Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Програма гуртка «Спортивна акробатика» (для молодших школярів) Пояснювальна записка Гурток «Спортивна акробатика» має за мету ознайомити дітей з основами елементарних акробатичних вправ та елементами хореографії. Систематично займаючись акробатикою діти розвивають точність рухів, гнучкість, почуття рівноваги. Дана програма розрахована на дітей віком від 6 до10 років. Тривалість занять 45-60 хв. Заняття проводяться два рази на тиждень. Відповідно кількість занять на місяць – 8, на рік – 72. Робота гуртка побудована на основі диференціації завдань, що передбачає індивідуальний та диференційований підхід. Основні завдання гурткової роботи: - ознайомити дітей з елементарними акробатичними вправами; - розвивати гнучкість, силу, рівновагу; - виховувати інтерес у дітей до навчання акробатики; - навчити дітей парно-групової роботи; - формування правильної постави та акробатичного стилю виконання вправ; - зміцнення здоровя, гармонійний розвиток органів і функцій дітей; - розвиток музичних здібностей, вмінь і навичок виконання вправ хорекографії; - збагатити мовленнєвий словниковий запас дітей спортивними тнрмінами. Прогнозований результат: - на кінець року діти повинні мати уяву про спортивну акробатику, як вид спорту; - навчитися елементарним акробатичним вправам: складочка, шпагат,стійка на голові, стійка на руках, кувирки, рівновага, колесо, перекиди - мати елементарні навички парно-групової роботи; - оволодіти елементарними навичками хореографії; - виконувати нескладні акробатичні композиції. Організаційно-методичні вказівки: Навчальний матеріал складений в методичній послідовності для кожного року навчання. У групі першого року навчання на заняттях повинні включатись ігрові елементи та вправи: естафети, ігри з виконанням вивчених акробатичних елементів. Практичні заняття проводяться за загальноприйнятою схемою – у формі групового уроку, який складається з трьох частин: підготовчої, основної, заключної. Після загальної розминки необхідно виділити 5-6 хвилин на індивідуальну розминку, головне завдання якої – підготовка до виконання вправ основної частини заняття. Спеціальні вправи, спрямовані на розвиток фізичних якостей (координації, гнучкості, сили, швидкості, витривалості ), застосовується в кінці основної частини кожного заняття. З метою профілактики травм на заняттях з акробатики керівник повинен дотримуватись таких положень: - зберігати послідовність у навчанні ; - ураховувати індивідуальні особливості дітей; - проводити розминку на високому якісному рівні з метою всебічного розігрівання організму; - ураховувати статеві та вікові особливості дітей; - забезпечувати відмінну дисципліну на заняттях; - застосовувати прийоми страховки. Зміст програми Перший рік навчання Загальна фізична підготовка Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки. Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах. Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба. Технічна підготовка Кільце в упорі лежачи з руками і без рук(«коробочка», «кошик»), складочка, «рибка», напівшпагат, шпагати, групування сидячи, міст в положенні лежачи, «равлик», перекат назад- вперед з упору присів(«ванька-встанька»), кувирок вперед - назад, махи назад і в сторони, стійка на лопатках з підтримкою рук і без, стійка на голові, рівновага- «ластівка», рівновага – нога в сторону. Другий рік навчання Загальна фізична підготовка Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки. Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах. Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба. Технічна підготовка Повторення вправ першого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, стійка-берізка, кувирок вперед та назад, ластівка, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), колесо, кут на лаві. Третій рік навчання Загальна фізична підготовка Різновиди ходьби і бігу. Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки. Загально-розвиваючі вправи. Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах. Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба. Технічна підготовка Повторення вправ другого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), кувирок вперед та назад колесо, кут на лаві та підлозі, стійка на передпліччях і голові, горизонтальний упор на лікті з опорою та без, перекид на дві ноги та одну. Парно-групова робота Підтримка на стегнах лицьова; підтримка під живіт; напівколона; стійка на колінах нижнього, який сидить; стійка плечима на руках з підтримкою за коліно; рівновага на підлозі з підтримкою на колінах, на стегнах, на плечах; міст з опорою на нижнього; підтримки на руках. Література 1. В.П.Коркин «Акробатика» Изд. Физкультура и спорт. Москва 1983; 2. В.П.Коркин «Парные и групповые упражнения для женщин» » Изд. Физкультура и спорт. Москва 1976; 3. В.П.Коркин. В.И.Аракчеев «Акробатика. Каноны терминологии» Изд. Физкультура и спорт. Москва 1989; 4. В.Н.Балобан. «Юный акробат» Изд. Здоровье. Киев 1982; 5. В.Н.Балобан. «Обучение спортивной акробатике». К.:Здоровье. 1986. Конспект заняття з акробатики першого року навчання Завдання: 1. Повторення вправ на гнучкість. 2. Навчити дітей виконувати кувирок. 3. Виховання сили.
Копитко Н. В., вчитель фізкультури, Уманський навчально-виховний комплекс№1
| |||||||||||||||||
Переглядів: 5736 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |