Каталог статей
Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа | [ Додати статтю ] |
День ввічливості Мета. Вчити
правилам етикету , познайомити з корисними рекомендаціями з питань спілкування
з людьми , сприяти формуванню доброти,
чуйності, делікатності. Сприяти через
ігри проявленню у них позитивних якостей характеру, виховувати морально - етичні норми життя. Обладнання . Клятва ввічливості , вислови Ж.Ж.Руссо і М.Сервантеса,
виставка книг , плакати, на дошці написані визначення доброти , доброчесності. План заняття
І. Вступне слово вихователя. У
середньовічних лицарських романах про короля Артура розповідається ,що на королівських банкетах
лицарі сідали за круглий стіл , щоб не було суперечок з приводу того , хто
сидить на почесному кінці столу ,а кому дісталося непочесне місце. Згодом
круглий стіл став неодмінним атрибутом
на міжнародних конференцій, дипломатичних перегонів. Вислів « сісти за круглий
стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками , миролюбні переговори. У нас є чудова нагода сісти за наш
імпровізований круглий стіл для серйозної розмови про правила ввічливості і хорошого тону. Діти ,запрошую вас стати учасниками
занять у « Школі ввічливості». ІІ. Повідомлення теми , мети , девізу заняття. Девіз :
Нехай живе ввічливість і доброта! Нехай
живуть доброзичливі обличчя! Вихователь: - Ми з вами щодня спілкуємося з іншими людьми:
рідними, учителями, однокласниками, незнайомими. Чи завжди це спілкування
приносить задоволення, радість, втіху? Звичайно, ні. Приємно спілкуватися з
ввічливими людьми. Кожного дня ви спілкуєтеся один з одним . Розкажіть, де ви
спілкуєтеся ? (На уроках , на перервах, на вулиці, вдома) -А з ким ви спілкуєтеся ? -
Чи
привітні ви у спілкування? -
Чи
доброзичливі, а можливо ,роздратовані та грубі? Від всього того залежить
настрій людей , які вас оточують . -
Всі люди
– різні. Є у одного італійського
письменника розповідь про мандрівника Джованіно Періджорно. Цей Джованіно під час
мандрів потрапив якось у Країну Солом’яних людей. Вони спалахували не тільки
від вогню ,а навіть від гарячих слів . Жителі Країни Воскових
людей були м’які, піддатливі ,з усім погоджувалися
.А скляні люди відрізнялися такою крихкістю , що могли загинути від будь-якого необережного
дотику . -
Бачите ,
яка незвичайна казочка! Серед ваших друзів також спокійні , врівноважені , як
жителі Країни Воскових людей . І є нетерплячі , нестримані , а є такі, яких
дуже легко поранити словом, образити. -
Чарівні
слова .Що це за слова? -
Чарівні
слова - це звичайні прості, розумні, корисні та добрі слова. Чарівними вони
стали тому, що без них ніхто-ніхто не зможе обійтися. - Які ви знаєте чарівні слова? (відповіді дітей) Вихователь: Ввічливість – моральна якість, що характеризує людину, для якої повага до оточуючих стала нормою
поведінки і звичним способом спілкування. Це елементарна вимога культурної
поведінки. Здавна в народі шанували ввічливих людей. Народна мудрість
вилилась у прислів’ях. Назвіть, будь ласка, народні прислів’я на тему
«Ввічливість». (Діти називають прислів’я) Вихователь А мені, діти, дуже подобаються такі прислів’я: - Привітання бажане, відповідь на нього обов’язкова. - За одягом зустрічають, за
розумом проводжають. - Розум і ввічливість – брат і сестра. Розв’язування
моральних задач 1) Олег зустрівся у дверях з Надійкою. Що він повинен зробити? 2) Чи обов’язково вітатися, зайшовши у магазин, бібліотеку? 3) Двоє учнів ідуть вулицею, один з них вітається із знайомими. Чи
повинен привітатись другий учень, який його не знає? 4) Черговому потрібно негайно звернутися до вчительки, а вона в цей час
розмовляє з батьком Оленки. Який вихід? Вікторина
«Доповніть вираз» 1.
Розтане навіть глиба, від слова теплого … ( спасибі). 2.Зазеленіє навіть
пень, коли почує…( добрий день).
Цікаві задачі 1.Хлопчик крикнув
чоловікові : « Скажіть , скільки зараз часів?» Які три помилки допустив він ? 2.Два хлопчики
зійшлися у дверях і ніяк не можуть розійтися . Хто з них повинен уступити
дорогу іншому, якщо першому 8 років , а другому 11 ?
Казка « Найввічливіший» Вихователь . - А зараз я прочитаю
вам казку, а ви послухайте і скажіть, хто ,на вашу думку, був тут насправді
найввічливішим? ( Бесіда за змістом). Перегляд
і аналіз інсценівок – мініатюр 1.Мама попросила
Маринку сходити до тьоті Ліди … 2.Привітання . Робота
з тестом «Чи ввічливий ти…?» 1.Кожен із нас знає ,
що від того , як людина поводить себе з
іншими людьми , залежить : а) ставлення до неї
оточуючих людей; б) її заробітна плата,
бали успішності ; в) тривалість життя
людини . 2.Візитна карточка
людини при знайомстві , розмові : а) одяг; б) культура поведінки
; в) розповідь про свої
здобутки, досягнення . 3.Чи можна сміятися
із широко відкритим ротом? 6 .Ви прийшли на
циркову виставу, сіли на своє місце , вистава розпочалась а) можна; б) такий сміх
недоречний ; в) можна ,але не бажано . 4.Ви розмовляєте –
немає різниці з ким . Де потрібно тримати незайняті руки : а) смикати ними щось,
що попадається під руку ; б) чухати потилицю чи
за вухами; в) незайняті руки
треба тримати на місті. 5.Як потрібно сидіти
на стільці ? а) похитуючись злегка
; в) вільно, не
горблячись і не спираючись . Ви прийшли на циркову
виставу , але вона нецікава . Ваші дії : а) встану і піду
додому серед вистави ; б) продовжуватиму
сидіти на місці і розмовляти з сусідом; в) продовжуватиму
сидіти на місці мовчки, чекаючи
закінчення вистави . 7.Ви збираєтесь до
школи , йде дощ , потрібно брати парасольку. Але вже після уроків дощ
закінчився . Як ви будите нести
парасольку , повертаючись додому : а) вертикально ; б) горизонтально. 8. У якому одязі ви
повинні ходити до школи: а) у модному; б) у зручному. 9. Відомо, що
розмовляти з далекої відстані – нечемно. А чи варто підходити близько, щоб
відчувати дихання іншого: а) ні; б) так. 10. Що прикрашає
людину: а) рішучість; б) скромність; в) сила волі.
Клятва ввічливості Клянемося ввічливими бути, Завжди «спасибі» говорить, «Добридень», «до
побачення». Нічого в світі нема краще. Клянемося ввічливими бути, Лінощі, грубість зовсім
забути, Учитись етикету. Пам’ятати науку цю. Клянемося ввічливими бути, В боротьбі зі злом добро
добути. Нечему б’ють мечем
чарівним – Суворим словом і дуже
гнівним. Клянемося ввічливими бути! Вихователь. Діти, наша зустріч за
круглим столом підходить до кінця. Сподіваюсь, що вона була недаремною. Я щиро
вірю, що всі ви станете ввічливими людьми, що вживання ввічливих слів стане
нормою вашого життя, а ваші ввічливі вчинки принесуть радість іншим людям. А зараз я пропоную вам пограти. Гра перша. «Фея доброти» Діти стають у коло, заплющують очі, простягають перед собою руки. На
рахунок: «один, два, три», вчитель непомітно кладе в долоні одного з дітей
«чарівну паличку» і голосно говорить: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас
скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну паличку», виходить у центр кола. Ця
дитина стає феєю доброти. (Якщо
це дівчинка – фея, якщо хлопчик – ельф). Фея доброти або
добрий ельф торкається до кого –
небудь із дітей « чарівною
паличкою» та говорить про нього щось
приємне та добре . Та дитина , до якої
торкнулася фея , повинна сказати що – небудь
добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі слова наступній по
колу дитині . | |
Переглядів: 9253 | Рейтинг: 3.2/6 |
Всього коментарів: 0 | |