Основні напрями діяльності та справи класного колективу
Відповідно до результатів, отриманих у процесі аналітичної діяльності, та на основі сформульованих цілей і завдань виховної роботи педагогу необхідно визначити напрями, форми та способи організації життєдіяльності класного колективу. Допоможуть у цьому сформований учителем образ класу, його уявлення про організацію діяльності, спілкування і відносин у класному колективі.
Форми та способи життєдіяльності класу не мають визначатися набором випадково відібраних і не пов’язаних між собою заходів. Щоб добір справ був справді системним і науково обґрунтованим, класний керівник має під час планування спиратись на теоретичні та технологічні розробки з питань виховання учнів.
Необхідно передбачити участь вихованців у загальношкільних і класних справах, водночас визначити як пріоритетний той вид діяльності, що якнайкраще вплине на розвиток особистості учнів та забезпечить неповторність класного колективу. Вибираючи форми й способи роботи, вчитель віддає перевагу тим справам, які вибрані учнями та батьками під час колективного планування. Як правило, ці заходи найбільше відповідають інтересам і потребам учнів та сприяють їхньому розвитку.
Вчителю важливо правильно визначити терміни виконання завдань і відповідальних за підготовку та проведення заходів. Оптимальний розподіл часу і сил членів класної спільноти дасть змогу підвищити ефективність виховної діяльності.
Плануючи роботу з класним колективом спираємось на основні орієнтири виховання.
Основні орієнтири виховання
(початкова школа)
1.Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.
Критерії |
Виховні досягнення учнів |
Сформованість почуттів любові до Батьківщини, її національних цінностей; повага прав людини (толерантність, миролюбність) на початковому рівні. |
Усвідомлення приналежності до української держави і народу. Шанування історії і мови свого народу, країни. Почуття гордості та поваги до своїх батьків, роду, народу, місця, де народився. Знання культури свого народу і прагнення дотримання традицій. Розуміння правил взаємодії людей у сім'ї, суспільстві; безконфліктного прагнення проживання з іншими народами, виконання правил у житті. |
2. Ціннісне ставлення до людей
Критерії |
Виховні досягнення учнів |
Усвідомлення на початковому рівні моральних якостей: чуйності, чесності, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, щедрості, поваги до особистості. |
Уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагод, запобігання та мирне розв'язування конфліктів; здатність враховувати думку товаришів, інших людей. Уміння оцінювати власні вчинки інших людей та висловлювати оцінні судження. |
3. Ціннісне ставлення до природи.
Критерії |
Виховні досягнення учнів |
Виховання елементів екологічної культури молодших школярів. Початковий рівень сформованості понять, уявлень про природу, екологію. |
Уявлення про цілісність природи, місце людини в природі, розуміння необхідності гармонійного співіснування людини і природи; естетичності почуттів до неї. Прагнення берегти і примножувати її багатства; відповідально ставитись до природи; висловлювати оцінні судження про власне ставлення до об'єктів природи і поведінки людей. |
4. Ціннісне ставлення до праці.
Критерії |
Виховні досягнення учнів |
Початковий рівень сформованості понять та уявлень про працю. |
Усвідомлення значущості праці в житті людини. Відповідальність за результати власної праці та праці інших. Прагнення і здатність співпрацювати в спільній діяльності. Виявлення вимогливості до себе, обов'язковості, охайності, бережливості, дисциплінованості, старанності. Уявлення про різні види професій та особистісні якості, необхідні сучасному працівникові. |
5. Ціннісне ставлення до мистецтва
Критерії |
Виховні досягнення учнів |
Початковий рівень виховання естетичного та емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва. |
Здатність розуміти і сприймати окремі художньо-тематичні інформації, частини художніх творів; уявлення про мистецтво та засоби його виразності, інтерес до мистецтва, поняття про естетичні почуття, переживання, пов'язані із сприйманням творів різних видів мистецтва; оцінювання власного ставлення до мистецтва; здійснювання творчої діяльності у мистецькій сфері на елементарному рівні. |
6. Ціннісне ставлення до себе.
Критерії |
Виховні досягнення учнів |
Виховання ціннісного ставлення до здорового способу життя. |
Усвідомлення цінності людського життя, кожної людської особистості, уміння дотримуватись правил здорового способу життя (дотримання правил гігієни, рухового режиму, пристосування до змін навколишнього середовища, протидія хвороботворним чинникам, психічного благополуччя, розпізнавання прекрасного в оточені і в самій людині);
Безпеки власної життєдіяльності( розпізнавати та протидіяти факторам шкідливого впливу на здоров'я людини); Здійснення самоконтролю, само оцінювання, саморегуляції виявлення вольових рис особистості( вимогливість, відповідальність, самокритичність, самоповага, почуття гідності). |
Підготувала: заступник директора з виховної роботи Плюхіна О.А. Хмельницький НВК №10
|