Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Бесіда «Вогонь буває різним»

Мета: поглибити знання учнів з питань пожежної безпеки, вчити швидко оцінювати небезпечну ситуацію, приймати оптимальне рішення щодо її подолання, рятування свого життя та наданню допомоги іншим.
Обладнання: ілюстрації по темі, малюнки, схеми, пам’ятки правил безпеки.

Хід бесіди

І. Вступ. Повідомлення теми і мети бесіди.
Учень 1.
Сірники – добро і зло,
Знає місто і село.
Слід порадитись з батьками,
Що робити з сірниками.
Можна пічку розтопити,
Можна дім вогнем спалити.
Можна чай зігріть на лузі,
Можна ліс спалить на смузі.
Ти ж, подумай, все-таки,
А навіщо сірники?
Учень 2.
Якщо загорівся дім
Подзвони ти ,,101”.
І з вогнем ти не шуткуй,
Потерпілих всіх рятуй.
Їхні опіки не три,
Краще викличи ,,103”.
І не треба гріти чай –
Телевізор виключай.
Відключи ти всю мережу
І тоді гаси пожежу!
Вчитель. Отже, тема сьогоднішньої бесіди: «Вогонь буває різним». Давайте розберемося в цьому простому, на перший погляд, питанні.

ІІ. Бесіда з учнями.
1. Вогонь буває різним.
Учитель. Вогонь здавна є другом людини. Він допомагає їй обігріватися і одягатися. З його допомогою людина варить метал, готує собі їжу. Вогонь рухає техніку, допомагає людині проникнути в таємниці космосу.
Але вогонь може стати і жорстоким ворогом, якщо з ним необережно поводитись, він виходить з-під контролю людини, може знищити міста і села, будинки, ліси, урожаї, все, що зустрінеться на його шляху. Часто у вогні пожеж гинуть люди. Приблизно кожна шоста-восьма пожежа в нашій країні виникає від пустощів дітей, від їхнього невмілого, необережного поводження з вогнем. Кожен п’ятий, що загинув під час пожежі – неповнолітній.
Учень 3. Вогонь залишив свої сліди в історії всіх епох і народів. Тисячі міст і сіл зникли з лиця Землі в гігантських язиках полум'я. Безцінні витвори розуму і талановитих рук попередніх поколінь перетворилися на порох. Вогонь знищив мільйони людських життів. За своїми трагічними наслідками пожежі не поступалися епідеміям, посухам та іншим лихам.
Учень 4. З давніх-давен вогонь був супутником великих і малих воєн. Його використовували тирани для досягнення своїх честолюбних цілей, інквізитори, що відправляли на вогнища єретиків, хрестоносці, які поневолювали народи.
Учитель. По кілька разів вигорали дощенту численні міста і села. На голому місці, без даху залишалися вцілілі жителі. Захоплюючи величезні площі, пожежі знищували ліси й посіви, уселяючи в людей жах, змушуючи їх залишати рідні місця. Відбувалося це тому, що люди, навчившись добувати вогонь, не навчилися боротися з ним. Вогонь не лише став другом, але й перетворився на недруга — пожежу, що знищує матеріальні цінності, у вогні якої гинуть люди, тварини.
2. Запобігання пожежам.
Учитель. Щорічно в світі трапляється близько 5 млн. пожеж. Кожну годину у вогні гине одна людина, 2-3 особи одержують травми і опіки, кожен третій загиблий – дитина.
Щоб запобігти пожежам, треба знати, від чого вони виникають.
Основними причинами пожеж стають:
Несправність або неправильна експлуатація електроустаткування, газових плит, електропобутових приладів.
Вмикання до однієї розетки кількох побутових приладів.
Розігрівання лаків і фарб на відкритому вогні.
Сушіння речей над газовою плитою.
Користування саморобними електрогірляндами для ялинки, запалювання хлопавок і бенгальських вогнів поблизу хвої, використання легкозаймистих маскарадних костюмів із паперу та вати.
Несправна або залишена без нагляду побутова електротехніка.
Необережне поводження з вогнем ( відкритий вогонь, куріння в ліжку, ігри дітей з вогнем тощо).
Удари блискавок.
Несправність електропроводки.
Захаращеність горищ, підсобних приміщень, сходових майданчиків і сходів.
Зберігання на балконах, у гаражах пально-мастильних матеріалів і легкозаймистих речовин.
Складання вірша на задану риму «Буріме»

…………………знати
…………………пожежні.
…………………не пустувати,
…………………обережним!

3. Як зберегти життя і здоров’я при пожежі.
Забезпечення пожежної безпеки є досить складним соціально-економічним завданням, спрямованим на запобігання пожежам у всіх сферах діяльності людини та ліквідацію пожеж із мінімальними наслідками в разі їх виникнення.
У випадку пожежі дуже важливо зберігати спокій та утримувати інших від паніки. При цьому:
- викликати пожежну допомогу;
- врятувати людей, які знаходяться в палаючому приміщенні;
- оцінити обстановку;
а) якщо приміщення має незначні задимлення і є змога загасити пожежу, то при цьому дії повинні бути швидкими і рішучими, але потрібно пам'ятати чим у яких випадках потрібно гасити пожежу;
б) при сильному задимленні самозахист зводиться до одного – негайної евакуації. В складних умовах переходу із задимленої зони в безпечне місце необхідно знати, що краще дихати через добре змочену водою носову хусточку, шарф, рушник і т.п.; дим завжди збирається під стелю, а біля підлоги його менше, тому необхідно низько пригнутися або повзти по підлозі;
в) у всіх випадках сильного задимлення приміщення потрібно пробиратися до вікна, і відкривши його, дати знати пожежникам про перебування людей у приміщенні.
Найголовніше під час гасіння пожежі вчасно зреагувати.
Говорять, що в першу хвилину пожежі для її гасіння потрібно кружку води, через дві секунди відро, а через три секунди діжку.
Також потрібно правильно вибрати засоби гасіння. Слід пам'ятати, що водою не можна гасити пожежу де можливе ураження електрострумом; перед гасінням прилади треба відімкнути від електромережі ( відключити ел. щит, викрутити пробки), і тільки потім гасити палаючий прилад. Масло, жири, фарбу водою гасити не можна, бо це призводить до розбризкування, розтікання, що сприяє розповсюдженню вогню, а їх необхідно накрити ковдрою (не синтетичною), подібними речами, намоченими у воді, або засипати піском для перекриття доступу кисню до палаючого предмета.
Інтерактивна вправа
На дошці дві колонки. У першій - назви речовин. У другій - властивості у будь-якому порядку. Стрілками вказати властивості кожної речовини.
Бензин спалахує
Ганчір'я жевріє
Мармур жовтіє
Пісок гасить вогонь
Парафін плавиться
Дерево горить
Порох вибухає
Сніг тане
Вуглець коптить
Кисень сприяє горінню.
Надання першої долікарської допомоги при пожежах
На пожежах у потерпілих можуть бути опіки та отруєння чадним газом.
При наданні першої долікарської допомоги треба керуватися такими принципами: правильність і доцільність, швидкість, продуктивність та рішучість дій.
Ознаки отруєння:
 шкіра яскраво-рожева, запаморочення, шум в вухах, загальна слабкість нудота, блювання, слабкий пульс, непритомність (при легкому отруєнні);
 нерухомість, судоми, порушення зору, дихання, роботи серця, втрата свідомості протягом годин і навіть діб (при тяжкому отруєнні).

IІІ. Вікторина.
Учням задаються питання, відповідати на які треба швидко, адже у реальній небезпеці часу теж може не бути.
1. Чи можна вибивати вікна при пожежі? (Ні, бо у приміщення почне поступати свіже повітря, який прискорює горіння).
2. Чому бензин або гас, які горять неможна гасити водою? (Бо вони легші за воду і розподіляється по її поверхні і вода не надає вогнегасного ефекту).
3. Чому у дитячих закладах двері приміщень відчиняються назовні? (Тому, що у такому випадку при евакуації не створюється велике скупчення людей).
4. Яка діжка представляє більшу небезпеку: наповнена бензином чи порожня після нього? (Порожня: в ній може створитися вибухонебезпечна концентрація парів бензину з повітрям).
5. Чи можна вмикати світло, якщо у квартирі відчувається запах газу? (Ні, через те, що при вмиканні світла може виникнути іскра, що при наявності газу може спричинити вибух).
6. Як погасити палаючий на людині одяг? (Потрібно зупинити її, повалити на землю і катати, збиваючи полум’я. Можна обернути ковдрою. Однак, коли це робить сама собі людина у приміщенні, що горить, вона повинна берегтися отруєння чадним газом).
7. Що треба робити, якщо під час перегляду телевізора, якщо з нього пішов дим? (Вимкнути телевізор. Викликати пожежну службу, покликати на допомогу дорослих або самому накинути на телевізор щільну тканину, ковдру).
8. Куди треба телефонувати під час пожежі, що треба повідомляти? (Викликати пожежну службу за телефоном 01. Повідомити, що і де горить, адресу: вулицю, номер дому, під’їзду, його код; своє прізвище).
9. Які причини виникнення пожеж у побуті? (Залишені без догляду електронагрівальні прилади, перевантаження електромережі при одночасному вмиканні у розетку декількох електроприладів, куріння у постелі, ігри дітей з сірниками, пустощі з вогнем, нагрівання або кидання у вогонь аерозолів, вибухонебезпечних або невідомих предметів).
10. Ви знаходитеся на третьому поверсі будинку, що горить. Вихід на сходи – відрізаний. Затримка хоч на хвилину – і ви отруїтесь чадним газом. Ваші дії? (Взяти простирадла, зірвати гардини, міцно зв’язати їх між собою на 2-3 вузли, міцно прив’язати до батареї опалення, спустити кінець у вікно і спуститися по цій мотузці скільки зможете, відпустити її і стрибнути на землю).

ІV. Підсумки бесіди.
Завдання учням: закінчити кожне речення:
Жар з-під заслінки упав, в хаті вогонь запалав.
Не дивися, не чекай, а водою ... /заливай/.
Як побачиш – малюки узялись за сірники.
Як ти маєш їх спиняти? Сірники у них … / забрати/.
Розігрілась праска дуже, що робити маєш, друже?
За гаряче не хапай , із розетки … /вимикай/.
Як побачиш – десь горить, мусиш ти в ту саму мить
До пожежників дзвонити, про пожежу ... /сповістити/.
Вивчіть правила пожежні,
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем ... /не можна/.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (05.04.2016) | Автор: Чернецька Вікторія Дмитрівна E
Переглядів: 4571 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!