЗН на уроці.

 

4.3.

Ступінь раціональності і ефективності використовуючих на уроці методів і організаційних форм роботи.

 

4.4.

Рівень зворотного зв’язку з усіма учнями підчас уроку.

 

4.5.

Ефективність контролю за роботою учнів і рівень вимог, на якому проводилась оцінка їх знань, умінь і навичок.

 

4.6.

Ступінь естетичної взаємодії уроку на учнів.

 

4.7.

Ступінь додержання правил охорони праці і техніки безпеки викладачем і учнями на уроці.

 

5.

Оцінка цілі і результатів проведеного уроку.

 

5.1.

Ступінь конкретності, чіткості і лаконічності формуліровки цілі уроку.

 

5.2.

Реальність, доцільність складність і досяжність цілі одночасно.

 

5.3.

Ступінь навчаючої взаємодії уроку на учнів (чому і в якому ступені навчились).

 

5.4.

Ступінь виховної взаємодії (що сприяло їх вихованню).

 

5.5.

Ступінь взаємодії уроку на розвиток учнів (що сприяло їх розвитку).

 

 

Для кількісної оцінки ефективності уроку застосовується 4-х бальна шкала.

4 бала – даний параметр оцінюється на “відмінно”

3 бала – на “добре”

2 бала – на “задовільно”

1 бал – на “незадовільно”

Якщо за урок одержано 85% від максимально можливої загальної кількості балів або вище, то урок – “відмінний”.

Якщо одержано від 85-84%, то урок добрий.

Якщо одержано від 45% до 64%, то урок незадовільний.


http://pu.ac.kharkov.ua/

Категорія: Вчитель студенту | Додав: [ADM]Irina (05.07.2009)
Переглядів: 3511 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!