Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Програма гуртка художнього читання

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Л И С Т
20.05.2005 N 1/9-276

Міністерству освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям

Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання в роботі дитячих оздоровчих закладів під час літніх канікул Програми гуртків мистецького спрямування.

 

Заступник міністра                 О.В.Огнев’юк

 

Програма гуртка художнього читання

 

Мистецтво художнього читання - це творче втілення літературного твору в живому звучанні слова. Завдання художнього читання літературного твору - викликати в уяві слухачів відтворені автором картини життя, ідею яка розгортається в їх послідовності та взаємозв'язку.

Керівнику гуртка треба допомогти виконавцю реалізувати такі етапи:

засвоєння змісту твору і виявлення засобів які використані і автором;

викликати у виконавців правильне і активне відношення до фактів, явищ, картин природи і персонажів твору, спираючись на яскраве бачення всього того, про що в ньому йдеться;

допомогти читцю визначитися у виконавських завданнях.

Орієнтовний тематичний план

N п/п

Тема

Кількість годин

Теорія

Практика

 

1

Художнє читання як засіб найбільш повної передачі змісту літературного твору

2

 

2

Розбір твору

 

4

3

Втілення твору в звучанні слова

 

8

4

Обговорення твору

 

2

5

Виховання вмінь і навичок, які необхідні для читання художнього читання

 

4

Всього

20 годин

 

 

1. Художнє читання як засіб найбільш повної передачі змісту літературного твору.

Основи художнього читання: чітка і правильна вимова, чітка і правильна передача думки автора, вміння бачити те, що відображено у творі.

2. Розбір твору.

Усвідомлення змісту твору: головна думка; художній образ; послідовність розвитку сюжету; визначення характеру, взаємовідносин; мотивація поведінки і намірів героїв; уявлення картин, що описані автором про природу, буття і тощо. Визначення виконавської задачі (понадзавдання), що обумовлено думкою (ідеєю) твору.

3. Втілення твору в звучанні слова:

уявлення (бачення) життя, що відображено автором твору;

чітка передача думок автора шляхом розставлення логічних пауз та наголосів;

особливості читання віршів, додержання міжрядкових пауз.

4. Обговорення виконання:

виховання вмінь помічати в читанні ознаки нечіткого виявлення ідеї твору;

помилки логічного характеру та дикції.

5. Виховання вмінь і навичок, які необхідні для художнього читання:

дикція - чітка, ясна вимова;

ознайомлення з постановкою дихання і мови;

правильне положення окремих частин мовного апарату під час вимови голосних і приголосних звуків;

визначення логічного наголосу в мовній ланці і головного логічного наголосу в реченні.

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (29.06.2009)
Переглядів: 13302 | Рейтинг: 3.0/21
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!