Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Програма роботи гуртка «Умілі руки»

Програма роботи гуртка «Умілі руки»

 
Пояснювальна записка
 

Програма гуртка «Умілі руки » розрахована на дітей  7-10 років.

Роботу в гуртку планую так, щоб вона не дублювала програмний матеріал з праці, а щоб  позакласні заняття розширювали і заглиблювали відомості по роботі з папером і картоном, тканиною, пластиліном, а також по роботі з іншими матеріалами, удосконалювали навики і уміння, що отримуються дітьми на уроках. Роботу гуртка організовую з урахуванням досвіду дітей і їх вікових особливостей. З дітьми, що не мають навиків роботи з папером, тканиною та іншими матеріалами починатиму з простіших виробів тобто для четвертого класу дається складніша робота, ніж малятам.

    Діти не люблять одноманітної монотонної праці, вона їх швидко стомлює, внаслідок цього у дітей може пропасти інтерес до роботи, тому на кожному занятті види виробів необхідно міняти. Важливо щоб в роботі діти могли проявити вигадку, творчість, фантазію, що, поза сумнівом, сприятиме підвищенню ефективності праці. Правильно поставлена робота гуртка має велике виховне значення. У дітей розвивається відчуття  колективізму, відповідальності і гордості за свою працю, пошана до праці інших.

    Робота в гуртку «Умілі руки» - прекрасний засіб розвитку творчості, розумових здібностей, естетичного смаку, а також конструкторського мислення дітей.

   Діти, побачивши готові вироби, порівнюють їх, знаходять достоїнства і недоліки, критично відносяться до своєї роботи, у них виробляється аналітичний розум. Особливо важливо, що діти пізнають значущість своєї праці, його корисність для тих, що оточують. Дуже важлио керівникові гуртка удосконалювати естетичний смак дітей, розвивати відчуття прекрасного, підтримувати творчий початок в діяльності дитини.

На кожному занятті повинні вирішуватися завдання загальноосвітнього характеру, повідомлятися відомості про матеріали та інструменти.

Для практичної роботи відводиться велика частина часу – до 90%. Заняття проводжу в класній кімнаті, в якій є наочні посібники, великий роздатковий матеріал, шафи із зразками виробів. Кімната провітрюється, має нормативне освітлення, відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. За кожним учнем закріплюється індивідуальне робоче місце та інструменти. Перелік і об'єм матеріалів слід передбачити заздалегідь – збір деяких залежить від сезонних умов. Такі матеріали, як листя, коріння, гілочки збираємо з дітьми під час екскурсії.

    Дуже важливо познайомити батьків з планом роботи гуртка. Вони допоможуть заздалегідь придбати потрібні матеріали до роботи.

 

Тісний зв'язок сім'ї і школи сприятиме вихованню школярів.

На заняттях з дітьми необхідно акцентувати увагу учнів не на виготовлення конкретного виробу, а на його конструктивній побудові, спільній закономірності пристрою виробу цього типу, показати варіанти щоб діти змогли б удома самостійно зробити потрібний виріб. Такий підхід, як свідчить  практика, значно підвищує інтерес до знань. А це є головною відзнакою від уроків трудового навчання.

    Заняття можна організувати по-різному, але немає необхідності в тому, щоб спочатку виконати всі вироби з одного матеріалу, потім з іншого і так далі. Види робіт через  декілька занять бажано міняти.

   У гуртку «Умілі руки» 10 учнів. З такою кількістю учнів можна здійснювати індивідуальний підхід, що помітно позначається на ефективності навчання. Керівникові гуртка треба спиратися на ті знання, уміння і навики, отримані в школі або удома, а також розвивати їх і удосконалювати.

   У робочій кімнаті у нас є виставка дитячих робіт, що постійно діє. Діти бачать результати своєї праці, порівнюють зроблене, обговорюють вироби, виділяють найбільш цікаві роботи. Найбільш оптимальна тривалість занять для 4 класу 40-50 хвилин.

   Я керую кружком «Умілі руки» третій рік і бачу результати своєї праці. Діти з радістю йдуть на гурток, із захопленням працюють, своїми відмінними роботами радують вчителя, батьків, бабусь, ветеранів війни і праці. Беруть участь в конкурсах школи і конкурсах районного масштабу.

Мають непогані результати. У дітей розвивається естетичний і художній смак, удосконалюються трудові навики і уміння. У минулому навчальному році в районному конкурсі дитячих робіт «Іграшки руками дітей» в номінації «Оригінальна техніка виконання» серед учнів 1-6 класів мої учні зайняли 3 місце.

  

     Основні завдання освітньої програми гуртка «Умілі руки» наступні:

     1. Розвиток творчих здібностей учнів.

     2. Прищеплення  інтересу до мистецтва.

     3. Виховання художнього смаку  і працьовитості, уміння спостерігати і

        виділяти головне.

     4.Вдосконалення трудових умінь і навиків.

 

   Гурток «Умілі руки» проводиться щонеділі протягом 40 хвилин.

 

Зміст роботи кружка «Умілі руки»

1. Екскурсія в природу. Збір природного матеріалу           1год

2. Екскурсія в природу. Збір глини                                                 1 год

3. Робота з пластиліном. Рельєфне зображення тварин      1 год

4. Робота з глиною. Ліплення фруктів дряпанням                1 год

5. Робота з соломою. Приготування соломи до роботи     1 год

6. Робота з соломою. Аплікація курчати                                1 год

7. Робота з соломою. Закінчення роботи                                        1 год

8. Робота з тканиною.  Аплікація з тканини                           1 год

9. Робота з тканиною і хутром. Аплікація звірів                    1 год

10. Робота з нитками.   Декоративна підставка                      2 год

11. Робота з пір'ям птиць. Аплікація птиці з пір'я                 1 год

12. Робота з тканиною.          М'яка іграшка «Собачка»                 1 год

13. Робота з тканиною.          Продовження роботи.                       1 год

14. Робота з тканиною.          Квіти з капронової стрічки              1 год

15. Робота з тканиною.          Квіти з капронової стрічки              1 год

16. Робота з тирсою. Аплікація                                                1 год

17. Робота з тирсою. Аплікація                                                1 год

18. Робота з тканиною.          М'яка іграшка «Курочка – ряба»      5 год

19. Робота з картоном.          Аплікація.                                             1 год

20. Робота з картоном.          Завершення роботи.                           1 год

21. Робота з папером. Аплікація Незнайки, Буратіно та інших героїв 2

22. Робота з сірниковими коробками. Виріб: вовк, заєць, жаба  1 год

23. Робота з мачулою.  Виготовлення ляльки                                 3 год

24. Робота з пластмасовими пляшками. Виготовлення вази        1 год

25. Пап’є-маше. Плетена корзинка-качечка.                                  4 год

26. Робота з яєчною шкаралупою. Аплікація квітів                      1 год

27. Робота з папером. Подарунок випускникові                            1 год

28. Робота з листям. Аплікація з листя                                           1 год

29. Робота із стружками. Аплікація собачки                                  1 год

30. Робота з тістом. Виріб: «Гриби»                                            1 год

31. Робота з пап'є-маше. Подарунки дитячому саду «посудка»   1 год

32. Робота з пап'є-маше. Закінчення роботи                                   1 год

33. Робота з пап'є-маше. Піднос.                                                      1 год

 

 

Матеріальне забезпечення

 

1.    Природний матеріал

2.    Глина

3.    Соломка

4.    Тканини різних кольорів

5.    Пір'я птиць

6.    Нитки різних кольорів

7.    Капрон, шовк

8.    Тирса

9.    Поліетиленові мішки

10.   Картон

11.   Сірникові коробки

12.   Мачула

13.   Яєчна шкаралупа

14.   Стружки

15.   Газетний папір

16.   Борошно

17.   Папір кольоровий

18.   Ножиці, клей

 

Список літератури:

 

1.           А.М.Гукасова «Рукоделие в начальных классах», М. Просвещение, 1985г, 190с.

2.           А.М.Гукасова «Внеклассная работа по труду», М.Просвещение, 1981г, 174с.

3.           Г.И.Перевертень «Самоделки из бумаги», М.Просвещение,1983г, с132.

4.           Г.И.Перевертень «Самоделки из разных материалов», М. Просвещение, 1985г, 110с.

5.           Н.М.Коньшева «Лепка в начальных классах», М.Просвещение, 1985г. 78с.

6.           Н.Е.Цейтлин «Справочник по трудовому обучению», М. Просвещение, 1983г, 191с.
 
Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (08.07.2009)
Переглядів: 68728 | Рейтинг: 2.7/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!