Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Бесіда "Що добре і що погано"
Мета: Уточнити уявлення дітей про добрі вчинки і погані, викликати бажання піклуватися про інших, виявляти чуйність. Виховувати бажання бути чемним, турботливим. Хід бесіди І. Вступна частина. - Діти, як ви тільки прийшли до школи, ми відразу почали вас вчити розрізняти добрі вчинки і погані. Сьогодні ми з вами повторимо як правильно себе вести в різних життєвих ситуаціях, які зустрічаються найчастіше. ІІ. Ситуації морального змісту. а) №1. Була велика перерва. Учні грали на вулиці. Пройшов дощ, на асфальті стояли великі калюжі. Катруся посковзнулась і впала в калюжу. Хлопчики, її однокласники, які були поруч, голосно розсміялися. Катруся не могла підвестися, тому що дуже боліло коліно. На очі набігали сльози, а зовсім близько стояли товариші і сміялися. Раптом до дівчинки підійшов Сергійко, її сусід, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче вдарилась. Запитання і завдання для дітей: Як ви оцінюєте поведінку Сергійка? А як можна назвати поведінку інших хлопчиків? Чи не траплялося у вашому класі подібних випадків? Розкажіть. №2. Сашко і Петрик запросили Тетянку покататися на санках з гірки. Тетянка боялася. Сашко сказав, що це зовсім не страшно, й на підтвердження з'їхав сам. Тетянка сіла на санчата. Але на середині гірки вони перекинулися, й Тетянка опинилася в снігу. Запитання і завдання для дітей: Як поведуться хлопчики? Що б ви зробили на їхньому місці? №3. Мама дала Дмитрику цукерки, щоб він почастував своїх товаришів. Коли Дмитрик вийшов у двір, то побачив, що серед друзів був і його кривдник – Сергійко, який часто грубо його штовхав, обзивав. Дмитрик замислився, як йому вчинити: чи пригощати Сергійка, чи ні? Запитання до дітей: Як би вчинили ви на місці Дмитрика? Чи траплялося з вами щось подібне? Як ви себе поводили? №4. У тебе нова цікава іграшка. Всі діти стали в чергу, щоб погратися нею. Але тут підходить твій кращий друг і просить дати іграшку йому. Запитання до дітей: Як ти маєш повестися й чому? б) робота за малюнками. ІІІ. Гра «Шкідливі й корисні поради» (Червоні і жовті картки). 1.Ніколи не груби своїм товаришам. 2.Не обзивай їх образливими словами. 3.Давай прізвиська товаришам. 4.Хлопчики пропускають дівчаток першими. 5.Старайся кого-небудь ударити або штовхнути. 6.Якщо твій друг випадково впав, покажи на нього пальцем і смійся. 7.Допомагай батькам. 8.Не забувай з усіма вітатися. ІV. Гра «Ввічливі слова». (Хором вставляти ввічливі слова). Мама послала Маринку до тьоті Ліди за книжкою. Маринка подзвонила в двері, зайшла в квартиру і сказала … (Добрий день). Тьотя Ліда саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона сказала … (Пробачте будь ласка ). Тьотя Ліда дала дівчинці книжку. Маринка сказала … (Дякую. До побачення). І пішла додому. V. Робота над прислів’ями. «Справжній друг пізнається в біді». «Ввічливих і лагідних скрізь шанують». «Не одяг красить людину, а добрі діла». VІ. Вірш «Чемний герой» А. Костецького Чемний герой Вітько - третьокласник крокує додому героєм таким, що не снилося нікому. Аж раптом Вітькові назустріч — Першак. Усміхнувся Вітько і сказав: — Так-так! — І, випнувши груди, підходить до нього: — Гей, ти! Потрібно старшим Давати дорогу! — І хлопця малого портфелем як лясне! Аж всівся на землю малий першокласник. Вітько реготнув: — Так і потрібно, Щоб знав! — І далі по вулиці прокрокував. Висновок. Чемні – це ті, хто поважає старших і менших. VІІ. Обговорення оповідання Я. Пінясова «Хто грамотний», який читали на уроці читання (ст. 53, читанка, 3 клас ). - Є написане правило «молодші повинні поважати старших». V ІІІ. Настільна гра «Оціни вчинок». ІХ. Підсумок. Обов’язково до всіх вітатися. Допомагати один одному. Піклуватися про всіх, співчувати. Бути добрими, щедрими, чесними. | |
Переглядів: 1576 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |