Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Дружба і товаришування

Тема: Дружба і товаришування.
Мета: Розширити знання дітей про дружбу; формувати навички дружніх стосунків; розвивати вміння вибирати друзів, берегти справжню дружбу, аналізувати життєві ситуації; виховувати шанобливе ставлення до оточуючих.
Обладнання: «Дерево дружби», картки для роботи в групах, «чарівні окуляри», малюнки із зображенням дерева, малюнки з обличчями.

                                                                                                          Хід заняття

І. Вступ
Учитель: Сьогодні ми поговоримо про дружбу і друзів. Довідаємось що треба робити, щоб нас оточували вірні друзі.
Учитель вивішує на дошці 2 малюнки з обличчями. На одному веселе, на іншому – сумне.
Учитель: Діти, погляньте на дошку. Яке з облич вам подобається більше? Чому?
(Відповіді учнів)
Учитель: Діти, веселе обличчя – це ознака добра, любові, дружби. Отже, сьогодні ми поговоримо про те, як вибирати друзів і вчитися самим бути гарним другом. Зараз я пропоную заспівати веселу пісеньку, тому що пісні завжди покращують настрій.
Пісня «Про дружбу»
Учитель:
Хочеться співати і співати, але не самому, а гуртом, з друзями, чи не так? Гратися самому теж не цікаво, а от з друзями – інша справа.

ІІ. Слухання оповідання «Найстрашніше»
Учитель: Що буває з тим, хто не вміє дружити?
(Відповіді учнів)

ІІІ. Бесіда
Учитель: Коли ви прийшли до 1 класу, ми посадили наше родинне дерево та прикрасили його яблучками. Ця яблунька символізує міцну дружбу нашого класу. Якщо порівняти дружну родину з деревом, то яким воно буде? (Великим і міцним)
- А якщо в родині конфлікти, сварки, недовіра? Яким буде дерево?
(Слабким)
- А чи можна клас назвати родиною? (Так)
- Як нам потрібно ставитись один до одного, щоб наш клас був таким самим могутнім деревом? (Бути чемними, добрими, допомагати один одному тощо)
- Із чого починається дерево? (Із коріння)
- У вас на партах лежать малюнки із зображенням дерева без коріння. Розфарбуйте своє дерево і намалюйте стільки корінців, скільки друзів ви маєте.
- Як ви гадаєте, як почуває себе дерево, у якого мало або зовсім немає корінців? (Погано, воно слабке, може зламатися)
- Так само почуває себе людина, у якої мало або немає друзів. А дружити треба вміти. Основне правило дружби: стався до людей так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе. Робіть добрі справи, радійте успіхам інших, поводьтеся чемно, не ображайте нікого, будьте добрими, чесними, уважними і люди віддячать вам тим самим. Є таке прислів’я: «Дружба і братство дорожче багатства». А які ще прислів’я про дружбу ви знаєте?
(Відповіді дітей)

ІV. Руханка під музичний супровід

V. Гра «Так - ні»
Діти стають у коло. Учитель називає рису характеру друга. Якщо вона вам подобається – плескаєте в долоні, якщо ні – тупаєте ногами.
(Добрий, веселий, злий, щедрий, чесний, жадібний, грубий, ввічливий, чуйний, скромний, жорстокий, уважний, доброзичливий, сварливий, хвалькуватий, стриманий, чемний).

VІ. Обговорення ситуації
Учитель:
Обговорювати поведінку інших людей легко, а чи правильно поводите себе ви? Якось я була свідком такої ситуації: Дівчинка скаржилася мамі: «У дворі є поганий хлопчик. Він весь час називає мене Валькою». «А як ти його звеш?» - запитала мама. «Я його ніяк взагалі не зву. Я просто кричу йому: «Ей, ти!»».
- Чи правильно вчиняла дівчинка? Чому?
(Відповіді дітей)

VІІ. Робота в групах
Учитель: Подивіться, яке могутнє дерево дружби виростили ми. І його треба зберегти. А якщо дехто з нас забуде, як правильно поводитися з товаришами, то в наше могутнє дерево заберуться жучки, пошкодять кору і дерево засохне. Тому давайте складемо правила дружби і запам’ятаємо їх. У кожного з вас на парті лежить малюнок (сонечко, квіточка, хмаринка, сердечко). Візьміть його і об’єднайтесь у групи.
Завдання групам: кожна група виробляє свої правила «Як треба поводитись з другом».
Презентація робіт груп.
Учитель: А тепер давайте об’єднаємо всі ці правила і запам’ятаємо їх.

VІІІ. Гра «Чарівні окуляри»
Діти стають у коло.
Учитель: Ось «Чарівні окуляри». Крізь них видно тільки гарне, приємне. Що гарного ви бачите у своєму другові, однокласникові?
(Діти передають окуляри і називають найкращі риси характеру своїх друзів).

ІX. Підсумок
Учитель: Чи сподобалась вам виховна година?
- З яким настроєм вона пройшла?
- Яким треба бути, щоб мати багато друзів?
- Тож давайте візьмемось за руки і дружно скажемо: «Давайте дружно будемо жити і нашою дружбою дорожити!».

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: solovyovanativ (08.12.2018) | Автор: Соловйова Наталя Іванівна E
Переглядів: 377 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!