Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи | [ Додати статтю ] |
Котельнікова Л. Б. вчитель-методист НВК «Уманська міська гімназія – школа естетичного виховання» Уманської міської ради Черкаської області
Тема: Досліджуємо задачі на спільну роботу Мета: предметні компетентності: формувати вміння розв’язувати ускладнені задачі на спільну роботу, актуалізувати розуміння способу розв’язування задач на спільну роботу, в яких є час спільної роботи, дослідити задачі шляхом зміни шуканого, узагальнити план розв’язування задач на спільну роботу. Актуалізувати способи міркування при множенні та діленні на розрядні одиниці 10 і 100, перенести зазначений спосіб міркування на випадки множення та ділення на інші розрядні одиниці 1000, 10 000, 100 000. Формувати здатність застосовувати правила множення та ділення на розрядну одиницю. Закріплювати вміння розв’язувати задачі на спільну роботу. Удосконалювати обчислювальні навички множення та ділення круглих чисел способом округлення розрядних одиниць. Розвивати логічне мислення учнів.Формувати діяльнісний підхід у навчанні. ключові компетентності: уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здорове життя. Обладнання: підручник «Математика» 4 клас І частина, автори С. Скворцова, О. Онопрієнко, друкований зошит «Математика. Робочий зошит І частина» автори С. Скворцова, О. Онопрієнко, таблиці «Як правильно сортувати сміття», «Як довго розкладається сміття», таблиці обернених задач, математичне лото «Сортуємо сміття», коробочки, роздатковий матеріал, малюнки човнів, що збирають сміття.
І Організація класу. Привітання Коло. Гарний день починається З гарних думок і добрих справ. Нехай у Вас буде саме так. Добрий день! Десяте грудня Класна робота Як ви думаєте, що це за цифри? З чим вони у вас асоціюються? 100 (років розкладається фольга; см в 1 метрі…) 365 (діб - це один рік; кілограмів побутових відходів продукує одна людина в Україні) 6148 (сміттєзвалищ в Україні) 32948 (несанкціонованих сміттєзвалищ) 14 000 000 (тонн відходів утворюється в Україні щороку) В кілограмах це – 14 000 000 000 В грамах це – 14 000 000 000 000 Сумна статистика Яке з цих чисел більше 6147 і менше 6149? 6148 Дайте характеристику числа. Сусіди числа? Як утворилося? Розряди? Всього одиниць, десятків, тисяч? Представте як суму розрядних доданків? Як суму розрядних чисел різних класів? Як суму добутків розрядних чисел? Завдання групам «Екологи» складіть по одному виразу на додавання, де сумою буде це число. «Екопатруль» На віднімання, де різницею буде число 6148. «Земляни» На ділення, де буде це число часткою. «Добро», «Природозахисники» На множення, де буде це число добутком.
ІІ. Лупа омєужділсоД ічадаз ан уньліпс утобор (Досліджуємо задачі на спільну роботу) Над чим ми сьогодні будемо працювати? Що ви знаєте про такі задачі? Працюємо з підручником ст. 96 Задача 1. Склади задачу за таблицею. Перевірте розв’язання задачі. Доповніть пояснення. Складемо аналогічну задачу, задачу про екологічний патруль, що збирає сміття, очищає річку.
Що змінилося? Як ця зміна вплине на розв’язання задачі? (Зміниться пояснення) 96 : 4 = 24 (кг) – збере сміття І група за 1 год 96 : 6 = 16 (кг) – збере сміття ІІ група за 1 год 24 + 16 = 40 (кг) – разом за 1 год 200 : 40 = 5 (год) – щоб зібрати 200 кг сміття, будуть працювати разом. 200 : (96 : 4 + 96 : 6) = 5 (год) Відповідь: за 5 год зберуть разом 200 кг сміття. Скільки обернених задач можна скласти до цієї задачі? Якої схеми не вистачає? Фізкультхвилинка Нейропсихологічна фізкультхвилинка «Роби як Лорі» ІІІ. Робота в групах «Екологи» І обернена задача 1) 96 : 4 = 24 (кг) – І група за 1 год; 2) 96 : 6 = 16 (кг) – продуктивність ІІ групи; 3) 24 + 16 = 40 (кг) – спільна праця; 4) 40 * 5 = 200 (кг) – всього зробили. (96 : 4 + 96 : 6) * 5 = 200 (кг)
«Земляни» ІІ обернена задача 1) 96 : 4 = 24 (кг) – продуктивність І групи ; 2) 200 : 40 = 5 (год) – спільна продукт. праці; 3) 40 – 24 = 16 (кг) – продуктивність ІІ групи; 4) 96 : 16 = 6 (год) – час роботи ІІ групи. 96 : (200 : 5 – 96 : 4) = 6 (год)
«Екопатруль» ІІІ обернена задача 1) 96 : 6 = 16 (кг) – продуктивність І групи; 2) 200 : 5 = 40 (кг) – спільна продуктивність; 3) 40 – 24 = 16 (кг) – продуктивність ІІ групи; 4) 16 * 6 = 96 (кг) – заг. вироб. ІІ групи. (200 : 5 – 96 : 4) * 6 = 96 (кг)
«Добро» ІV обернена задача 1) 96 : 6 = 16 (кг) – продуктивність ІІ групи; 2) 200 : 5 = 40 (кг) – продуктивність спільна; 3) 40 – 16 = 24 (кг) – продуктивність І групи; 4) 96 : 24 = 4 (год) – час І групи. 96 : (200 : 5 – 96 : 6) = 4 (год)
«Природозахисники» V обернена задача 96 : 6 = 16 (кг) – продуктивність ІІ групи; 200 : 5 = 40 (кг) – продуктивність спільна; 40 – 16 = 24 (кг) – продуктивність І групи; 24 * 4 = 96 (кг) – заг. вироб. І групи.
Добру справу зробили. Жодного дня без добрих справ. Молодці! Слухаємо команди..
Ст. 96 План розв’язування задач Задачі на спільну роботу / обернені до них План розв’язування Визначимо продуктивність праці одного з виконавців. Визначимо продуктивність праці іншого виконавця / продуктивність спільної праці. Визначимо продуктивність спільної праці / продуктивність праці іншого виконавця. Відповідаємо на запитання задачі. Фізкультхвилинка «Екологічна» ІV. Вирази 2 (записати) 4 – 5 впр. Висновок. Як ми міркуємо, множачи число на 1000, 10 000, 100 000. Нас чекає інша добра справа. Сортування сміття. Підніміть руку, хто сортує сміття, поділіться досвідом. Вирази розв’язуємо, кладемо у ящики з відповідним написом «Скло», «Органіка», «небезпечні відходи», «Метал», «Пластик». Якщо у вас немає картки відповідної коробочки зверніться до сусідів. Вони допоможуть, покладуть цю картку у них. Головне виберіть правильний ящичок. Відповіді
Перевіряємо. V. Рефлексія з «Лего» Мені все вдалося – зелена цеглинка. Мені ще потрібно потренуватись – жовта цеглинка. Мені потрібна допомога – червона цеглинка. Виберіть 1 кубик, складіть пірамідку. Домашнє завдання С. 97 (підручник) * № 4 (пряма + 1 обернена) ** № 4 (пряма + 2 обернених) *** № 4 (3 обернені)
Пам’ятай! Україна починається з кожного з нас. Продовж речення. Дбай … Сортуй … Люби … Бережи …
Прислухайтесь до слів цієї пісні. Діти виконують реп «У ритмі серця» на слова співачки Руслани. У ритмі серця <1> Я хочу, щоб моє дерево було зеленим, <приспів:> Є у кожного з нас <2> А я хочу, щоб мої друзі ніколи не плакали, <приспів(х3)> | |||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 838 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |