1.
|
Оцінка основних особистнісних
якостей викладача
|
|
1.1.
|
Знання предмету і загальна
ерудиція викладача в цілому
|
|
1.2.
|
Рівень педагогічної і
методичної майстерності (уміння донести навчальний матеріал до рівня
розуміння кожним учнем, створити психологічний клімат, сприятливий для
виробки слушного фону для роботи, уміння зацікавити аудиторію, швидко
реагувати на виникнення різних ситуацій в класі)
|
|
1.3.
|
Культура мови, темп, дикція,
інтенсивність, образність, емоційність, загальна і специфічна грамотність.
(Врахувати, що оптимальний темп – 120-130 слів за хвилину, в побуті – 150
слів за хвилину; уміння підбирати темп, змінювати висоту, тембр голосу, чітке
вимовлення).
|
|
1.4.
|
Ступінь тактичності і
демократичності взаємовідношень з учнями.
|
|
1.5.
|
Зовнішній вид викладача,
міміка, жести, культура поведінки (охарактеризувати невербальні способи
спілкування).
|
|
2.
|
Оцінка основних характеристик
учнів на уроці.
|
|
2.1.
|
Ступінь пізнавальної
активності, творчості, самостійності.
|
|
2.2.
|
Рівень загальнонавчальних і
спеціальних умінь і навичок.
|
|
2.3.
|
Наявність і ефективність
колективних (групових) форм роботи.
|
|
2.4.
|
Ступінь дисциплінованості,
організованості і зацікавленості.
|
|
3.
|
Оцінка змісту діяльності
викладача і учнів
|
|
3.1.
|
Науковість, доступність і
посильність вивчаємого матеріалу, формуємих умінь і навичок.
|
|
3.2.
|
Актуальність і зв’язок з життям
(теорії з практикою).
|
|
3.3.
|
Ступінь новизни, проблемності і
привабливості навчального матеріалу (одержуваної учнями інформації).
|
|
3.4.
|
Оптимальність об’єму
запропонованого для засвоєння матеріалу.
|
|
4.
|
Оцінка ефективності діяльності
викладача і учнів (принципів організації і методів)
|
|
4.1.
|
Раціональність і ефективність
використання часу уроку, оптимальність його темпу, а також чередування і
зміна видів діяльності.
|
|
4.2.
|
Ступінь доцільності і
ефективності використання наочності і ТЗН на уроці.
|
|
4.3.
|
Ступінь раціональності і
ефективності використовуючих на уроці методів і організаційних форм роботи.
|
|
4.4.
|
Рівень зворотного зв’язку з
усіма учнями підчас уроку.
|
|
4.5.
|
Ефективність контролю за
роботою учнів і рівень вимог, на якому проводилась оцінка їх знань, умінь і
навичок.
|
|
4.6.
|
Ступінь естетичної взаємодії
уроку на учнів.
|
|
4.7.
|
Ступінь додержання правил
охорони праці і техніки безпеки викладачем і учнями на уроці.
|
|
5.
|
Оцінка цілі і результатів
проведеного уроку.
|
|
5.1.
|
Ступінь конкретності, чіткості
і лаконічності формуліровки цілі уроку.
|
|
5.2.
|
Реальність, доцільність
складність і досяжність цілі одночасно.
|
|
5.3.
|
Ступінь навчаючої взаємодії
уроку на учнів (чому і в якому ступені навчились).
|
|
5.4.
|
Ступінь виховної взаємодії (що
сприяло їх вихованню).
|
|
5.5.
|
Ступінь взаємодії уроку на
розвиток учнів (що сприяло їх розвитку).
|
|