Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Аналіз виховної роботи за минулий навчальний рік
Аналіз виховної роботи за минулий навчальний рік
 

1) Які виховні завдання були поставлені в минулому навчальному році?

2) Які основні принципи виховання реалізовувалися?

- гуманізації та демократизації;

- зв’язку виховання з життям;

- виховання особистості в колективі в процесі спільної діяльності;

- єдність вимог: повага до особистості;

- відповідність віковим, індивідуальним особливостям учнів;

- свідомість;

- самодіяльності та активність учнів;

3) Як вивчалась особистість школярів (рівень вихованості, потреби, запити, інтереси)?

4) Як відбувалась взаємодія джерел організованого впливу сім’ї, педагогічного і учнівського колективів, громадськості

5) Якими були пріоритетні напрямки виховної роботи?

6) Чи були оптимальними використовувані методи і форми роботи?

7) Організація життєдіяльності учнів (самоврядування, норми поведінки, традиції, взаємини співробітництва, особисті взаємини) – діяльність виховання (пізнавальна, громадсько-корисна, трудова, естетична, екологічна, спортивно-оздоровча)

8) Аналіз досягнення поставленої мети.

Результати виховної діяльності – особистість школярів (моральні цінності, позиція, світогляд, соціальна активність).

 

Цілі та завдання виховної діяльності

          Проблема мети і завдань виховання підростаючого покоління така ж давня, як і саме поняття виховання. Вона  першоосновою процесу виховання. Тільки тоді, коли вихователь спрямовує свій погляд у перед, бачить у всій повноті й конкретності образ нової людини і неухильно керується завданнями її формування – лише тоді можна визначити  напрями, зміст, організацію і методи педагогічного процесу.

Ефективність виховної роботи, дієвість проектування педагогічної взаємодії управління розвитком вихованців залежить насамперед від глибини усвідомлення педагогами мети та завдання національного виховання.

Мета вихованняце усвідомлене уявлення про кінцевий результат виховної діяльності.

Мета лежить в основі практичного планування навчально-виховної роботи в школі, в класі. Про потребу усвідомлення самим педагогом цілі виховання писав ще К.Д. Ушинський: "Віддаючи вихованню чисті та вразливі душі дітей, віддаючи для того, щоб воно прищепило в них перші, а тому і найглибші риси, ми маємо повне право запити вчителя, які цілі він буде переслідувати у своїй діяльності і повинні вимагати на це запитання чіткої відповіді.”

Завдання виховної роботи випливають з аналізу роботи, мають відрізнятися від завдань минулого року, спиратися на "Орієнтовний зміст виховання в національній школі”, де визначено загальні завдання з кожного напряму виховання відповідно до вікових особливостей учнів. Ці завдання мають враховувати конкретні умови виховання: вік дітей, рівень вихованості, соціальне оточення
Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (18.12.2010)
Переглядів: 5082 | Рейтинг: 3.6/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!