Каталог статей

Головна » Статті » Поради психолога » Поради вчителям [ Додати статтю ]

Дитина обманює та поводиться нечесно

Дитина обманює та поводиться нечесно

 

Сучасні дослідження стверджують, що неправда та обманювання с кожним роком все частіше зустрічаються серед молоді. На екзаменах більш 60% учнів використовують заборонені підказки, а плагіат серед учнів та студентів отримав широке розповсюдження. І це відносно не тільки до старших учнів. Нечесність широко зустрічається і у початкових класах.   До такої поведінки часто приводить неуважність та байдужість з боку дорослих. Тому давайте спробуємо приділити достатню увагу питанню виховання чесності та порядності наших учнів.

 

Поради «Як боротися з нечесністю»

 

Ø    Спробуйте наголосити на чесності та вимагайте правдивості. Таким правилом легко користуватися у початковій школі. Вчитель може створити девіз або кодекс чесності класу. А також підкреслювати своє відношення  до правди та кривди. Наголосити на тому, що «усі учні нашого класу, повинні бути чесними та відвертими один з одним».

 

Ø    Наші учні повинні зрозуміти, наскільки ми цінуємо їхню щирість та відвертість. Якщо дитина вас вже обманювала, не починайте розмову із згадування минулого, напроти, наголосить на тому, що «Я справді ціную в учнях саме чесність. І зараз розраховую на те, що ти скажеш правду».

 

Ø    У особистих бесідах використовуйте питання стосовно етики поведінки. Правильні запитання можуть стати самим суттєвим методом у вихованні чесності та порядності учня. Приклади суттєвих запитань:                                                 

 

«Це було правильно?»,                  

«Як ти вважаєш, що мене непокоїть?»,                                         

«Що станеться, якщо усі учні нашого класу почнуть весь час обманювати?»,                                                                               «Якщо б ти відчував, що тебе б обманула я?"                             

«Як ти вважаєш, що відчуває людина, коли взнає, що її обманюють?»                              

 

Ø     Дитина може (більшість навіть полюбляє) прикрасити правду, доповнити її вимишленими подіями. Діти використовують цей прийом, для того, щоб завоювати нашу увагу. Кращою реакцією буде запитати розповідача: «Це правда, або це ти придумав?».  Такі слова не так пугають, як «обман», «лож». Але спробуйте не пропускати такі випадки мимохідь. Наша байдужість часто привчає дітей до такої поведінки і  прикрашена правда з часом становиться обов’язковою частиною цікавої розповіді.

Встановіть штрафні санкції до нечесної поведінки під час самостійних, контрольних та залікових робіт. Якщо на уроці виявляється списування, то… «учень отримує додаткове запитання», «отримує прибавку до домашнього завдання», «починають виконувати інший варіант». Якщо ви виявили, що робота (реферат) написана учнем, скачана з Інтернет сайту: або надайте завдання на нову тему (чи переробити дану), при цьому оговорюючи «що таке плагіат», або задайте перевірочні запитання. 

 

Анна Александровна Ерофеева

Категорія: Поради вчителям | Додав: [ADM]Irina (12.06.2010)
Переглядів: 1821 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!