Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Бойове завдання: з’ясуйте, чого ви очікуєте від школи

Бойове завдання: з’ясуйте, чого ви очікуєте від школи

 

Коли моєму синові виповнився рік, ми з чоловіком з поваж­ним виглядом говорили, що ось уже й дитина виросла, незабаром до школи піде. Тоді ця думка здавалася нам страшенно смішною. Минуло ще п'ять років, і думка про те, що дитина виросла, їй час йти до школи, вже не викликала у нас нападів нестримної весе­лості. Навпаки, ми якось відразу спохмурніли, посерйознішали і почали нарікати, що час спливає досить стрімко: не встигнеш насолодитися дитинством, як воно раз — і скінчилося. Ми обоє пригадали свої «школьные годы чудесные» і спільно дійшли невтішних висновків:

  ми витратимо багато коштів на придбання підручників, шкіль­ної форми та іншого обмундирування;

  злі вчителі тільки на те й чекають, щоб замучити малюка; + наступні 11 років можна сміливо викреслювати з життя.

Але сміх сміхом, а початок шкільного життя часто є серйоз­ним випробуванням не тільки для самого юного школяра, але й для його батьків. Дитина дійсно підростає, у неї з'являються перші серйозні обов'язки, перші завдання, з якими може впо­ратися тільки вона сама. І головне, у шкільні роки вона закладає фундамент своєї освіти і багато в чому свого майбутнього життя. Є над чим замислитися.

Проте перше, що я повинна повідомити вам (і повторю цю думку ще неодноразово): не впадайте у відчай. Одинадцять ро­ків — це не одинадцять днів. У вас із дитиною безліч часу, щоб пізнати себе, щоб спробувати різні рішення, щоб припуститися помилок і виправити їх. Якщо ви розпитаєте своїх знайомих, то напевно серед найповажніших і найсолідніших із них знай­деться чимало колишніх двієчників та хуліганів. Не намагайтеся заздалегідь розв'язати всі проблеми: можливо, коли ваша дитина матиме з ними справу, вона буде вже настільки дорослою, що про­сто їх не помітить або із задоволенням розв'яже самостійно. Вірте в свої сили і в сили вашої дитини.

Чого ми очікуємо від початкової школи?

Дві характерні риси сучасного життя: величезна кількість інформації і брак часу. Тому в батьків і педагогів часто виникає бажання почати раніше, запхати якнайбільше інформації в зовсім ще маленьких дітей, щоб вони не втрачали дорогоцінних хвилин на безглузді ігри і розваги. Проте мудрі німці кажуть: «Zu fiel ist ungesund» «Надто багато — шкідливо для здоров'я». Кожен, хто хоч раз намагався силоміць нагодувати дитину кашею, розуміє, наскільки це невдячне і безглузде заняття.

Звичайно, діти цікаві і вміють ставити мільйон найнесподі­ваніших питань. У дітей відмінна пам'ять, і досить часто те, що вивчене в дитинстві, людина пам'ятає все життя. Але діти також чудово уміють ставати «глухими», якщо ви «вантажите» їх зайвою інформацією, знаннями, які їм не потрібні, які вони не можуть застосувати на практиці — в повсякденному житті або в грі. Біль­шість дітей віком 6—7 років ще не навчилися насолоджуватися знанням заради знання (будемо відвертими — більшість дорос­лих також). Для дітей набагато важливіше поступово освоювати реальність, раз по раз переконуючись у тому, що вони можуть здійснювати свої бажання і мрії, змінювати те, що їм не подоба­ється, знаходити надійних друзів та союзників, а також нові цікаві справи. Тоді діти зростають не тільки освіченими, але і умілими, і найголовніше — упевненими в собі людьми. Якщо ви поставите


Розділ 1. Бойове завдання: з'ясуйте, чого ви очікуєте від школи

Для себе головним завданням обрати школу, де в навчальній про­грамі зібрано максимальну кількість предметів і факультативів, то навряд чи будете задоволені результатом. Швидше за все, через рік ви одержите «на виході» дитину-невротика, яка буде упевнена у тому, що вона дурна, нічого не знає, нічого не вміє, ні з чим не може впоратися, погано поводиться, їй важко всидіти на уроках і (головне!) ненавидить учитися.

Тому я хочу запропонувати вам зовсім інший план, згідно з ким ваше головне завдання організувати навчання таким чином, щоб дитині в школі було добре. Або хоч би принаймні терпимо.

Тому що коли дитині подобається вчитися, вона учиться сама, сама ставить батькам і вчителям запитання, сама наполягає на тому, щоб її записати до гуртків і на додаткові заняття, сама шукає потрібні книги вдома і в бібліотеці, сам сідає за комп'ютер не для того, щоб пограти у чергову стрілялку, а щоб попрацювати над власним проектом або пошукати необхідну інформацію в Інтер-неті. І ці знання виявляються набагато міцнішими і корисніши­ми, ніж ті знання, що силоміць «вбиті» у голову.

Ну і крім того, бачити свою дитину здоровою, веселою, упев­неною в собі та сповненою цікавості суцільне задоволення для батьків, чи не так?

 

 

ПІДСУМКИ

 

Якою була школа, в якій ви вчилися? Запишіть п'ять-сім фраз. Якій ви хотіли б бачити школу, в якій вчитиметься ваша дитина? Виділіть п'ять-сім критеріїв і запишіть їх. Порівняйте обидва записи і зробіть висновок: для кого ви «проектуєте» іде­альну школу — для себе, яким ви були в дитинстві, або для вашої дитини? Наприклад, якщо ви написали «хочу, щоб в школі було багато гуртків і секцій», а ваша дитина найбільше любить про­водити вільний час удома з вами, ви, вочевидь, не враховуєте її інтересів.
Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: [ADM]Irina (10.06.2011) | Автор: Олена Первушина
Переглядів: 1671 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!