Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту [ Додати статтю ]

Дисципліна на уроці

Дисципліна на уроці

Дисципліна — свідоме дотримання учнями правил і норм поведін­ки, чітке й організоване виконання ними своїх обов'язків, підпо­рядкування громадським інтересам.

Вона зумовлена як вимогами суспільної дисципліни, так і особливостями внутрішкільного життя. Служить вихованню необхідних моральних якостей молодої люди­ни, їй властиве визнання авторитету вчителя, батьків, свідоме дотримання правил і норм шкільного життя, на­лежна самоорганізація і самоконтроль, повага до інших. Дисципліна учня формується, насамперед, за умови чіт­кої організації режиму його життя і праці, узгодженості вимог до нього школи і сім'ї.

Виховання свідомої дисципліни — одне із важливих завдань школи. Порушення дисципліни спричиняють низь­ка якість виховного й навчального процесу, що зумовле­но непрофесійними діями вчителя (нецікавий виклад матеріалу, невміння організувати діяльність учнів). Іноді учні не можуть заспокоїтися після події, що сталася пе­ред уроком, або збуджені, очікуючи захід, запланований після занять. Нерідко порушення дисципліни викликане погіршенням особистих взаємин учнів з учителем, його грубим, нетактовним ставленням до дітей. Знання при­чин у кожному конкретному випадку дає вчителеві змогу знаходити адекватні способи для їх усунення.

Дбаючи про належну дисципліну учнів, учитель мав би виходити з таких педагогічних позицій:

1. Попередньо ознайомитися з індивідуальними особ­ливостями кожного учня, передбачивши можливі відхи­лення у їх поведінці.

2. У перші дні роботи слід поставити чіткі вимоги, по­передньо обговоривши їх на спільних зборах класу і прий­нявши як волевиявлення колективу, своєрідний кодекс по­ведінки. Надалі неухильно домагатися їх виконання.

3. Виявляти повагу до дітей, не допускати принижен­ня їх гідності.

4. Уникати хворобливого реагування на дріб'язкові пустощі, необдумані, ненавмисні дії та вчинки учнів, зу­мовлені їх недостатнім соціальним досвідом.

5. На дріб'язкові відхилення від норм поведінки до­цільно відповідати жартом, переключати увагу учнів на навчальну діяльність.

6. У процесі планування уроку передбачати, щоб кожна хвилина була заповнена навчальною діяльністю. Якщошколярі зайняті серйозними і захоплюючими справами, то часу на пустощі, порушення дисципліни не залишаєть­ся За твердженням К. Ушинського, «у шкільній нудизі криється джерело багатьох дитячих провин і навіть поро­ків: пустощів, лінощів, примх, відрази до навчання, хи­трощів, лицемірства, обманів і таємних гріхів1».

7. Необхідно протягом уроку тримати у полі зору весь клас, намагатися збагнути психологію учнів, розпізнава­ти їх наміри, запобігати негативним діям і вчинкам. Це значно легше, ніж залагоджувати конфлікти внаслідок порушення дисципліни.

8. Потрібно запроваджувати на уроці різні види на­вчальної роботи, змінюючи їх (особливо в молодших і середніх класах), дбати про новизну, цікавість у пропо­нованих видах робіт. Це відвертає учнів від пустощів.

9. Якщо на уроці сталися порушення дисципліни або конфлікти, не варто витрачати час на детальний їх аналіз, а якнайшвидше ліквідувати причини, що призвели до цьо­го, переорієнтувати увагу учнів на конкретну навчальну діяльність. Розглядом негативних вчинків і конфліктів до­цільніше займатися після уроку.

http://nazachot.ru/

Категорія: Вчитель студенту | Додав: [ADM]Irina (21.03.2010)
Переглядів: 2926 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!