Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Бесіда "Що добре і що погано"
Мета: Уточнити уявлення дітей про добрі вчинки і погані, викликати бажання піклуватися про інших, виявляти чуйність.
Виховувати бажання бути чемним, турботливим.

Хід бесіди

І. Вступна частина.

- Діти, як ви тільки прийшли до школи, ми відразу почали вас вчити розрізняти добрі вчинки і погані. Сьогодні ми з вами повторимо як правильно себе вести в різних життєвих ситуаціях, які зустрічаються найчастіше.

ІІ. Ситуації морального змісту.

а) №1. Була велика перерва. Учні грали на вулиці. Пройшов дощ, на асфальті стояли великі калюжі. Катруся посковзнулась і впала в калюжу. Хлопчики, її однокласники, які були поруч, голосно розсміялися. Катруся не могла підвестися, тому що дуже боліло коліно. На очі набігали сльози, а зовсім близько стояли товариші і сміялися.
Раптом до дівчинки підійшов Сергійко, її сусід, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче вдарилась.

Запитання і завдання для дітей:
Як ви оцінюєте поведінку Сергійка?
А як можна назвати поведінку інших хлопчиків?
Чи не траплялося у вашому класі подібних випадків? Розкажіть.

№2. Сашко і Петрик запросили Тетянку покататися на санках з гірки. Тетянка боялася. Сашко сказав, що це зовсім не страшно, й на підтвердження з'їхав сам. Тетянка сіла на санчата. Але на середині гірки вони перекинулися, й Тетянка опинилася в снігу.

Запитання і завдання для дітей:
Як поведуться хлопчики?
Що б ви зробили на їхньому місці?

№3. Мама дала Дмитрику цукерки, щоб він почастував своїх товаришів. Коли Дмитрик вийшов у двір, то побачив, що серед друзів був і його кривдник – Сергійко, який часто грубо його штовхав, обзивав. Дмитрик замислився, як йому вчинити: чи пригощати Сергійка, чи ні?

Запитання до дітей:
Як би вчинили ви на місці Дмитрика?
Чи траплялося з вами щось подібне?
Як ви себе поводили?

№4. У тебе нова цікава іграшка. Всі діти стали в чергу, щоб погратися нею. Але тут підходить твій кращий друг і просить дати іграшку йому.

Запитання до дітей:
Як ти маєш повестися й чому?

б) робота за малюнками.

ІІІ. Гра «Шкідливі й корисні поради»
(Червоні і жовті картки).

1.Ніколи не груби своїм товаришам.
2.Не обзивай їх образливими словами.
3.Давай прізвиська товаришам.
4.Хлопчики пропускають дівчаток першими.
5.Старайся кого-небудь ударити або штовхнути.
6.Якщо твій друг випадково впав, покажи на нього пальцем і смійся.
7.Допомагай батькам.
8.Не забувай з усіма вітатися.

ІV. Гра «Ввічливі слова».
(Хором вставляти ввічливі слова).

Мама послала Маринку до тьоті Ліди за книжкою. Маринка подзвонила в двері, зайшла в квартиру і сказала … (Добрий день). Тьотя Ліда саме відпочивала, дівчинці стало незручно і вона сказала … (Пробачте будь
ласка ). Тьотя Ліда дала дівчинці книжку. Маринка сказала … (Дякую.
До побачення). І пішла додому.

V. Робота над прислів’ями.

«Справжній друг пізнається в біді».
«Ввічливих і лагідних скрізь шанують».
«Не одяг красить людину, а добрі діла».

VІ. Вірш «Чемний герой» А. Костецького

Чемний герой

Вітько - третьокласник
крокує додому
героєм таким,
що не снилося
нікому.
Аж раптом
Вітькові назустріч —
Першак.
Усміхнувся Вітько
і сказав:
— Так-так! —
І, випнувши груди,
підходить до нього:
— Гей, ти!
Потрібно старшим
Давати дорогу! —
І хлопця малого
портфелем як лясне!
Аж всівся на землю
малий першокласник.
Вітько реготнув:
— Так і потрібно,
Щоб знав! —
І далі по вулиці прокрокував.

Висновок. Чемні – це ті, хто поважає старших і менших.

VІІ. Обговорення оповідання

Я. Пінясова «Хто грамотний», який читали на уроці читання
(ст. 53, читанка, 3 клас ).
- Є написане правило «молодші повинні поважати старших».

V ІІІ. Настільна гра «Оціни вчинок».

ІХ. Підсумок.

Обов’язково до всіх вітатися.
Допомагати один одному.
Піклуватися про всіх, співчувати.
Бути добрими, щедрими, чесними.
Категорія: Я - класний керівник | Додав: (20.11.2016) | Автор: Стецюра Надія Миколаївна E
Переглядів: 1502 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!