Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів | [ Додати статтю ] |
Батьківські збори №3. Трудове виховання дітей у сім’ї Семінар по вивченню, узагальненню і розповсюдженню кращого досвіду виховання 1. Вступне слово вчителя. 2. Обговорення педагогічних ситуацiй. 3. Підсумкова бесiда. 4. Вручення батькам пам’яток. Класна кiмната оформлена різноманiтними виставками дитячих та родинних робiт, що розкривають iнтереси i вподобання сiмей, котрi будуть дiлитися досвiдом трудового виховання дiтей. На даних зборах виступають батьки-активiсти, якi шляхом рiзноманiтних методiв вивчали стан справ з трудового виховання дiтей в рядi сiмей, потiм окремi батьки дiляться досвiдом виховання любовi до працi. Вступ i висновки робить учитель. Вiн акцентує увагу на тому, що сiм’я — це своєрiдне джерельце великої народної педагогiки з своїми традицiями, надбаннями i тiльки їй притаманними формами, методами і засобами виховання. Потiм вчитель представляє тi сiм’ї, чий досвiд став предметом вивчення у пiдготовцi до семiнару, i надає слово комусь з їх членiв (татовi, мамi, дiдусевi, бабусi, брату, сетричцi). Обговорення педагогiчних ситуацiй. З роботи я повертаюсь по вулиці С.Бендери і нерідко бачу: біля одного будинку дід з внуком старанно прибирають. Хлопчику не більше восьми років. Він мете, згрібає сніг, вміло орудуючи невеличкою лопатою. Влітку вони теж дружно працюють. Інколи дідусь трохи допомагає внуку або показує, як треба робити. Другокласниця Наталка залишилася сама з молодшою сестричкою. Вже підійшла обідня пора, а мати не повертається. Маля починає плакати. Наталка вирішила сама нагодувати її обідом, хоча раніше вона ніколи цього не робила. Пригадуючи, як робила це мама, вона підігріла обід, посадила сестричку на стілець, поставила на стіл тарілку з супом і нагодувала Галинку. Наталка знала, що мама завжди після обіду миє посуд, і вирішила зробити так само. Нехай мама радіє, дивлячись на те, яка у неї хороша помічниця. Вона підігріла воду, налила її в миску, взяла мийку. Намагалася все зробити як мама. Рукави тільки не здогадалася закотити і, звичайно, намочила їх. Аж тут увійшла мама. Стомлена, роздратована, не розібравшись, у чому справа, вона сердито закричала: «Я так і знала! Треба було мені трохи затриматись, як усе пішло перевертом! Що ти зробила з платтям? Ти думаєш, що я тобі кожен день купуватиму нове? Ти помиляєшся. Не умієш – не берись не за свою справу!» 1. Чому Наталка не змогла успiшно справитись з миттям посуду? 2. Як слiд було повестись матерi в цiй ситуацiї? 3. Як розв’язуються такi проблеми у вашiй сім’ї? 4. Яке ставлення до працi по самообслуговуванню у вашiй сім’ї? Пiдсумкова бесіда: а) трудове виховання - основа всебiчного розвитку; б) як виховати працелюбність; в) праця молодших школярiв у сiм’ї; г) недолiки i прорахунки батькiв у трудовому вихованнi дiтей i шляхи їх подолання; д) значення особистого прикладу батькiв у трудовому вихованнi учнiв. Вручення батькам пам’ятки з трудового виховання дiтей. 1. Кожного дня привчайте своїх дочок та синів до праці. Підберіть їм посильні трудові доручення і терпляче домагайтесь їх виконання. 2. Радійте успіхам дитини, заохочуйте її трудові починання. Нехай не дратують вас невдачі. Навчіть малюка, як треба робити правильно. 3. Ніколи не карайте дітей працею. 4. Виховуйте у них працелюбність і повагу до праці інших особистим прикладом, намагайтесь, щоб у вас не розходились слова і справи. 5. Обов’язково розповідайте дітям про свою виробничу і громадську діяльність, про працю ваших товаришів, яких вони знають. 6. Не залишайте поза увагою розповідь сина чи доньки про шкільні справи. Вислуховуйте їх до кінця. 7. Сприяйте участі дитини у трудових справах, які проводяться у класі, школі. 8. Намагайтесь самі надавати класу і школі посильну допомогу. Вона матиме позитивний вплив на дитину. 9. Пам’ятайте, учитель – ваш союзник у трудовому вихованні дитини. Радьтеся з ним, підтримуйте його авторитет. Корнієнко С.М., Кодлюк Я.П. | |
Переглядів: 7561 | Рейтинг: 1.5/2 |
Всього коментарів: 0 | |