Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

Батьківські збори №1. Як підготувати дитину до школи

Батьківські збори №1. Як підготувати дитину до школи

(Перші батьківські збори уже укомплектованого 1-го класу слід провести у травнi на базi дитячого садка або школи).

1.Обговорення педагогічної ситуації.

 2. Виступ учителя.

3. Демонстрування виставок.

4. Анкетування батьків.

Обговорення педагогiчної ситуації. Прийшов хлопчик у перший клас. Читає досить вiльно, рахує до ста, розв’язує арифметичнi задачi на додавання i вiднiмання, словниковий запас багатий — нiби все в порядку. Але проходить перших два мiсяцi навчання, i його мати починає скаржитись учителю: «Не знаю, що робити з сином. Ми його так готували до школи, стiльки з ним працювали, а похвалитись успiхами не можемо. Головне — зовсiм не хоче вчитися. Iграшки таємно носить у портфелi, не дивлячись на те, що я давно їх у нього вiдiбрала i заховала.»

1. Що можна сказати про готовнiсть хлопчика до школи?

2. Яку помилку допустили батьки, готуючи сина до школи?

Виступ учителя. В час вiдродження i розбудови нацiональної системи освiти початкова школа покликана забезпечити загальний розвиток дитини; формувати у молодших школярiв умiння впевнено читати, писати i лiчити, користуватися книжкою та iншими джерелами iнформацiї; формувати загальнi уявлення про навколишнiй свiт; сприяти засвоєнню норм загальнолюдської моралi та особистiсного спiлкування, основ гiгiєни, виробленню трудових навичок. Тому важливим завданням в перiод пiдготовки дитини до школи має стати виховання у майбутнiх школярiв почуття вiдповiдальностi, самостійності, організованості, готовності трудитися (звичайно, на рівні, доступному шести-семирічній дитині); формування правильних моральних уявлень, готовностi подiлитися, поступитися, прийти на допомогу. Обiзнанiсть з моральними нормами, якi визначають людськi взаємини, здатнiсть дотримуватись правил поведiнки в колективi — надiйний компас для новачка в новому середовищi.

Готовнiсть дитини до школи вченi умовно подiляють на загальну, інтелектуальну i психолого-педагогiчну.

Одне з першочергових завдань сiм’ї у забезпеченнi загальної готовностi дитини до школи полягає в тому, щоб сприяти її нормальному фiзичному розвитку, виробленню санiтарно-гiгiєнiчних навичок, умiнь самообслуговування i побутової праці. Сюди входить також і пiклування батькiв про нормальне харчування малюка, загартування органiзму, медичне обстеження.

Інтелектуальна готовність забезпечується оволодiнням найпростiшими формами мислення (поняттями, судженнями, умовиводами); мислительними операцiями (аналiзом, синтезом, порiвнянням, узагальненням); розвитком допитливостi, ініціативи, самостiйностi, умiння логiчно мислити; формуванням умiнь і навичок навчальної дiяльностi (планувати роботу, працювати в певному темпi та ін).

Розумова готовнiсть дитини до школи передбачає також певний рiвень сформованості вмiння слухати дорослого i сприймати його вказівки, керуватися ними під час виконання завдання, усвiдомлювати необхiднiсть запитати, якщо завдання незрозуміле, оцiнювати свою роботу,  досягати бажаних результатiв.

Велике значення для успiшного навчання має правильнiсть мовлення. Дитина повинна говорити виразно, правильно будувати речення, послiдовно висловлювати свої думки.

До початку навчання у школi майбутнi першокласники мають оволодiти такими поняттями: «більше», «менше», «однаково», «стiльки ж», «короткий i довгий», «старший і молодший»; вміти порiвнювати найпростiшi множини предметiв (геометричнi фігури, фрукти тощо).

Значне мiсце в дошкiльному вихованнi повинен зайняти дiловий настрiй дитини на школу, на серйозну навчальну працю, тобто формування її психологічної готовностi до навчання. Батькам треба пам’ятати, що головними у цiй роботi мають стати найрiзноманiтнiшi засоби заохочення, а не примусу. Виховну роботу слiд будувати на перспективi радiсного очiкування дня, коли малюк стане школярем; постiйно переконувати, що навчання в школi — це серйозна праця, в результатi якої дитина дiзнаватиметься про щось нове. Ні в якому разi не варто залякувати труднощами, що можуть виникнути у процесі навчання.

Пам’ятаючи про те, що в школi часто буває робота нецiкава, але важлива, яку потрiбно виконувати, слiд привчати дитину пiдкорятися слову «треба», свiдомо розбиратися у своїй позицiї («хочу» i «треба»). Варто поступово формувати уміння доводити почату справу до кiнця, переборювати труднощi, переживати задоволення вiд зробленого, не засмучуватись невдачею.

Готуйте дитину жити і працювати в колективi ровесників. Пам’ятайте, що особливi труднощi вiдчувають учні, які ростуть в сім’ї одинаками.

Демонстрування виставок:

а) рекомендованої лiтератури для батьків;

б) пiдручникiв i навчальних приладь (олiвцi, трикутник, фарби, пензлик, альбом, рiзнокольоровий папiр, нотний зошит тощо);

в) шкiльного одягу i взуття;

г) господарського куточка (голка, нитки, ножицi, клей тощо).

(Для початкуючого вчителя радимо такi виставки пiдготувати на першi збори у першi днi навчання дiтей в школi).

Бажано вручити кожному батьковi, як радить Ш.О.Амонашвiлі, листа майбутньому першокласнику вiд першого учителя. Вiн може бути орiєнтовно такого змiсту:

Добрий день, дорогий ……..

Я твоя перша учителька. Звати мене Надiя Iванiвна. Поздоровляю тебе – ти iдеш у школу. Сподiваюсь, що ми з тобою станемо добрими друзями. Ти будеш товаришувати з усiма дiтьми в класi. Школа у нас велика. Ти уже дорослий, і тому сам повинен знайти свiй клас. Запам’ятай, як це зробити. Як тiльки піднімешся по сходинках головного входу, побачиш стрiлки. Стеж за ними, і вони приведуть тебе в твій клас. На дверях його намальована ластiвка. А якщо все-таки заблудишся - не бiйся, тобi допоможуть знайти дорогу старшi учнi, які чергуватимуть у коридорі.

Я чекатиму на тебе в класi, буду рада з тобою познайомитись!

                                                                            Твоя перша учителька.

 

Анкета для батькiв майбутнiх першокласникiв

1. Ім’я і прізвище дитини.

2. Чи вмiє ваша дитина читати?

3. Чи вміє писати?

4. Чи вміє ваша дитина рахувати?

5. Якими ласкавими iменами називаєте малюка в сiм’ї?

6. Особливості характеру дитини (уважнiсть, спостережливiсть, цікавість, збудливiсть, дисциплінованість та іншi якості).

7. Який у неї слух, зір?

8. Якi захворювання перенесла дитина в дошкiльному вiцi?

9. Ім’я та по-батьковi батькiв, освiта. Де i ким працюєте?

10. Хто, крiм батькiв, бере участь у вихованнi дитини? Скiльки дiтей у

сім‘ї?

 

Корнієнко С.М., Кодлюк Я.П.

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: [ADM]Irina (09.09.2010)
Переглядів: 4105 | Рейтинг: 2.0/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!