Методи вивчення особистості |
Мета вивчення |
Відвідування та спостереження за учнями в сім'ї, бесіди з учнями, батьками. |
Вивчення морального клімату в сім'ї, ставлення учнів до близьких, рівня освіти батьків, поглядів на виховання, матеріального стану. |
Спостереження за реакцією на оцінки учнів, на записи та зауваження в щоденнику. |
Вивчення контролю батьків за поведінкою дитини, ефективності впливу сім'ї та методів виховання. |
Бесіди з батьками та учнями про довірливі стосунки між ними. |
Вивчення поведінки дитини в сім'ї. |
Огляд "куточка школяра" під час відвідування. Бесіди і консультації для батьків про організацію режиму дня дитини і домашньої роботи. |
Вивчення організації в родині навчальної праці школяра. |
Співвідношення успішності в цьому і минулому навчальному році. |
Вивчення змін успішності школяра після ускладнення програми. |
Спостереження та оцінка організаторських здібностей, суспільних вчинків. |
Вивчення інтересів до виконання доручень; розвиток організаторських здібностей. |
Педагогічні спостереження, аналіз зошитів, щоденників. Аналіз зауважень учителів, які були зроблені у щоденнику. |
Вивчення рівня розвитку точності, акуратності ведення записів. |
З'ясування поглядів учнів на дружбу і товаришування в бесідах та диспутах. |
Виведення інтересів учнів. |
Анкетування і тестування. |
Вивчення ролі учня в системі міжособистих стосунків у колективі. |
Діагностика. |
Вивчення рівня розвитку пізнавальних можливостей і здібностей учнів, їхніх потреб та інтересів.
|