Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Л И С Т 20.05.2005 N 1/9-276 Міністерству освіти і науки АР Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям Міністерство освіти і науки України надсилає для практичного використання в роботі дитячих оздоровчих закладів під час літніх канікул Програми гуртків мистецького спрямування. Заступник міністра О.В.Огнев’юк Програма гуртка художнього читання Мистецтво художнього читання - це творче втілення літературного твору в живому звучанні слова. Завдання художнього читання літературного твору - викликати в уяві слухачів відтворені автором картини життя, ідею яка розгортається в їх послідовності та взаємозв'язку. Керівнику гуртка треба допомогти виконавцю реалізувати такі етапи: засвоєння змісту твору і виявлення засобів які використані і автором; викликати у виконавців правильне і активне відношення до фактів, явищ, картин природи і персонажів твору, спираючись на яскраве бачення всього того, про що в ньому йдеться; допомогти читцю визначитися у виконавських завданнях. Орієнтовний тематичний план
1. Художнє читання як засіб найбільш повної передачі змісту літературного твору. Основи художнього читання: чітка і правильна вимова, чітка і правильна передача думки автора, вміння бачити те, що відображено у творі. 2. Розбір твору. Усвідомлення змісту твору: головна думка; художній образ; послідовність розвитку сюжету; визначення характеру, взаємовідносин; мотивація поведінки і намірів героїв; уявлення картин, що описані автором про природу, буття і тощо. Визначення виконавської задачі (понадзавдання), що обумовлено думкою (ідеєю) твору. 3. Втілення твору в звучанні слова: уявлення (бачення) життя, що відображено автором твору; чітка передача думок автора шляхом розставлення логічних пауз та наголосів; особливості читання віршів, додержання міжрядкових пауз. 4. Обговорення виконання: виховання вмінь помічати в читанні ознаки нечіткого виявлення ідеї твору; помилки логічного характеру та дикції. 5. Виховання вмінь і навичок, які необхідні для художнього читання: дикція - чітка, ясна вимова; ознайомлення з постановкою дихання і мови; правильне положення окремих частин мовного апарату під час вимови голосних і приголосних звуків; визначення логічного наголосу в мовній ланці і головного логічного наголосу в реченні. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 13297 | Рейтинг: 3.0/21 |
Всього коментарів: 0 | |