Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Допомога молодому вчителю | [ Додати статтю ] |
Державна національна програма "Освіта” (Україна XXI століття) (витяг) Національне виховання в Українській державі має бути спрямоване на формування у молоді і дітей світоглядної свідомості, ідей, поглядів, переконань, ідеалів, традицій, звичаїв, інших соціально значущих надбань вітчизняної і світової духовної культури. Національне виховання є органічним компонентом освіти і охоплює всі складові системи освіти. В основу національного виховання мають бути покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім’ї і школи, наступності та спадкоємності поколінь. Головна мета національного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді незалежно від національної належності особистісних рис громадян Української держави, розвиненої духовності, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури. Пріоритетні напрями реформування виховання: q формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати; q забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії рідного народу; q формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою; q прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну; q виховання духовної культури особистості; створення умов для вільного вибору нею своєї світоглядної позиції; q утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності, інших доброчинностей; q формування творчої, працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря; q забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей і молоді, охорони та зміцнення їх здоров’я; q виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки; q формування глибокого усвідомлення взаємозв’язку між ідеями свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю; q забезпечення високої художньо-естетичної освіченості і вихованості особистості; q формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою; q розвиток індивідуальних здібностей і талантів молоді, забезпечення умов їх самореалізації; q формування у дітей і молоді уміння міжособистісного спілкування та підготовка їх до життя в умовах ринкових відносин. Основні шляхи реформування виховання: q реформування змісту виховання, наповнення його культурно-історичними надбаннями українського народу; q впровадження нових підходів, виховних систем, форм і методів виховання, які відповідали б потребам розвитку особистості, сприяли розкриттю її талантів, духовно-емоційних, розумових і фізичних здібностей; q розроблення теоретико-методологічних аспектів національної системи, виховання з урахуванням вітчизняного і зарубіжного досвіду; q об’єднання зусиль державних і громадських інституцій у вихованні молоді, сприяння діяльності дитячих та юнацьких організацій; q розвиток різноманітних дитячих і молодіжних об’єднань за інтересами, позашкільних освітньо-виховних закладів (будинків школярів, станцій юних техніків, натуралістів, мережі дитячо-юнацьких спортивних шкіл, музичних і художніх студій, малих академій народних мистецтв тощо); q організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучу батьків; q активний обмін надбаннями духовної культури між усіма народами, які населяють Україну, а також з українською діаспорою; q широке використання в навчально-виховному процесі високохудожніх творів літератури та мистецтва; q докорінні зміни у підготовці і перепідготовці педагогічних кадрів для національного виховання. | |
Переглядів: 3117 | Рейтинг: 2.2/6 |
Всього коментарів: 0 | |