Каталог статей
Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Бойове завдання: з’ясуйте, чого ви очікуєте від школи Коли
моєму синові виповнився рік, ми з чоловіком з поважним виглядом говорили, що
ось уже й дитина виросла, незабаром до школи піде. Тоді ця думка здавалася нам
страшенно смішною. Минуло ще п'ять років, і думка про те, що дитина виросла, їй
час йти до школи, вже не викликала у нас нападів нестримної веселості.
Навпаки, ми якось відразу спохмурніли, посерйознішали і почали нарікати, що час
спливає досить стрімко: не встигнеш насолодитися дитинством, як воно раз — і
скінчилося. Ми обоє пригадали свої «школьные годы чудесные» і спільно дійшли невтішних висновків: ♦ ми витратимо багато коштів на
придбання підручників, шкільної форми та іншого обмундирування; ♦ злі вчителі тільки на те
й чекають, щоб замучити малюка; + наступні 11 років можна сміливо викреслювати з життя. Але сміх сміхом, а початок
шкільного життя часто є серйозним випробуванням не тільки для самого юного школяра,
але й для його батьків. Дитина дійсно підростає, у неї з'являються перші
серйозні обов'язки, перші завдання, з якими може впоратися тільки вона сама. І
головне, у шкільні роки вона закладає фундамент своєї освіти і багато в чому — свого майбутнього життя. Є над чим замислитися. Проте перше, що я повинна повідомити вам (і повторю цю думку ще неодноразово): не впадайте у відчай. Одинадцять років — це не одинадцять днів. У вас із дитиною безліч часу, щоб пізнати себе, щоб спробувати різні рішення, щоб припуститися помилок і виправити їх. Якщо ви розпитаєте своїх знайомих, то напевно серед найповажніших і найсолідніших із них знайдеться чимало колишніх двієчників та хуліганів. Не намагайтеся заздалегідь розв'язати всі проблеми: можливо, коли ваша дитина матиме з ними справу, вона буде вже настільки дорослою, що просто їх не помітить або із задоволенням розв'яже самостійно. Вірте в свої сили і в сили вашої дитини. Чого ми очікуємо від початкової школи? Дві
характерні риси сучасного життя: величезна кількість інформації і брак часу.
Тому в батьків і педагогів часто виникає бажання почати раніше, запхати
якнайбільше інформації в зовсім ще маленьких дітей, щоб вони не втрачали
дорогоцінних хвилин на безглузді ігри і розваги. Проте мудрі німці кажуть: «Zu fiel —
ist ungesund» — «Надто
багато — шкідливо для здоров'я». Кожен, хто хоч раз намагався силоміць
нагодувати дитину кашею, розуміє, наскільки це невдячне і безглузде заняття. Звичайно, діти цікаві і вміють ставити мільйон
найнесподіваніших питань. У дітей відмінна пам'ять, і досить часто те, що
вивчене в дитинстві, людина пам'ятає все життя. Але діти також чудово уміють
ставати «глухими», якщо ви «вантажите» їх зайвою інформацією, знаннями, які їм
не потрібні, які вони не можуть застосувати на практиці — в повсякденному житті
або в грі. Більшість дітей віком 6—7 років ще не навчилися насолоджуватися
знанням заради знання (будемо відвертими — більшість дорослих також). Для
дітей набагато важливіше поступово освоювати реальність, раз по раз
переконуючись у тому, що вони можуть здійснювати свої бажання і мрії, змінювати
те, що їм не подобається, знаходити надійних друзів та союзників, а також нові
цікаві справи. Тоді діти зростають не тільки освіченими, але і умілими, і
найголовніше — упевненими в собі людьми. Якщо ви поставите Розділ 1. Бойове завдання: з'ясуйте, чого ви очікуєте
від школи Для себе головним завданням
обрати школу, де в навчальній програмі зібрано максимальну кількість предметів
і факультативів, то навряд чи будете задоволені результатом. Швидше за все,
через рік ви одержите «на виході» дитину-невротика, яка буде упевнена у тому,
що вона дурна, нічого не знає, нічого не вміє, ні з чим не може впоратися,
погано поводиться, їй важко всидіти на уроках і (головне!) ненавидить учитися. Тому я хочу запропонувати вам зовсім інший план,
згідно з ким ваше головне завдання — організувати навчання таким чином, щоб дитині в
школі було добре. Або хоч би принаймні терпимо. Тому що коли дитині подобається вчитися, вона
учиться сама, сама ставить батькам і вчителям запитання, сама наполягає на
тому, щоб її записати до гуртків і на додаткові заняття, сама шукає потрібні
книги вдома і в бібліотеці, сам сідає за комп'ютер не для того, щоб пограти у
чергову стрілялку, а щоб попрацювати над власним проектом або пошукати
необхідну інформацію в Інтер-неті. І ці знання виявляються набагато міцнішими і
кориснішими, ніж ті знання, що силоміць «вбиті» у голову. Ну і крім того, бачити свою
дитину здоровою, веселою, упевненою в собі та сповненою цікавості — суцільне задоволення для батьків, чи не так? ПІДСУМКИ | |
Переглядів: 1671 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |