Каталог статей

Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа [ Додати статтю ]

День ввічливості

День ввічливості

 

Мета. Вчити правилам етикету , познайомити з корисними рекомендаціями з питань спілкування з людьми , сприяти  формуванню доброти, чуйності, делікатності. Сприяти  через ігри проявленню у них позитивних якостей характеру, виховувати  морально - етичні норми життя.

 

Обладнання . Клятва ввічливості , вислови Ж.Ж.Руссо і  М.Сервантеса, виставка книг , плакати, на дошці написані визначення  доброти , доброчесності.

                            

                                План заняття  

 

І. Вступне слово вихователя. У середньовічних лицарських романах про короля Артура  розповідається ,що на королівських банкетах лицарі сідали за круглий стіл , щоб не було суперечок з приводу того , хто сидить на почесному кінці столу ,а кому дісталося непочесне місце.                                                                 Згодом круглий стіл став неодмінним  атрибутом на міжнародних конференцій, дипломатичних перегонів. Вислів « сісти за круглий стіл» тепер означає почати доброзичливий обмін думками , миролюбні переговори.

         У нас є чудова нагода сісти за наш імпровізований круглий стіл для серйозної розмови про правила ввічливості  і  хорошого тону.

         Діти ,запрошую вас стати учасниками занять у      « Школі ввічливості».

 

ІІ. Повідомлення теми , мети , девізу заняття.

      

          Девіз : Нехай живе ввічливість і  доброта! Нехай живуть доброзичливі обличчя!                                              

Вихователь:

          - Ми з вами щодня спілкуємося з іншими людьми: рідними, учителями, однокласниками, незнайомими. Чи завжди це спілкування приносить задоволення, радість, втіху? Звичайно, ні. Приємно спілкуватися з ввічливими людьми.

          Кожного дня  ви спілкуєтеся один з одним . Розкажіть, де ви спілкуєтеся ? (На уроках , на перервах, на вулиці, вдома)

      -А з ким ви спілкуєтеся ?

-         Чи привітні ви у спілкування?

-         Чи доброзичливі, а можливо ,роздратовані та грубі? Від всього того залежить настрій людей , які вас оточують .

-         Всі люди – різні. Є   у одного італійського письменника розповідь про мандрівника Джованіно Періджорно. Цей Джованіно під час мандрів потрапив якось у Країну Солом’яних людей. Вони спалахували не тільки від вогню ,а навіть від гарячих слів .

   Жителі Країни Воскових людей  були м’які,                  піддатливі ,з усім погоджувалися .А скляні люди відрізнялися такою крихкістю , що  могли загинути від будь-якого необережного дотику .

-         Бачите , яка незвичайна казочка! Серед ваших друзів також спокійні , врівноважені , як жителі Країни Воскових людей . І є нетерплячі , нестримані , а є такі, яких дуже легко поранити словом, образити.

-         Чарівні слова .Що це за слова?

-         Чарівні слова - це звичайні прості, розумні, корисні та добрі слова. Чарівними вони стали тому, що без них ніхто-ніхто не зможе обійтися.

    - Які ви знаєте чарівні слова?

       (відповіді дітей)

 

    Вихователь:

Ввічливість – моральна якість, що характеризує людину,  для якої повага до оточуючих стала нормою поведінки і звичним способом спілкування. Це елементарна вимога культурної поведінки.

Здавна в народі шанували ввічливих людей.

Народна мудрість вилилась у прислів’ях. Назвіть, будь ласка, народні прислів’я на тему «Ввічливість».

      (Діти називають прислів’я)

   

    Вихователь

А мені, діти, дуже подобаються такі прислів’я:

- Привітання бажане, відповідь на нього    обов’язкова.

 - За одягом зустрічають, за розумом проводжають.

- Розум і ввічливість – брат і сестра.

 

   Розв’язування моральних задач

1) Олег зустрівся у дверях з Надійкою. Що він повинен зробити?

2) Чи обов’язково вітатися, зайшовши у магазин, бібліотеку?

3) Двоє учнів ідуть вулицею, один з них вітається із знайомими. Чи повинен привітатись другий учень, який його не знає?

4) Черговому потрібно негайно звернутися до вчительки, а вона в цей час розмовляє з батьком Оленки. Який вихід?

  

   Вікторина «Доповніть вираз»                           1. Розтане навіть глиба, від слова теплого …

( спасибі).

2.Зазеленіє навіть пень, коли почує…( добрий день).

                      

                       Цікаві задачі

1.Хлопчик крикнув чоловікові : « Скажіть , скільки зараз часів?» Які три помилки допустив він ?

2.Два хлопчики зійшлися у дверях і ніяк не можуть розійтися . Хто з них повинен уступити дорогу іншому, якщо першому 8 років , а другому 11 ?

 

                  Казка « Найввічливіший»

Вихователь .

- А зараз я прочитаю вам казку, а ви послухайте і скажіть, хто ,на вашу думку, був тут насправді найввічливішим?

( Бесіда за змістом).

   

       Перегляд і аналіз інсценівок – мініатюр

 

1.Мама попросила Маринку сходити до тьоті Ліди …

2.Привітання .

 

        Робота з  тестом «Чи ввічливий ти…?»

 

1.Кожен із нас знає , що від того , як людина поводить себе  з іншими людьми , залежить :

а) ставлення до неї оточуючих людей;

б) її заробітна плата, бали успішності ;

в) тривалість життя людини .

 

2.Візитна карточка людини при знайомстві , розмові :

а) одяг;

б) культура поведінки ;

в) розповідь про свої здобутки, досягнення .

 

3.Чи можна сміятися із широко відкритим ротом?

6 .Ви прийшли на циркову виставу, сіли на своє місце , вистава розпочалась а) можна;

б) такий сміх недоречний ;

в) можна ,але не  бажано .

 

4.Ви розмовляєте – немає різниці з ким . Де потрібно тримати незайняті руки :

а) смикати ними щось, що попадається під руку ;

б) чухати потилицю чи за вухами;

в) незайняті руки треба тримати на місті.

 

5.Як потрібно сидіти на стільці ?

а) похитуючись злегка ;
б) сидіти на краю стільця ;

в) вільно, не горблячись і не спираючись .

 

Ви прийшли на циркову виставу , але вона нецікава . Ваші дії :

а) встану і піду додому серед вистави ;

б) продовжуватиму сидіти на місці і розмовляти з сусідом;

в) продовжуватиму сидіти  на місці мовчки, чекаючи закінчення вистави .

 

7.Ви збираєтесь до школи , йде дощ , потрібно брати парасольку. Але вже після уроків дощ закінчився .

Як ви будите нести парасольку , повертаючись додому :

а) вертикально ;

б) горизонтально.

 

8. У якому одязі ви повинні ходити до школи:

а) у модному;

б) у зручному.

 

9. Відомо, що розмовляти з далекої відстані – нечемно. А чи варто підходити близько, щоб відчувати дихання іншого:

а) ні;

б) так.

 

10. Що прикрашає людину:

а) рішучість;

б) скромність;

в) сила волі.

 

                       Клятва ввічливості

   

       Клянемося ввічливими бути,

       Завжди «спасибі» говорить,

       «Добридень», «до побачення».

       Нічого в світі нема краще.

       Клянемося ввічливими бути,

       Лінощі, грубість зовсім забути,

       Учитись етикету.

       Пам’ятати науку цю.      

       Клянемося ввічливими бути,

       В боротьбі зі злом добро добути.

       Нечему б’ють мечем чарівним –

       Суворим словом і дуже гнівним.

       Клянемося ввічливими бути!

 

Вихователь.

             Діти, наша зустріч за круглим столом підходить до кінця. Сподіваюсь, що вона була недаремною. Я щиро вірю, що всі ви станете ввічливими людьми, що вживання ввічливих слів стане нормою вашого життя, а ваші ввічливі вчинки принесуть радість іншим людям.

А зараз я пропоную вам пограти.

 

Гра перша. «Фея доброти»

 

Діти стають у коло, заплющують очі, простягають

перед собою руки. На рахунок: «один, два, три», вчитель непомітно кладе в долоні одного з дітей «чарівну паличку» і голосно говорить: «Хто сьогодні найдобріший, виходь до нас скоріше!» Дитина, яка отримала «чарівну паличку», виходить у центр кола. Ця дитина стає феєю доброти.

      (Якщо це дівчинка – фея, якщо хлопчик – ельф).

Фея доброти або добрий ельф торкається до

 кого –  небудь із  дітей « чарівною паличкою» та говорить  про нього щось приємне та добре .

Та дитина , до якої торкнулася фея , повинна сказати що – небудь  добре про свого сусіда і так кожен говорить добрі слова наступній по колу дитині .

Остання в колі дитина разом із феєю повторює все те добре , що вже діти сказали один одному . 


Категорія: Барви сонячного літа | Додав: [ADM]Irina (17.06.2011)
Переглядів: 9253 | Рейтинг: 3.2/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!