Каталог статей

Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа [ Додати статтю ]

День улюблених ігор та іграшок

День улюблених ігор та іграшок

 

Цей День завжди приносить хвилинки дитинства. Адже іграшка – це найулюбленіший предмет дитини, навіть , коли і доросла людина отримує в подарунок іграшку, на неї напливають найкращі спогади. Зворушливо пройшов Парад іграшок, кожна дитина з поважним виглядом проносила іграшку, розказуючи, чому саме ця іграшка її улюблена. Потім діти робили іграшки власними руками, показували свої вміння і таланти, проведений був конкурс на асфальті «Моя улюблена іграшка».

      Іграшки не тільки для краси, ними грають, а ігри з іграшками різноманітні, іграшки ж то різні.

 

ГРА - ЦЕ:

Загадкова подорож у світ різних ролей. В грі життя стає яскравіше …

Можливість навчитися доброму і веселому. Розвиток фантазії, розуму та серця, яке стає добрим. Спосіб передачі емоцій, ситуація Успіху .

 

ІГРАШКА В МОЄМУ ЖИТТІ

 

Я думаю, іграшки вночі спілкуються, думають, як мене вдень розважати… (Діана Криворучко)

 Іграшка немов оживає, коли я беру її до рук…(Анастасія Семчук)

Вони вчать нас керувати, я стаю розумним, коли граю в гру "Менеджер" (Денис Руденко)

  Іграшки допомагають повеселитися (Олександра Козаченко)

Граючи, я забуваю про все на світі (Саша Денисов)

Хочеш гарно відпочити, іграшку візьми свою (Дмитро Николенко)

Свою першу іграшку я не забуду, пам»ятатиму завжди (Віка Заболотня)

 

         СПОРТИВНО-РОЗВАЖАЛЬНА ГРА  "СПОРТ”

 

Вожатий: Дорогі діти! Сьогодні ми зібрались, щоб позмагатись у силі, витривалості, спритності, винахідливості, кмітливості та просто відпочити.

У святі беруть участь три команди. Учням пояснюються правила.

Естафета зі стрибками

За сигналом направляючі рухаються до мітки стрибками на лівій нозі, назад - на правій. Повернувшись, торкаються наступного гравця, який продовжує естафету. Команда, яка швидше виконає завдання, отримує 20 балів, друга – 15, третя – 10.

Біг стоніжок.

Навпроти кожної команди на відстані 15 м ставляться стійки. За командою "Увага!” учні беруться за руки, за командою "Руш!” - починають біг. Оббігають стійку і повертаються назад. Команда яка швидше виконає завдання, отримує 20 балів, друга – 15, третя – 10. Забороняється розривати руки, штовхатись.

Конкурс спортивної пісні.

Команди готують на конкурс одну пісню спортивної тематики.

У цьому конкурсі оцінку виставляє вчитель музики. Команда, яка виконає найкраще пісню, отримує 20 балів, друга – 15, третя – 10.

Біг пінгвінів.

Команди шикуються перед стартовою лінією. Направляючий затискає м’яч між ногами і за командою біжить до стійки і назад. Передає м’яч та стає в кінець строю.

Якщо м’яч упаде потрібно його знову затиснути між ногами й продовжити біг.

Команда, яка швидше виконає завдання, отримує 20 балів, друга – 15, третя – 10.

Змагання капітанів "Трикутна мотузка”.

Кінці довгої мотузки добре зав’язуються, тим самим утворюючи коло. Усередину кола стають капітани спинами один до одного і відходять доти, доки мотузка не натягнеться й утворить трикутник. Навпроти кожного з капітанів ставиться стілець на відстані 1 м за командою капітани починають рухатись вперед, намагаючись дістати стілець. Перемагає той капітан, який дістав стілець першим.

Біг удвох на трьох ногах.

Учні в командах діляться пари. Дві ноги в парі зв’язуються. За командою пари починають бігти до стійки, оббігають її і повертаються назад до лінії старту. Те саме роблять й інші пари. Перемагає та команда, учні якої швидше виконають завдання. Команда, яка швидше виконає завдання, отримує 20 балів, друга – 15, третя – 10.

Вожатий: Увага всім учасникам! Слово надається суддям.

Судді оголошують команду переможця.

Вожатий: Наше свято закінчилось, бажаю всім здоров’я і добра.

 

            Значний потенціал гри в еколого-естетичному вихованні молодших школярів може реалізуватися лише за відповідної спрямованості роботи педагога. Ефективність використання гри з метою виховання у молодших школярів естетичної чуйності до природи залежить від системи подачі ігрового матеріалу.

Всі ігри, які можуть мати орієнтацію на виховання у молодших школярів естетичної чуйності до природи, можна поділити на три групи. Перша група – ігри, спрямовані на розвиток здатності молодших школярів розрізняти різноманіття зовнішніх виразних властивостей природних об’єктів і явищ. Друга – ігри, пов’язані із вдосконаленням уміння ставити себе на місце іншого, виявляти співчуття. Третя – ігри, які сприяють розвитку у школярів сприйнятливості до зовнішньої виразності в природі і здатності виявляти співчутливі реакції стосовно до антропоморфізованих природних об’єктів.

Перша група містить такі ігри: "Кольори”, "Яких кольорів більше?”, "Відмінки”, "Асоціації”, "Впізнай по голосу”, "Що ти чуєш за вікном?”, "Кого (що) тобі нагадують ці звуки”, "Хто як рухається”, "Зоопарк”, "Чарівне листя”, "Що змінилось?”, "Зайвий колір”, "Зайвий звук”, "Картина за вікном” та ні. Майже всі запропоновані ігри передбачають виявлення школярами однієї зовнішньої виразності властивості природи. Наприклад, під час гри "Впізнай по голосу” молодші школярі після ознайомлення із записами чи імітацією "голосів” природи мають визначити, який природний об’єкт може утворювати подібні звуки (група звуків відповідає співу птаха, голосу тварин, шелесту трави і листя, шуму води і вітру). Гра розвиває здатність школярів розрізняти звук та групи звуків за висотою, силою, ритмічною організацією, тембровим забарвленням, диференціювати звуки природи. Такі ігри за правильного введення у виховний процес розвивають спостережливість, розширюють коло сприйняття естетично цінних об’єктів природи, сприяють формуванню у дітей потреби у спілкуванні з природою.

До другої групи входять ігри "Визнач настрій”, "Дикі та домашні тварини”, "Незавершене оповідання”, "Незвичайна ситуація”, "Озвучення картини” тощо. Вони орієнтовані на формування умінь розрізняти і розуміти емоційні етапи товаришів, однолітків, дорослих, пізніше – звірів, птахів, рослин; створювати образи, передавати їх за допомогою різних засобів художньої виразності. Наприклад, гра "Дикі та домашні тварини” спрямована на розвиток здатності виявляти характерне у руках, особливості поведінки тварин; одухотворення природних об’єктів.

Ігри третьої групи закріплюють знання й уміння, набуті під час виконання ігор перших двох груп. Під час ігор "Дивна подорож до лісу”, "Гра в лісових мешканців”, "Подорож до країни Див” тощо молодші школярі виявляють свою чутливість до природи, здатність до емоційної децентрації, створення образів, естетичної оцінки природних об’єктів і явищ з точки зору їх виразності.

Введення таких ігор сприятиме формуванню в дітей елементів еколого-естетичної культури.

 

Гра "Сімейне дерево”.

Під час цієї гри учням пропонується скласти "сімейне дерево”.

Спочатку діти визначають місце кожного на сімейному дереві, а потім створюють його, працюючи у групах.

Бабуся і дідусь

плоди

Прабабуся і прадідусь

стовбур

Мама і тато

гілки

Я

корінь

Мої діти

квіти

Ця гра виховує здатність дорожити такими загальнолюдськими цінностями як життя, сім’я, батько, мати, родина.

Ця гра виховує здатність дорожити такими загальнолюдськими цінностями як життя, сім’я, батько, мати, родина.

Гра "Що таке добре, і що таке погано”.

Вчитель: - Уважно подивіться на зображений овал. Він нам нагадує обличчя людини, але у нього немає ні очей, ні носа, ні рота. Правильно виконавши завдання, ми дамо змогу людині виявити своє обличчя.

Учням даються деформовані прислів’я. Їм потрібно зібрати ці прислів’я і визначити їх тему (головну думку). На дошці кожна тема розміщена у парі з умовним позначенням людського обличчя. Правильно виконуючи завдання, діти поступово заповнюють коло.

Добрі, прикрашають,

справи, людину.

Доброта [малюнок: очі]

Чуйність

Не, прикрашає, одяг,

а, справи, добрі, людину.

Знайди, друга, а,

бережи, шукай

Вміння дружити

[малюнок: брови]

Птах, дружбою,

людина, сильна,

а, крилами

Землю, праця,

сонце, прикрашає,

а, людину.

Працьовитість

[малюнок: ніс]

Правда, за, світліша,

сонце, ясне.

Чесність

[малюнок: рот]

Така гра має велике виховне значення, вона впливає на формування в дітей норм моралі, ближче знайомить їх з народною творчістю.

Гра допомагає розвивати творчу уяву та творчі здібності дитини.

До дітей може з’явитися казкар-чарівник

 

Гра «Подорож до лісу»

Вчитель: Не за горами високими, не за лісами густими, не за морями глибокими, а десь тут, недалеко, була невеличка казкова держава. Були там люди щасливі, бо вміли помічати красу земну: небо голубе, хмари біленькі, першу зелень і дощик сріблястий, - все навколо викликало у них радість, захоплення. Королева Веселка сіяла в душі людей почуття доброго і прекрасного.

Одного разу трапилась біда. Злий – презлий чарівник відняв у людей радість. Він розсіяв, розвіяв усі кольори добра і радості.

Казкар-Чарівник: - Діти, я отримав від мешканців казкової держави лист-прохання. Послухайте й допоможіть їм. Введіть у текст слова –ознаки.

На кожній парні – листочки з творчим завданням (діти працюють по парах).

Не впізнати … лісу … листочки тріпочуть на … вітрі. … листя застелило … землю. … виглядають … шапочки … грибів, пишаються … підосичника. А під берізкою сховалися … грибки на … ніжках.

Надзвичайно важливу роль в ігровій ситуації відіграють правила. Якщо вони заздалегідь не продумані, чітко не сформульовані, то це утруднює пояснення ходу гри, осмислення учнями її змісту викликає втому і байдужість учнів.

Правила гри зобов’язують учнів діяти строго по черзі чи колективно відповідати за викликом, уважно слухати відповідь товариша, щоб вчасно виправити його і не повторювати сказаного, дисциплінованими, не заважати іншим, чесно визнавати свої помилки.

Правила гри виконують функцію організуючого елемента і є засобом керування грою. Вони визначають способи дій та їх послідовність, вимоги до поведінки, регулюють взаємини дітей у грі, вчать їх співвідносити свої дії з діяльністю інших гравців, сприяючи вихованню наполегливості, чесності, кмітливості тощо.

Жодне порушення правил не повинно залишатися поза увагою вчителя. Залежно від обставин він має знайти час і досить вимогливо та справедливо вказати учню на його недоліки в грі, пояснити, до чого призводять подібні вчинки в повсякденному житті. Проте під час гри не треба робити довгих зауважень, повчань, оскільки це погіршує настрій учнів, послаблює їхній інтерес, гальмує увагу.

Загадка – це досить поширений жанр дитячого фольклору, метод народної педагогіки. Загадка розвиває мислення і мову дитини, її спостережливість. Кожна загадка містить нестандартне завдання, яке викликає жвавий інтерес. За допомогою загадок можна створювати проблемні ситуації .Крім народних загадок, можна використати немало авторських загадок, що відображають явища природи, предмети побуту, техніки та ін.

І ще одною, з можливих цікавих пізнавальних ігор, являється казка. Казки використовують з метою розвитку уяви. Гра називається "Продовж казку”. Дітям пропонується нібито незавершена казка, о якої треба придумати закінчення. Кожна дитина має можливість закінчити казку по-своєму, тобто має ситуацію вибору. Це зацікавлює та розвиває творче мислення і уяву.

В.О. Сухомлинський радив педагогам якомога більше використовувати казку в роботі з молодшими школярами.

Сьогодні, в час відродження національної системи виховання, дуже важливо залучати до процесу формування особистості дитини українські традиційні дитячі ігри. Національні дитячі ігри дуже глибокі своєю мудрістю, містять у собі величезний виховний потенціал. Вони добре сприймаються нашими дітьми, а за формою, і за змістом найповніше відповідають ментальності української дитини.

Категорія: Барви сонячного літа | Додав: [ADM]Irina (07.06.2011)
Переглядів: 3520 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!