Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів | [ Додати статтю ] |
Додаток 1 Матеріал для таблиці «Стилі виховання» Авторитарний стиль (виховання за типом «Попелюшка») Усі рішення приймають батьки. Дитина в усьому повинна підкорятися волі батьків. Чітке виконання правил дисципліни й порядку. Мета батьків — виховання відповідальності, уміння додати труднощі. Вимагання від дитини в усіх сферах досягати успіху. Навмисне обмеження свободи. Наслідки Дитина всі частіше боїться розчаровувати батьків своїми невдачами й помилками; виникнення в дитини остраху невдачі; формування неадекватної самооцінки (заниженої або завищеної); зміна з віком характеру поводження: може виникнути рабська покірність перед начальством, жорстокість і агресія — щодо більш слабкого. Гіперопіка Прагнення батьків усе вирішувати замість дитини. Перебільшена увага до дитини. Головне місце в родині — для дитини. Наслідки Дитина не привчається до самостійності й відповідальності; у дитини виникає реакція безініціативності; постійне очікування невдач і поразок; підвищується рівень тривожності; урешті-решт у дитини може виникнути комплекс неповноцінності. Хаотичний стиль (виховання в родині зі спрогнозованими емоційними реакціями батьків) Відсутність єдиного підходу до виховання, чітких вимог до дитини. Постійні зміни в настрої батьків із приводу проблем у дитини й впливу на неї. Наслідки Дитина втрачає відчуття стабільності й захисту з боку дорослих; підвищується рівень тривожності дитини, імпульсивність; виникає неадекватна самооцінка, агресивність; дитина усе менше довіряє дорослим, порушує свої обіцянки; з віком розвивається нестабільність у міжособистісних відносинах. Демократичний стиль (авторитетний, передбачає співробітництво батьків і дитини) Батьки розвивають у дитині особисту відповідальність і самостійність. Дитина бере участь в обговоренні сімейних проблем, прийнятті рішень. Батьки чуйно ставляться до запитів дитини, поважають її думку. Виховання чіткої дисципліни й правил поведінки дитини. Наслідки У школі дитина має гарний рівень адаптації, не соромиться запитувати про те, що не зрозуміло, комфортно почувається в будь-якому соціумі. Додаток 2 Анкета для батьків 1. Чи добре ви знаєте здібності вашої дитини? ні; намагаюся дізнатися; так, знаю. 2. Чи допомагаєте ви вашій дитині в розв’язанні її особистих проблем? У дитини немає проблем; навряд чи; так. 3. Що ви можете сказати про темперамент вашої дитини? Нічого; схожий на мій; знаю й ураховую його особливості. 4. Чи звертаєте ви увагу на фізичний стан своєї дитини? Не маю на це часу; не завжди; уважаю, що це важливо. 5. Чи схвалюєте ви заняття музикою, малюванням, читанням художньої літератури? Це пуста витрата часу; не знаю; схвалюю. 6. Якщо дитина вчинила погано, чи розумієте ви, що це може бути результатом вашого неправильного виховання? Цього не може бути; не знаю; можливо. 7. Вертаючись із роботи в роздратованому стані, ви часто вихлюпуєте свій гнів на дитину? Так, часто; не замислювався над цим; намагаюся контролювати свої емоції. 8. Чи часто ви подорожуєте (ходите в похід, на екскурсію) зі своєю дитиною? Любите відпочивати на самоті; не доводилося; обов’язково, якщо є така можливість. 9. Якщо дитина прийшла додому з поганими оцінками, ви відразу починаєте гніватися? Відразу; дивлячись за що; спочатку поговорю з дитиною. 10. Як ви вважаєте, дитина завжди прислухається до вашої думки? Ні; іноді; думаю, моя думка дуже важлива для дитини. | |
Переглядів: 3300 | Рейтинг: 3.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |