Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Програма гуртка «Спортивна акробатика»

Програма гуртка «Спортивна акробатика»

(для молодших школярів)

Пояснювальна записка

Гурток «Спортивна акробатика» має за мету ознайомити дітей з основами елементарних акробатичних вправ та елементами хореографії. Систематично займаючись акробатикою діти розвивають точність рухів, гнучкість, почуття рівноваги.

Дана програма розрахована на дітей віком від 6 до10 років. Тривалість занять 45-60 хв. Заняття проводяться два рази на тиждень. Відповідно кількість занять на місяць – 8, на рік – 72.

Робота гуртка побудована на основі диференціації завдань, що передбачає індивідуальний та диференційований підхід.

Основні завдання гурткової роботи:

-         ознайомити дітей з елементарними акробатичними вправами;

-         розвивати гнучкість, силу, рівновагу;

-         виховувати інтерес у дітей до навчання акробатики;

-         навчити дітей парно-групової роботи;

-         формування правильної постави та акробатичного стилю виконання вправ;

-         зміцнення здоровя, гармонійний розвиток органів і функцій дітей;

-         розвиток музичних здібностей, вмінь і навичок виконання вправ хорекографії;

-         збагатити мовленнєвий словниковий запас дітей спортивними тнрмінами.

Прогнозований результат:

-         на кінець року діти повинні мати уяву про спортивну акробатику, як вид спорту;

-         навчитися елементарним акробатичним вправам: складочка, шпагат,стійка на голові, стійка на руках, кувирки, рівновага, колесо, перекиди

-         мати елементарні навички парно-групової роботи;

-         оволодіти елементарними навичками хореографії;

-         виконувати нескладні акробатичні композиції.

Організаційно-методичні вказівки:

Навчальний матеріал складений в методичній послідовності для кожного року навчання. У групі першого року навчання на заняттях повинні включатись ігрові елементи та вправи: естафети, ігри з виконанням вивчених акробатичних елементів.

Практичні заняття проводяться за загальноприйнятою схемою – у формі групового уроку, який складається з трьох частин: підготовчої, основної, заключної. Після загальної розминки необхідно виділити 5-6 хвилин на індивідуальну розминку, головне завдання якої – підготовка до виконання вправ основної частини заняття.

Спеціальні вправи, спрямовані на розвиток фізичних якостей (координації, гнучкості, сили, швидкості, витривалості ), застосовується в кінці основної частини кожного заняття.

З метою профілактики травм на заняттях з акробатики керівник повинен дотримуватись таких положень:

   - зберігати послідовність у навчанні ;

   - ураховувати індивідуальні особливості дітей;

   - проводити розминку на високому якісному рівні з метою всебічного розігрівання організму;

   - ураховувати статеві та вікові особливості дітей;

  - забезпечувати відмінну дисципліну на заняттях;

  - застосовувати прийоми страховки.

Зміст програми

Перший рік навчання

Загальна фізична підготовка

Різновиди ходьби і бігу.    Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.

Загально-розвиваючі вправи.  Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.

Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.

Технічна підготовка

Кільце в упорі лежачи з руками і без рук(«коробочка», «кошик»), складочка, «рибка», напівшпагат, шпагати, групування сидячи, міст в положенні лежачи, «равлик»,  перекат назад- вперед  з упору присів(«ванька-встанька»), кувирок вперед - назад, махи назад і в сторони, стійка на лопатках з підтримкою рук і без, стійка на голові, рівновага- «ластівка»,  рівновага – нога в сторону.

Другий рік навчання

Загальна фізична підготовка

Різновиди ходьби і бігу.    Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.

Загально-розвиваючі вправи.  Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.

Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.

Технічна підготовка

Повторення вправ першого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, стійка-берізка, кувирок вперед та назад, ластівка, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), колесо, кут на лаві.

Третій рік навчання

Загальна фізична підготовка

Різновиди ходьби і бігу.    Ходьба навшпиньки з високим підніманням стегна, у напівприсіді, в присіді, випадами та схресними кроками.Біг звичайний, на носках, з високим підніманням колін, на прямих ногах, з відведенням прямих, ніг в боки, назад, схресним кроком і в боки.

Загально-розвиваючі вправи.  Виконуються вправи без предметів із предметами (гантелями, м’ячами, палицями, скакалками), на різних гімнастичних приладах.

Орієнтовні вправи: рухи руками в лицьовій та боковій площинах; рухи ногами в лицьовій та боковій площинах; присідання і напівприсіди на одній та обох ногах, випади; нахили в різних напрямках, повороти тулуба.

Технічна підготовка

Повторення вправ другого року навчання. Шпагати, складочка ( ноги разом, нарізно ), міст в положенні лежачи і стоячи, рівновага – нога в сторону та назад, хватом за гомілку; стійка на голові та руках ( біля опори ), кувирок вперед та назад колесо, кут на лаві та підлозі, стійка на передпліччях і голові, горизонтальний упор на лікті з опорою та без, перекид на дві ноги та одну.

Парно-групова робота

Підтримка на стегнах лицьова; підтримка під живіт; напівколона; стійка на колінах нижнього, який сидить; стійка плечима на руках з підтримкою за коліно; рівновага на підлозі з підтримкою на колінах, на стегнах, на плечах; міст з опорою на нижнього; підтримки на руках. 

Література

1.                В.П.Коркин  «Акробатика» Изд. Физкультура и спорт. Москва 1983;

2.                В.П.Коркин «Парные и групповые упражнения для женщин» »  Изд. Физкультура и спорт. Москва 1976;

3.                В.П.Коркин. В.И.Аракчеев   «Акробатика. Каноны терминологии» Изд. Физкультура и спорт. Москва 1989;

4.                В.Н.Балобан. «Юный акробат» Изд. Здоровье. Киев 1982;

5.                В.Н.Балобан. «Обучение спортивной акробатике». К.:Здоровье. 1986.

Конспект заняття з акробатики першого року навчання

Завдання:   1. Повторення вправ на гнучкість.

                    2. Навчити дітей виконувати кувирок.

                    3. Виховання сили.

Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І

1.Шикування і повідомлення завдань

2.Вправи в русі

3.Біг стрибки по діагоналі

4.Загально-розвиваючі вправи на середині залу

 

5.Вправи на гнучкість:                                         

-          махи ногами назад

-          нахили тулуба, стоячи на гімнастичній лаві

-          складочка

-          «кільце»

-          «кошик»

-          «рибка»

-          шпагати

 

1 хв

2 хв

1 хв

4 хв

 

 

10 хв

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильним виконанням

 

 

 

 

 

 

 

 

Слідкувати за правильним виконанням

ІІ

Технічна підготовка

1.Міст в положенні лежачи

2.«Ластівка»

3.«Равлик»

4.Групування сидячи

5.Перекат назад-вперед

6.Розучування кувирка вперед

7.Вправи на розвиток сили:

- віджимання від підлоги

- утримання кута на лаві

- стрибки на лаву

23 хв

 

 

 

 

 

 

 

20 р.

10 р.

50 р.

 

 

 

 

 

 

Пояснити виконання

ІІІ

Шикування

Підсумок заняття

1 хв

1 хв

 

Вербально

Копитко Н. В., вчитель фізкультури, Уманський навчально-виховний комплекс№1
 
Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (04.04.2010)
Переглядів: 5736 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!