Каталог статей

Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання [ Додати статтю ]

Дидактичні ігри на уроках читання у 1 класі
Борисова Людмила Володимирівна,
вчитель початкових класів
Уманської загальноосвітньої
школи І – ІІІ ступенів №5 ім. В.І.Чуйкова

ДИДАКТИЧНІ ІГРИ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ У 1 КЛАСІ 

Важливою передумовою успішного навчання молодших школярів є зацікавленість. Завдання вчителя початкових класів не лише навчати, а й пробудити у дітей емоційне задоволення, радість від отриманих знань і від самого процесу їхнього засвоєння. В реалізації цього завдання особливої уваги заслуговує ігрова діяльність.
Використання ігор на уроках читання сприяє позитивному ставленню до навчання, потребує від дитини кмітливості, уваги, вчить витримки, виробляє вміння швидко орієнтуватися і знаходити правильне рішення. Колективні ігри згуртовують дітей, сприяють формуванню дружніх взаємин між ними.

ІГРИ БУКВАРНОГО ПЕРІОДУ
1клас

«МОЗАЇКА»
Учням роздаються картки зі складами червоного, синього, зеленого кольору. Склади перемішані. З них треба скласти слова, де перший склад червоного кольору, другий – синього, третій – зеленого. Н – д: руч, ка; О, ля; ма, ши, на; бі, лоч, ка; пар, та; квіт, ка; …

«НУМО ПРОЧИТАЙ»
Складіть слова, переставивши букви.
Трфуки мьіфл олбтуф іфніш
(фрукти) (фільм) (футбол) (фініш)

«ПРОЧИТАЙ СЛОВА»
Розв’яжи «грамотні» приклади і намалюй відповіді.
ЯР+БЛУ+КОМА-РМА=

=ЯК+КІВІ+РИС-ВІК-ИС

ГОЛ+РОМА+ХА-МАЛА=

=СІК+ДОН+ЦЕ-ДІК

«МОЛОКА КОМУ?»
Промовля корівка: «Му-у-у!»
Діти, знаєте чому
Молочко вам треба пити?
Щоб ніколи не хворіти!
З букв складіть слова і дізнаєтеся, кого діти пригостили молочком:
б а с о к а к и о т к к а ж ї

«ДИВО – ДЕРЕВО»
Загадка
Що за дерево в палаці?
Дві на ньому срібні паці,
Ослик, поні, котик, слон,
Білка, бублик, телефон…
А під стелею вгорі –
Різнобарвні ліхтарі.
Ні для кого не новинка,
Що це дерево - …
Потім вивішується макет ялинки, де намальовані всі згадані предмети. Вчитель називає предмет і показує його на ялинці, а діти шукають картку із написом цього предмета. Таких карток у кожного учня дев’ять штук.

«ПОДОРОЖ У ВЕСНУ»
Чому навесні найбільше мандрівників? Окрім людей, які подорожують увесь рік, вирушають у мандри птахи, комахи, риби, звірі. Здогадайтеся, які птахи вирушили у мандри, для цього вилучіть зайву літеру із слів:
Журпавлі, лелгеки, гусви, ластівкра, сноловей, лебкеді.

«НАЙКРАЩА ІГРАШКА»
- Не вгадать тобі нізащо,
Котра з іграшок найкраща!
-Знаю! Трактор заводний!
- Зовсім ні!
- Електрична залізниця!
- Помилився.
- Ну, тоді це пароплав!
- Не вгадав!
- Зрозуміло: це – літак!
- Знов не так. Добре,
Відповідь я дам -
Та, яку зробив ти сам!
Відгадай за початком і кінцем слова, які іграшки зробив хлопчик:
М – на, л – так, к – бель, ч – ен, п – воз.

«СЛОВА З ЛЕВОМ»
Лев уміє стрибати, як в цирку, з одного слова в інше. Відгадайте в які слова стрибнув лев. На місці запису «лев» зображена тварина. Діти читають слова.
СТАЛЕВАР, ВОЛЕВИЯВЛЕННЯ, ТЕЛЕВІЗОР, ЛЕВАДА.

«З ПЕРШИХ ЛІТЕР»
Учитель називає будь – яке слово, наприклад «літо». Учні записують це слово по букві в кожному рядку, вертикально.
Л
І
Т
О
Задача учнів: у кожному рядку дописати до поданих букв інші букви, щоб вийшли слова, які складатимуться не менше ніж з 4 букв. Коли один із гравців першим допише слова в усіх рядках, він сповіщає про це іншим, і всі припиняють складання слів. Учасник, що закінчив складання першим, зачитує свої слова. Якщо якесь із названих слів є в інших гравців, вони його викреслюють. Виграє той у кого залишиться найбільша кількість не викреслених слів.

«ПІСЕНЬКА КЕНГУРУ»
Знайдіть закономірність і прочитайте на кульках, яку пісеньку співає кенгуру.

«ПОДОРОЖ НА ПОВІТРЯНІЙ КУЛІ»
Вирушимо сьогодні у цікаву подорож по Містечкознавству на повітряній кулі. Вперед до пригод!
У небі над нами птахи пролітали!
(А ви здогадайтесь, як кожного звали).
Несли ті птахи нам від когось привіт,
Ім’я ви його прочитайте як слід:
Позичте по букві у кульок легеньких…
Неважко це навіть для діток маленьких.

«СКЛАДИ СЛОВО ЗА ОСТАННІМИ БУКВАМИ»
Прочитайте за останніми літерами слова. Що вони означають, як пишуться?
СІК КОЛЕСО СТЕП КОВБАСА ОДУД
ОСА ОРЕЛ МОРЕ ДРАКОН СОМ
КІТ ПОЛЕ ЛИСТ МЕД СИНИ
ЗОЛОТЕ КЛЕН СКВЕР ТРАКТОР ТОРТ
УДАР ВЕСНА СЕЛО ЗВІРІ ХОР
ЯГОДИ ЗМІЙ ЗЕРНО
ЕКРАН
ФІАЛКА

«БУДУЄМО БУДИНОК»
Уявімо, що будуємо будинок. Стіни і дах є. Домальовуємо частини будинку, в яких є звуки [р], [р’] – двері, рами, труба, ручка, перила, веранда…

Посадимо дерева і квіти у назвах яких є ці звуки. Учні називають слова і викладають з розрізної азбуки: береза, горобина, груша, ромашка, троянда, чорнобривці.

«НАВАНТАЖТЕ МАШИНУ»
На таблиці посередині намальована буква «П», поряд з нею розташовано три машини.
Учні поділені на три групи. Першій групі треба навантажити на машину овочі, другій – фрукти, третій – будівельні матеріали, у назвах яких є буква «П». В учнів роздаткові картки лежать на парті, серед них є й зайві, що не мають цієї букви.

«ЗНАЙДИ БУКВУ «О»»
За завданням учителя діти знаходять предмети, які нагадують букву «О». Предметів зображено значно більше, тобто не лише ті, що за формою схожі на «О».

«ВПИШИ БУКВИ»
Учитель дає завдання учням вписати в пусті клітинки букви, щоб вийшли слова з м’яким знаком.
1. Встав букви, щоб у першому рядку вийшла назва свійської тварини, у другому і третьому - назви диких тварин, у четвертому – назва шкідливої комахи. (Кінь, лань, лось, міль).
К Ь
Л Ь
Л Ь
М Ь

«РОЗУМНИКИ»
Здогадатись, якого слова не вистачає у римованому рядку.
Сійся жито і пшениця, - Виросте всього доволі
Буде дітям - … (паляниця) На широкім житнім …(полі)
Для веселої малечі Запеклося сонце в хлібі,
Бублик вигляне із … (печі) Хто зростив його - …(спасибі).
А рум’яний …(колобок)
Скочить прямо на зубок.

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
1. Березіна О.М., Павловська Т.О. «Мовні ігри та забави». Тернопіль,
МП «Мальва – ОСО», 1999.
2. Біда О.А., Кравчук О.В… «Інтерактивні технології навчання в початковій школі». – Умань, РВЦ «Софія», 2007.
3. Вашуленко М.С., Науменко В.О., Захарчук М.Д. Післябукварик. – К. «Літера», 2005.
4. Іваниця Г.А. «Читай – малюй – пиши». Посібник для учнів початкових класів. – Вінниця, 2005.
5. Козоріз Л.У. «У світі казки чарівної». – Початкова школа, 2000, № 10.
6. Онушко Л.О. «Сходинки до мовленнєвої самореалізації учня». – журнал «Початкове навчання і виховання», 2007, №1
7. Прищепа К.С. «Навчання грамоти». – Київ, «Форум», 2002.
8. Яременко Н.В. «Зробіть гру захоплюючою». – ж. «Шкільний світ» , 2005,
№ 42.
9. Сайт http://www.google.com.ua


Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/
Категорія: Різні аспекти цього питання | Додав: Natali (03.05.2012) | Автор: Борисова Людмила Володимирівна
Переглядів: 15511 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!