Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
"Орігамі" Авторська програма для учнів початкових класів Спрямованість даної додаткової освітньої програми: художньо-естетична. Мета занять орігамі: розвиток творчих здібностей, логічного мислення, художнього смаку, розширення кругозору. Завдання курсу: • розширити знання про навколишній світ, природу, географію; • навчити робити різні іграшки в техніці орігамі і використовувати їх для ігрових ситуацій, збагачуючи ігровий досвід дітей; • розвивати конструктивне мислення і кмітливість; • щепити наполегливість в досягненні мети; • збагачувати і активізувати словарний запас; • виробляти навики користування креслярськими і вимірювальними інструментами; • навчити економному і розумному використанню паперу; • тренувати увагу, пам'ять, координацію рухів, уяву; • створити ситуацію успішності і позитивного взаємовідношення в групі; • учити самоаналізу і умінню оцінити чужі успіхи. Відмітна особливість даної додаткової освітньої програми: тісне переплетення декількох областей інтересів. На заняттях окрім техніки оволодіння орігамі, діти поглиблюють свої знання про природу та географію. Вік дітей, що беруть участь в реалізації даної додаткової освітньої програми: 6 – 11 років. Терміни реалізації додаткової освітньої програми: 1 рік. Форми і режим занять: заняття проводяться 2 рази на тиждень по 2 години. Форма проведення занять комбінована (теорія + практична частина + ігрова діяльність). Учбовий – тематичний план № Назва теми всього теорія практика 1-3 Що таке орігамі 6 3 3 4-6 Весела геометрія 4 2 2 7 Квадрат - основна фігура орігамі 2 0,5 1,5 8-10 Прості базові форми орігамі 6 2 4 11-12 Аплікація “На дачі” 4 1 3 13-14 Аплікація “Акваріум” 4 1 3 15 Базова форма “двойний трикутник” 2 0,5 1,5 16-17 Аплікація “Осінній ліс” 4 1 3 18-19 Аплікація “У озера” 4 1 3 20 Стрибаюча модель жаби 2 1 1 21-22 Аплікація “Ніч” 4 1 3 23-24 Аплікація за казкою “Бридке каченя” 4 1 3 25 Різні способи фарбування паперу 2 0,5 1,5 26-27 Хлопавка, фусен, кубик 4 1 3 28-29 Вирізування сніжинок 6-8-променевої форми 4 1 3 30-31 Моделювання ялинкових іграшок 4 1 3 32-33 Аплікація “Дід Мороз і Снігурочка” 4 1 3 34 Новорічна вікторина “Подорож по Орігамії” 2 1 1 35-36 Аплікація “В лісі” 4 1 3 37 Базова форма “Риба” 2 0,5 1,5 38-39 Аплікація “Антарктида” 4 1 3 40-43 Аплікація “Африка” 8 1 7 44-45 Аплікація “Австралія” 4 1 3 46-47 Колективна аплікація “Зоопарк” 4 1 3 48-49 Аплікація “В порту” 4 1 3 50 Моделі гоночних машин 2 0,5 1,5 51 Валентинки з орігамі 2 0,5 1,5 52-53 Листівка для папи в техніці орігамі 4 1 3 54-56 Букет для мами і бабусі в техніці орігамі 6 1,5 4,5 57 Склянка і ваза 2 1 1 58-59 Рухливі іграшки 4 1 3 60-61 Аплікація “Космос” 4 1 3 62-63 Виготовлення мобіля “Метелики і квіти” 4 1 3 64-65 Ілюстрація до казки “Теремок” у техніці орігамі4 1 3 66 Пальчиковий театр “Жили в бабусі…” 2 0,5 1,5 67-68 Аплікація “Птіхи” 4 1 3 69 Пальчиковий театр “Ріпка” 2 0,5 1,5 70-71 Моделювання орігамі з декількох деталей 4 1 3 72 Японські журавлі 2 1 1 Разом 144 39 105 Організаційні заходи 8 4 4 Всього 152 43 109 Зміст додаткової освітньої програми • 1-3. Що таке орігамі? Знайомство з колекцією паперу, матеріалами для проведення лабораторної роботи, історією Японії. • 4-6. Весела геометрія. Узагальнення знань про геометричні фігури, знайомство з новими фігурами. Хто такий Архімед. Знайомство з готовальнею, прийоми роботи з лінійкою. Знайомство із знаками Акири Йошизави. • 7. Квадрат - основна фігура орігамі. Практичне заняття. Спосіб заготівки квадрата. • 8-10. Прості базові фігури орігамі. Практичне заняття. Знайомство з картами інструкцій. Умовні позначення, терміни і прийоми. • 11-12. Аплікація “На дачі”. Вміст бесіди: “Життя в селі”, “Сільська хата”, “Домашні і дикі тварини”, знайомство з картою інструкції для складання б/ф “трикутник”, іграшок: котеня, собачка, зайчик, будиночок. Виконання практичної роботи. • 13-15. Аплікація “Акваріум”. Зміст бесіди: “ Мешканці водойом” знайомство з картами інструкцій для складання різних моделей рибок. Виконання практичної роботи. • 16-17. Аплікація “Осінній ліс”. Бесіда за темою: “Осінь у лісі”, їжачок, гриби, листяні і хвойні дерева; знайомство з картами інструкцій для виготовлення б/ф “подвійний трикутник”, іграшок: їжачок, грибок, дерево. Практична робота. • 18-19. Аплікація “У озера”. Бесіда по темі: “Мешканці водоймищ “Озеро”; знайомство з картами інструкцій для виготовлення б/ф “повітряний змій”, іграшок жаба метелик, равлик, рибка. Перегляд фрагмента в/ф “Байкал-перлина Росії”. • 20. Стрибаюча модель “Жабка”. Бесіда за темою: “Земноводні і плчазуни”; знайомство з картою інструкції для виготовлення моделі. • 21-22. Аплікація “Ніч”. Бесіда за темою: “Сонячна система”, знайомство з телурієм, глобусом; кажани, сови ; казка В. Біанки “Сова”, знайомство з інструкціями карти для виготовлення б/ф “подвійний трикутник” “повітряний змій”, іграшок кажан і сова”. Практична робота • 23-24. Аплікація за казкою Г.-Х. Андерсена “Бридке каченя”. Бесіда за темою “Водоплаваючі птахи”, знайомство з різними виданнями книги “ Бридке каченя”, знайомство з картами інструкцій для виготовлення б\ф “повітряний змій ” і іграшок гусак, лебідь і качка. Практична робота. • 25. Різні способи фарбування паперу. Практичне заняття. Знайомство із способами фарбування паперу за допомогою трафарету, штампу, набризку та ін. • 26-27. Виготовлення об'ємних форм. Практичне заняття. Бесіда по темі “Скоро Новий Рік!”, чим прикрашали новорічну ялинку в різні часи і у різних народів; знайомство з картами інструкцій для виготовлення моделей хлопавка, фусен, кубик. Практична робота. • 28-29. Виготовлення сніжинок. Бесіда по темі “Що таке сніг і лід”; знайомство з картами інструкцій для складання форми сніжинки, зразки виробів, виготовлення фону для колективної роботи, оформлення панно. • 30-31. Моделювання ялинкових іграшок. Знайомство з технологією промислового виготовлення ялинкових прикрас, знайомство з картами інструкцій для виготовлення набірних зірок в техніці орігамі. • 32-33. Аплікація “Дід Мороз і Снігурочка”. Знайомство з фрагментом к\ф “Морозко”. З чого виготовлялися фігурки Діда Морозу і Снігуроньки. Іграшки Дід Мороз і Санта Клаус. Знайомство з картами інструкцій для виготовлення і складки моделей. • 34. Новорічна вікторина. “Подорож по Орігамії” • 35-36. Аплікація “В лісі”. Бесіда за темою: “Дикі тварини” “Зимою в лісі”. Знайомство з картами інструкцій для виготовлення моделей: лисичка, вовк, білочка, ялиночка. Практична робота. • 37. Знайомство з базовою формою “риба”. Практичне заняття. • 38-39. Аплікація “Антарктида”. Бесіда за темою: “Північний і південний полюси”, робота з глобусом, фізичною картою півкуль знайомство з картами інструкцій для виготовлення б\ф “риба” і моделей: тюлень і пінгвін. • 40-43. Аплікація “Африка”. Бесіда за темою “Африка” ; знайомство з картами інструкцій для виготовлення моделей тварин Африки. • 44-45. Аплікація “Австралія”. Бесіда про незвичайних мешканців Австралії, історію і населення континенту, робота з фізичною картою півкуль, карти інструкцій для виготовлення моделі кенгуру. • 46-47. Колективна робота “Зоопарк”. Бесіда за темою “Охорона рідких і зникаючих тварин” “Роль зоопарків в природоохоронній діяльності”; знайомство з Червоною Книгою; карти інструкцій. • 48-50. Аплікація “В порту”. Бесіда на тему “Види транспорту” “Професії, пов'язані з транспортом”, карти інструкцій для виготовлення моделей водного виду транспорту. Практична робота. • 51. Валентинки з орігамі. Знайомство з картами інструкцій. Практична робота - оформлення листівок. • 52-53. Листівка для тата. Бесіда за темою: “Велика Вітчизняна війна”, “Червона Армія”, знайомство з картами інструкцій для виготовлення моделей літака, пароплава, підводного човна і танка. 54-56. Букет для мами і бабусі. Бесіда за темою “Історія святкування дня 8 Березня”; знайомство з картами інструкцій для виготовлення квітів. • 57. Склянка і ваза. Практична робота. Знайомство з картами інструкцій. Придумування своїх моделей на підставі склянки. • 58-59. Рухливі іграшки. Урок-гра. Виготовлення моделей з рухливими елементами за вибором. • 60-61. Аплікація “Космос”. Бесіда за темі: “Космос”, “Юрій Олексійович Гагарін – перший космонавт у світі”; розгляд карти зоряного неба, портрета Ю.О.Гагаріна, знайомство з картами інструкцій моделей ракети і місяцеходу. • 62-63. Мобіль “Метелики і квіти” або “Рибки”. Знайомство з термінологією, аналіз використовуваних матеріалів і способів кріплення. Практична робота. • 64-65. Аплікація – ілюстрація до казки “Теремок”. Згадуємо казку “Теремок”, знайомство з картами інструкцій; виготовлення моделей; інсценування казки. Практична робота. • 66. Пальчиковий театр “Жили у бабусі…” Бесіда за темою «Відомі дитячі театри», «Як поводитись у театрі» знайомство з іграшками – рукавичками, карти інструкцій. • 67-68. Аплікація “Птахи”. Бесіда за темою: “Птахи весною”, знайомство з картами інструкцій для виготовлення моделей птиць. Практична робота. • 69. Пальчиковий театр “Ріпка”. Бесіда за темою: “В дружбі наша сила”. Згадуємо казку “Ріпка”; знайомство з картами інструкцій. Практична робота. Інсценування казки. • 70-71. Моделювання орігамі з декількох деталей. Практична робота. • 72. Японські журавлі. Бесіда “Світ у дитячих руках!”. Знайомство з картами інструкцій для виготовлення моделей журавлів. Практична робота. Список літератури 1. Выгонов В.В. “Я иду на урок. Начальная школа. Трудовое обучение. Поделки и модели”. М.: Первое сентября, 2002 2. Долженко Г.И.“100 оригами” . Ярославль: Академия холдинг, 2003. 3. Сержантова Т.Б.“Оригами для всей семьи”. М.: Айрес-пресс, 2003 4. Соколова С.В. “Игрушки и забавы. Оригами”. С.-Пб.: Нева, 2003 5. Соколова С.В. “Театр оригами. Теремок”. С.-Пб.: Нева, 2003 6. Проснякова Т.Н.“Уроки мастерства”. М.:Учебная литература, 2003 7. Цирулик Н.А.,Хлебникова С.И.“Твори. Выдумывай. Пробуй”. Самара: Корп. Федоров, 2004 8. “Делаем 50 моделей из оригами”, сборник. Минск: Попурри, 2001 9. “Оригами – искусство складывания из бумаги”. М.: Московский центр оригами, 1993 10. “100 игрушек из бумаги”. С.-Пб.: Дельта. Кристалл, 2000 11. “Снежинки. Вырезалочка”. М.: Омега, 2002 12. “Детская энциклопедия животных. Узнай. Сделай. Поиграй.”. Перевод с немецкого Н. Лебедевой . М.: Олма-Пресс, 2002 Фелюкова Е.Н | |
Переглядів: 16387 | Рейтинг: 3.0/7 |
Всього коментарів: 0 | |