Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Драбинка уроків

Драбинка уроків

Проведення даної методики передбачає, що школярі в достатній мірі оволоділи навичками читання, тому вони можуть застосовуватися, починаючи з 2-го півріччя 1-го класу.

За допомогою цієї методики можна визначити, які предмети школярі вважають для себе самими цікавими (так звані «основні» предмети - математика, читання, російська або українська, інші предмети). Методику можна проводити або з усім класом одночасно, або індивідуально, з кожним учнем. Експериментальний матеріал складається з карток, на кожній з яких написана назва одного з шкільних предметів: математика, мова, читання, ... Далі школяр повинен висловити своє ставлення до кожного учбового предмету і побудувати «Драбинку уроків».

Інструкція.

«У школі є найрізноманітніші уроки. Давай побудуємо «драбинку уроків»! Ми хочемо знати, які уроки тобі подобаються більше, а які - менше. Перед тобою картки, на яких написані назви уроків. Розклади їх перед собою. Тепер уважно прочитай назви уроків і вибери один урок, який подобається тобі найбільше. Відклади цю картку на парті зверху. Подивися на решту уроки. Який з них подобається тобі найбільше? Візьми картку з назвою уроку і поклади її нижче першої картки так, щоб вийшла драбинка з двох сходинок. Знову подивися на решту уроки і вибери той, який найбільше тобі подобається. Поклади цю картку ще нижче. Тепер драбинка складається з трьох сходинок. Зрозуміло, як її будувати? З решти уроків треба завжди вибирати той, який найбільше тобі подобається. Продовжуй будувати «драбинку» далі.

Ми закінчили «драбинку уроків». Перевір, чи правильно ти її побудував? Зверху, на першій сходинці повинна бути назва уроку, який подобається тобі найбільше. Чи так це? На нижній сходинці драбинки має бути назва уроку, який подобається тобі найменше. Чи так це?»

Обробка.

Якщо основні шкільні предмети стоять на верхніх щаблях драбинки (I-IV), то ставлення до них визначається як позитивне, якщо вони стоять на нижніх щаблях (V-VIII) - як негативне.

Драбинка спонукань

Тут учень у формі драбинки показує 2 види мотивів навчання - соціальні та пізнавальні.

Пізнавальні мотиви:

1) широкий пізнавальний - орієнтація на оволодіння новими знаннями,

2) процесуальний - орієнтація на процес навчання,

3) результативний - орієнтація на результат навчання (оцінку),

4) навчально-пізнавальний - орієнтація на засвоєння способу отримання знань.

Соціальні мотиви:

1) широкий соціальний мотив - прагнення набути знань, щоб бути корисним суспільству,

2) «учительський мотив» - прагнення заслужити похвалу і схвалення з боку вчителя,

3) «батьківський мотив» - прагнення заслужити похвалу і схвалення батьків; 4) «товариський мотив» - прагнення заслужити повагу своїх товаришів.

Учням пред'являються на окремих картках наступні 8 тверджень, відповідних вищевказаним 4 пізнавальним і 4 соціальним мотивам:

1. Я вчуся для того, щоб все знати.

2. Я вчуся тому, що мені подобається процес навчання.

3. Я вчуся для того, щоб отримувати хороші оцінки.

4. Я вчуся для того, щоб навчитися самому вирішувати завдання.

 

1. Я вчуся для того, щоб бути корисним людям.

2. Я вчуся для того, щоб вчитель був задоволений моїми успіхами.

3. Я вчуся для того, щоб своїми успіхами радувати батьків.

4. Я вчуся для того, щоб за мої успіхи мене поважали товариші.

Результати, отримані за допомогою даної методики, свідчать про співвідношення соціальних і пізнавальних мотивів навчання школяра, які визначаються по тому, які мотиви посідають перші чотири місця в ієрархії. У випадку, якщо ці місця займають 2 соціальних і 2 пізнавальних мотиви, робиться висновок про їх гармонійне поєднання у школяра. Якщо ці місця займають 4 мотиви одного типу, робиться висновок про домінування даного типу мотивів навчання (наприклад, соціальних).

Інструкція

Давай побудуємо драбинку, яка буде називатися «Навіщо я вчуся». Перед тобою розкладені 8 карток, на яких написано, навіщо школярі навчаються в школі. Розклади їх перед собою. Уважно прочитай, що написано на кожній картці. Вибери картку, де написано найголовніше про те, навіщо ти вчишся. Це буде перша сходинка нашої драбинки. З решти семи карток знову вибери ту, де написано найголовніше про те, навіщо ти вчишся. Це буде друга сходинка драбинки. Поклади цю картку нижче першої. Зрозуміло, як будувати драбинку? Продовжуй будувати її самостійно.

Ми закінчили драбинку «Навіщо я вчуся». Перевір, чи правильно ти її склав. На першій сходинці написано найголовніше про те, навіщо ти вчишся. На сходинці нижче - те, що ти вважаєш менш головним, і т.д. На нижній сходинці драбинки написано те, що ти не вважаєш головним у твоєму навчанні в школі.

 
 
Олег Жуков, Москва

http://shkola.net.ua/

Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (14.07.2011) | Автор: Олег Жуков
Переглядів: 2371 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!