Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Л И С Т 20.05.2005 N 1/9-276 Міністерству освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання в роботі дитячих оздоровчих закладів під час літніх канікул Програми гуртків мистецького спрямування. Заступник міністра О.В.Огнев’юк Програми гуртків мистецького спрямування Настає час літніх канікул. Багато дітей відправляються в оздоровчі заклади, головним завданням яких є зміцнення здоров'я дітей. Найбільш поширеною формою цих закладів є літні табори, де педагогічні працівники продовжують здійснювати виховний вплив. У сучасних умовах - це створення психологічного комфорту, забезпечення сприятливих умов для повноцінного змістовного життя, саморозвитку, отримання нових знань і вмінь, тобто реалізації особистісних інтересів і задоволення естетичних і духовних потреб. Продовжується робота щодо розширення світогляду дітей та учнівської молоді, задоволення їх інтересів, успішної творчої діяльності шляхом гурткової роботи. Процес особистісного розвитку в основному здійснюється за рахунок пізнавальної діяльності та за допомогою духовного потенціалу різних видів мистецтва. Відповідно до розпорядження Президента України "Про організацію літнього оздоровлення та відпочинку дітей у 2005 році" від 03.04.2005 року N 942/2005-рп та з метою забезпечення ефективного оздоровлення, повноцінного відпочинку дітей педагогічним колективам оздоровчих закладів слід долучати дітей до національних цінностей та навчанню основ народної творчості та ремесел. З цією метою в оздоровчих закладах створюються гуртки за інтересами, які допоможуть зробити життя дітей в цих закладах більш повноцінним і яскравим. При створенні гуртків різних напрямів враховується регіональний фактор, вікові особливості дітей та рівень матеріально-технічних можливостей оздоровчого закладу. Пропонуємо програми роботи гуртків різних напрямів з орієнтовним планом занять на 20 годин. Кількість годин і змістовне наповнення може змінюватись і коригуватись відповідно до вищезазначених факторів та потреб планової діяльності табору. Програма гуртка "Етикет"
Етикет - це норми поведінки людини в різних ситуаціях: у міжособистісних стосунках, сім'ї, колективі, суспільстві, які є відмінними у різних верств населення і у різних народів. Але існують загальнолюдські норми поведінки. Бути культурною людиною - це дотримуватись загальнолюдських норм, правил життя і діяльності, єдності внутрішньої та зовнішньої гармонії, мати уявлення про прекрасне в природі, людині, якомога більше знати про культуру інших народів, але в першу чергу, національну культуру. Коли людина знає і виконує норми етикету, сприймає їх як систему морально-естетичних цінностей, вони перетворюються в її ціннісні моральні якості. Вихована, тактовна, доброзичлива людина, яка знає, як поводитись у тій чи іншій ситуації, має почуття власної гідності, сформовану комунікативну впевненість, викликає позитивні емоції і сприяє досягненню психологічного і морального комфорту у всіх сферах життєдіяльності: з друзями, у громадських місцях, школі та оздоровчому закладі. В подальшому це допоможе творчо і активно включитись у реальне життя і стати справжнім громадянином своєї країни.
Примітка. У разі великої кількості бажаючих або з метою охоплення всіх дітей, можна створити клуб "Етикет" і проводити заняття комбінованого типу, створивши секції, "країни" тощо. Наприклад: допитливих; ввічливих; прихильників здорового способу життя; любителів фауни і флори; знавців моди і т. ін. Для проведення комплексних занять можна задіяти майже весь склад працівників оздоровчого закладу: лікар може провести бесіди про гігієну, культуру споживання їжі, негативні наслідки шкідливих звичок, навчити прийомів першої допомоги при нещасних випадках; фізрук може висвітлити питання здорового способу життя, провести спортивні конкурси і змагання, мандрівки, походи. Можна залучити керівників інших гуртків, які є в оздоровчому закладі. Наприклад, танцювального, який навчить дітей, як потрібно правильно запрошувати до танцю, поводити себе на танцювальному майданчику, а також покаже деякі нескладні рухи сучасних танців. Заняття можна проводити у відповідних приміщеннях, на і за територією оздоровчого закладу, бажано на відкритому повітрі. Для більшої ефективності у роботі слід використовувати кіно-, відеоматеріали, твори літературного, музичного, образотворчого мистецтва. Поради до теоретичних занять 1. Правила поведінки в оздоровчому таборі. Перше заняття можна провести як загальнотабірне. Щоб діти поводили себе розважливо, не наражалися на небезпеку, відчували себе вільно і спокійно, слід ознайомити всіх з режимом дня, правилами поведінки в оздоровчому закладі. Також слід запропонувати перелік гуртків. Крім інформаційного і виховного значення, це має рекламно-агітаційний характер. Дітей слід ознайомити з напрямами та орієнтовною тематикою для подальшого залучення їх до занять, у гуртку (клубі). 2. Культура поведінки та етикет знайомства і спілкування. Приїжджаючи до оздоровчого закладу, діти потрапляють у новий колектив, тому логічним є ознайомлення дітей з етикетом знайомства і спілкування з молодшими, однолітками, старшими та поведінкою у разі виникнення конфліктних ситуацій. Можна провести окремо заняття з етикету поведінки дівчат і хлопців у деяких ситуаціях. Слід також зупинитись на проблемі міжнаціонального спілкування. 3. Правила харчування та культура споживання їжі. Не зайвим буде знати про значення харчування в житті людини, як підбирати раціон і виробляти звички здорового харчування. Слід нагадати правила поведінки за столом під час їжі. Можна навчити правильно і красиво накривати стіл. Окремо можна зупинитись на харчуванні в дорозі, мандрівці, поході. 4. Особиста гігієна та етикет зовнішнього вигляду. Запорукою здоров'я є гігієна. Необхідно слідкувати за чистотою свого тіла, волосся, нігтів. Слід зосередити увагу на тому, що потрібно користуватись особистою зубною щіткою, особистим гребінцем, не носити чуже взуття і одяг. Взуття і одяг повинні бути раціонально підібрані відповідно до сезону, обставин, віку і мати охайний вигляд. Підкреслити, що смак визначається не дорогими речами, а вмінням доглядати за ними і бути охайним. 5. Формування навичок здорового способу життя. З метою зміцнення морального та фізичного здоров'я необхідно провести бесіду про переваги здорового способу життя. Окремо зупинитись на впливі шкідливих звичок на організм людини. При цьому не слід акцентувати увагу на фіксації шкідливих наслідків, а зосередити її на перевагах здорового способу життя. У дитини потрібно виховувати почуття відповідальності за своє і чуже здоров'я, тобто за власну поведінку. 6. Культура дозвілля. Зважаючи на те, що діти приїжджають в оздоровчий заклад на відпочинок, більше уваги слід приділити культурі дозвілля. Дітей та учнівську молодь потрібно націлювати на хороший настрій і активну участь у заходах, які будуть проводитись у період перебування їх в цьому закладі. Відпочинок повинен бути і цікавим, і корисним. Заходи необхідно проводити різноманітні, використовуючи для цього різні форми і методи роботи (турніри, диспути, конкурси, КВК, брейн-ринги, тестування, ігри, вікторини, змагання, мандрівки, вечори, свята та ін.). Орієнтовний тематичний список заходів (Теми занять можна брати вибірково, змінювати або доповнювати їх у міру необхідності) Бесіди Як ми говоримо (про культуру мовлення) Мистецтво бути другом Про культуру міжнаціонального спілкування Чи вмієш ти оцінювати свої вчинки Деякі особливості кухні народів світу Навчись правильно харчуватись Особиста гігієна - запорука краси і здоров'я Молодість і косметика Вплив шкідливих звичок на здоров'я Як себе поводити на природі Як проводити вільний час і розважатись Тестування (анкетування) З якою людиною ти хотів би дружити? Зроби собі самооцінку Світ твоїх захоплень Позитивні та негативні риси характеру Чи маєте ви шкідливі звички? Як у вас з почуттям гумору? Диспути В чому краса людини? Як ви розумієте дружбу? Турніри В країні ввічливості, добра і справедливості Лицарі і дами Найсильніші та найспритніші (спортивний) Знавці домашніх тварин Знавці етикету. Вікторини Для знавців українського народного одягу Для знавців українських страв Для знавців різних національних страв. Ігри і забави Розкажи про себе і своє ім'я (гра-знайомство) Ігри і забави за столом Привітання різними мовами (гра-естафета) Хто скаже кращий комплімент Ігри та розваги різних народів Знаємо і любимо природу (гра-мандрівка) Конкурси На кращого знавця народного календаря На кращого оповідача небилиць веселих історій про школу і відпочинок Танцювальний марафон Гумористичний Який загін найбільш спортивний (артистичний, веселий)? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 7524 | Рейтинг: 2.3/7 |
Всього коментарів: 0 | |