Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів | [ Додати статтю ] |
Батьківські збори №9. Як організувати літній відпочинок дітей Спільні збори батьків і учнів в кінці навчального року 1. Вручення батькам папок-подарунків. 2. Виступ класовода. 3. Звіт батьківського комітету про роботу за рік. У зв’язку з тим, що знання шестирiчних першокласпикiв не оцінюються балами i вручити батькам традицiйнi табелi з оцiнками за рік учитель немає можливостi (а вони хочуть знати, якi успiхи дитини в школi), радимо, використовуючи рекомендацiї Ш.О.Амонашвiлi, пiдготувати для кожної сiм’ї папку-подарунок (портфоліо). Головна мета пiдготовки таких папок полягає в тому, щоб проiлюструвати батькам, чого навчились учнi, дати кориснi поради щодо органiзацiї навчання i виховання дiтей в умовах сім’ї. Титульну сторiнку такої папки кожен першокласник барвисто оформляє i пiдписує: «Дорогим батькам від …» У папку варто покласти: характеристику на учня, першi зошити з письма, математики, складенi дитиною казки або оповiдання, малюнки, аплікації, рiзноманiтнi коробки, записи на окремих листочках типу: "Чого я навчилась на уроках рiдної мови”. "Що я знаю з математики”. "Що я знаю про своє мiсто або село”. "Що я знаю про Украiну” тощо. Характеристика на першокласника може бути такого змiсту: «Іринка добра і трудолюбива дiвчинка. Товариші по класу люблять її. Вона санітарка в нашому класі. Коли з друзями щось трапляється і потрібна допомога, вона тут же любовно це робить. Іринка знає багато казок, легенд і вміє цікаво їх розповідати. Але їй необхідно позбутися звички говорити «ммм» в паузах між словами і фразами. Дівчинка читає цілими словами, розуміє прочитане. Нас тішить, що вона відвідує дитячу бібліотеку і прочитала вже п’ять книжок. Пише добре, але ми радимо їй стежити за нахилом букв. Вміє свої враження висловлювати письмово. Її казку «Про що думає квіточка, що розцвіла на підвіконнику» ми читали в класі. Іринка пам’ятає, які поради дали їй товариші. Дівчинка навчилась розв’язувати математичні приклади і задачі, гарно креслить геометричні фігури. Особливо любить вона уроки трудового навчання. Її коробки з паперу та вишивки демонструвались на шкільній виставці і дуже сподобались дітям. Іринка – учасниця шкільного фольклорного колективу «Незабутнє». Радимо їй за літо навчитися швидко читати, повправлятися у каліграфічному письмі, допомагати мамі доглядати маленьку сестричку. Іринко, вітаємо тебе з переходом у 2-й клас. Там чекають на тебе цікаві і важливі справи.» Кожна дитина кладе гарно оформлену папку на парту, а батькiв запрошує сiсти на своє мiсце, щоб вони побачили дарунок-сюрприз. Учитель вітає батькiв дiтей iз закiнченням навчального року, коротко пiдводить пiдсумки роботи i, вказуючи на папки-подарунки говорить про те, що вони є своєрiдним звiтом дiтей про навчання. Ознайомившись з папками, батьки зможуть уявити, як жили дiти в школі, що робили, як розвивались, чого навчились, у чому просунулись вперед; прочитати поради класовода щодо подальшого виховання учнів. Цей день у сiм’ї бажано зробити святковим. Всiм членам сiм”ї варто сiсти за стіл, уважно переглянути дитячі роботи, прочитати вголос характеристику: потім поговорити про те, чим потiшила їх дитина, як вона пише, читає, малює, рахує i, взагалi, якою стала вже дорослою. Разом з тим бажано повести мову про те, чим i як допомогти дитині, щоб росла вона життєрадiсною, доброю i трудолюбивою. На цiй сiмейнiй радi нi в якому разi не можна сварити малюка за допущенi неохайності i помилки в роботах. Батьки повиннi пам’ятати, що все це дитина робила з великою любов’ю i вiдповiдальнiстю, а цими зразками вона продемонструвала тi можливості, яких досягла на даному етапi свого розвитку. Звiт батьківського комітету про роботу за рік. Проаналiзувати, як батьки допомагали класовi, школi, займались педагогiчною освiтою, викокували рекомендації щодо полiпшення виховання дiтей у сiм’ї. Окремим батькам можна винести подяку, вручити грамоти тощо. Учитель дає поради, як органiзувати лiтнiй вiдпочинок дітей, i вручає дітям пам’ятки-накази «Пам’ятай, що і влітку ти учень» (в основу наказiв лягли заповiдi народно-християнської моралi). Наказ перший. Люби свою мову, вій народ, свою Батьківщину. Де б не був ти, дізнавайся про її історичні місця, людей; навчись їхніх пісень, ігор, казок, легенд. Про що дізнаєшся, намалюй і напиши, а у вересні розкажеш друзям. Прочитай рекомендовані книги. Наказ другий. Шануй батька свого і матір свою. Завжди пам’ятай, що вони дали тобі життя, годують і одягають тебе і дуже хочуть, щоб ти виріс доброю людиною. В усьому старайся допомогти їм, поводься так, щоб батьки тішилися і пишалися тобою. Наказ третiй. Захищай слабших, турбуйся про молодших і старших. Сміливо заступайся за слабших. Допомагай молодшим. Будь ввічливим. Наказ четвертий. Будь правдивим і справедливим, працьовитим і скромним. Дружи з дітьми, але не бійся сказати товаришеві про його негарний вчинок. Допомагай дорослим. Наказ п’ятий. Стережися злого, роби добро. Старайся ні словом, на вчинком не чинити людям прикрості. Щодня роби зарядку, дотримуйся режиму дня. Дружи з сонцем, водою і повітрям. Наказ шостий. Бережно стався до рідної природи, примножуй її багатства. Охороняй природу, бери участь у роботі зелених патрулів. Перебуваючи в селі, працюй на городі, доглядай за домашніми тваринами. Разом з дорослими збирай лікарські рослини, монтуй гербарії і колекції. Читай, малюй, грайся, співай, загартовуй своє тіло, а у вересні розкажи про це на дитячому ранкові «Як я провів літо». Корнієнко С.М., Кодлюк Я.П. | |
Переглядів: 3858 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |