Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Аналіз виховної роботи за минулий навчальний рік
1) Які виховні завдання були поставлені в минулому навчальному році? 2) Які основні принципи виховання реалізовувалися? - гуманізації та демократизації; - зв’язку виховання з життям; - виховання особистості в колективі в процесі спільної діяльності; - єдність вимог: повага до особистості; - відповідність віковим, індивідуальним особливостям учнів; - свідомість; - самодіяльності та активність учнів; 3) Як вивчалась особистість школярів (рівень вихованості, потреби, запити, інтереси)? 4) Як відбувалась взаємодія джерел організованого впливу сім’ї, педагогічного і учнівського колективів, громадськості 5) Якими були пріоритетні напрямки виховної роботи? 6) Чи були оптимальними використовувані методи і форми роботи? 7) Організація життєдіяльності учнів (самоврядування, норми поведінки, традиції, взаємини співробітництва, особисті взаємини) – діяльність виховання (пізнавальна, громадсько-корисна, трудова, естетична, екологічна, спортивно-оздоровча) 8) Аналіз досягнення поставленої мети. Результати виховної діяльності – особистість школярів (моральні цінності, позиція, світогляд, соціальна активність). Цілі та завдання виховної діяльності Проблема мети і завдань виховання підростаючого покоління така ж давня, як і саме поняття виховання. Вона першоосновою процесу виховання. Тільки тоді, коли вихователь спрямовує свій погляд у перед, бачить у всій повноті й конкретності образ нової людини і неухильно керується завданнями її формування – лише тоді можна визначити напрями, зміст, організацію і методи педагогічного процесу. Ефективність виховної роботи, дієвість проектування педагогічної взаємодії управління розвитком вихованців залежить насамперед від глибини усвідомлення педагогами мети та завдання національного виховання. Мета виховання – це усвідомлене уявлення про кінцевий результат виховної діяльності. Мета лежить в основі практичного планування навчально-виховної роботи в школі, в класі. Про потребу усвідомлення самим педагогом цілі виховання писав ще К.Д. Ушинський: "Віддаючи вихованню чисті та вразливі душі дітей, віддаючи для того, щоб воно прищепило в них перші, а тому і найглибші риси, ми маємо повне право запити вчителя, які цілі він буде переслідувати у своїй діяльності і повинні вимагати на це запитання чіткої відповіді.” | |
Переглядів: 5082 | Рейтинг: 3.6/7 |
Всього коментарів: 0 | |