Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Календарно-тематичне планування [ Додати статтю ]

Я і Україна. Довкілля, 3 клас

Я і Україна. Довкілля
(2 години на тиждень)
авт. прогр. Ільченко В., Гуз К.
підр. В.Р. Ільченко, К.Ж. Гуз, О.Г. Ільченко
«Я і Україна. Довкілля», Полтава, 3 клас, 2003 р.

І семестр

Вступ. Готуюся вести спостереження

1. Спостереження об’єктів та явищ у довкіллі.
2. Уявлення про екологію. Екологія – наука про довкілля.
3. Планування та проведення спостережень на уроках
серед природи і вдома.
4. Знайомство з екологічною стежкою. Урок серед природи.
5. Прилади – помічники людини.
6. Складаємо план спостережень та спостерігаємо працю людей
у своїй місцевості. Урок серед природи.
7. Наша Земля – великий магніт.
8. Як діє термометр.
9. Узагальнюючий урок. Застосування приладів під час спостережень у класі та на уроках серед природи.
Контрольна робота з теми «Готуюся вести спостереження».
10. Вчимося користуватися приладами під час спостережень.
Урок серед природи

Тіла і речовини

11. Уявлення про тіло та речовину. Твердий, рідкий, газоподібний
стани речовини в довкіллі.
12. Складові речовини.
13. Перехід одного стану речовини в інший залежно від температури.
14. Спостерігаємо осінні краєвиди, працю людей восени.
Урок серед природи.
15. Вода у довкіллі; властивості води.
16. Гірські породи. Корисні копалини.
17. Крейда і мармур.
18. Горючі корисні копалини.
19. Металеві речі.
20. Уявлення про ґрунт, його утворення. Складові ґрунту.
21. Узагальнюючий урок. Тіла та речовини в довкіллі, зміни, пов’язані
з ними. Контрольна робота з теми «Тіла і речовини».
22. Спостереження ґрунтів своєї місцевості. Урок серед природи.

Спостерігаю перетворення енергії в довкіллі

23. Уявлення про енергію як здатність виконувати роботу.
24. Енергія рухомих і нерухомих тіл. Енергія рухомої води, вітру.
25. Про роботу та про силу.
26. Спостереження за тепловими процесами на прикладі нагрівання,
випаровування, кипіння води.
27. Зимові спостереження за температурою повітря та нагріванням
земної поверхні. Урок серед природи.
28. Уявлення про горючі корисні копалини (нафту, кам’яне вугілля,
газ) як енергоносії. Перетворення їх енергії в довкіллі.
Необхідність збереження горючих корисних копалин.
29. Уявлення про використання електроенергії та правила безпеки.
Необхідність енергозбереження. Способи збереження тепла і
електроенергії в побуті.
30. Сонце – джерело енергії на Землі. Залежність нагрівання поверхні
Землі від висоти Сонця на небосхилі.
31. Узагальнюючий урок. Перетворення енергії сонячного
випромінювання в довкіллі. Контрольна робота з теми «Спостерігаю перетворення енергії в довкіллі».
32. Підсумковий урок за семестр.

ІІ семестр

Спостерігаю за живою природою
 
28. Різноманітність живих організмів, їх основні ознаки.
29. Зовнішня будова рослин. Уявлення про Червону книгу України.
Практична робота. Ознайомлення з будовою рослин за гербарним
матеріалом.
30. Процеси життєдіяльності рослини. Практична робота. Ріст і розвиток рослин.
31. Способи розмноження рослин. Практична робота. Способи розмноження рослин.
32. Пристосування рослин до умов середовища життя.
33. Пристосування рослин і тварин до сезонних змін. Урок серед
природи.
34. Тварини в довкіллі.
35. Процеси життєдіяльності тварин. Боротьба за життя серед тварин.
Практична робота. Ознайомлення з пристосуванням тварин до
умов середовища життя за дидактичним матеріалом.
36. Уявлення про штучну екосистему (акваріум).
37. Кожному добре у своєму довкіллі. Луки рідного краю.
38. Поле годує багатьох.
39. Ліс чекає спостережливих. Спостерігачі в саду.
40. Узагальнюючий урок. Різноманітність живих організмів,
пристосування їх до умов середовища життя та необхідність
збереження.
Контрольна робота з теми "Спостерігаю за живою природою".
41. Спостереження за поведінкою тварин (у саду; біля озера; в парку
тощо), планування природоохоронної діяльності. Урок серед
природи.

Спостерігаю за людиною
 
42. Людина – частина живої природи. Організм людини як єдине ціле.
43. Будова та дія опорно рухової системи.
44. Органи дихання та їх значення. Кровоносна система. Практична робота. Вчимося визначати пульс.
45. Органи травлення.
46. Спостереження за працею людей у довкіллі. Урок серед
природи.
47. Шкільний колектив. Історія і традиції школи. Практична робота. Складаємо план вивчення історії своєї школи.
48. Рід, родина. Визначні події у родині.
Практична робота. Створюємо родинний альбом.
49. Права, обов’язки та відповідальність. Моральні цінності
українського народу. Практична робота. Складаємо правила поведінки дітей у сім'ї.
50. Про гордість роду. Відомі майстри своєї справи.
51. Господарська діяльність людей.
52. Характер людини. Практична робота. Моделюємо ігрову ситуацію: як уникнути конфлікту.
53. Узагальнюючий урок. Неповторність, цінність людини як
невід'ємної частини суспільства.
Контрольна робота з теми "Спостерігаю за людиною".
54. Святкування Дня довкілля. Урок серед природи.
Повторення за 3 клас
55. Узагальнюючий урок за рік.. Риси спостерігача та вміння
спостерігати за собою та довкіллям.
56. Підсумок за рік.
Категорія: Календарно-тематичне планування | Додав: Галин (15.07.2010) | Автор: Галина Іванівна E
Переглядів: 10107 | Рейтинг: 3.6/10
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!