Автори: Сімонова Оксана Олександрівна, Третяк Наталія Віталіївна, учителі початкових класів
Навчальний заклад: Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 Смілянської міської ради Черкаської області
Екологічний квест до дня Землі
Мета квесту:
формування у дітей основ екологічної культури, правильного ставлення до природи, людей, самого себе;
розвиток високих морально-психологічних якостей: рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах;
систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках природознавства, літературного читання;
організація змістовного дозвілля учнів.
Учасники: команди учнів 3-4 класів (по 5 осіб в кожній команді).
Тривалість квесту: 1,5 години.
Місце проведення: приміщення школи (кабінети початкових класів, бібліотека, учительська, спортивний зал, актова зала, кабінет обслуговуючої праці, біології, географії).
Обладнання :
карта світу без назв материків та океанів, окремо надруковані і розрізані назви материків, океанів;
абетка, картки із зашифрованими словами;
розрізана веселка з надрукованим прислів’ям;
силуетні зображення об’єктів живої та неживої природи з питаннями та відповідями;
малюнки з частинами тіла різних тварин;
5 маршрутних листів для координаторів станцій;
маршрутні листи для команд;
картон, клей, самоклейка, фетр, дріт, бісер, нитки, пластикові пляшки;
ватман, фарби, кольорові олівці.
Підготовка до квесту:
розробка завдань;
добір реквізиту;
обладнання навчальних кабінетів, у яких проводитиметься квест;
роз’яснення учням правил квесту.
Правила квесту:
1. Учасники квесту об’єднуються у команди, обирається капітан.
2. Кожній команді видається маршрутний лист, згідно якого вони проходять станції.
3. Після виконання завдань координатори роблять відмітку у маршрутному листі.
4. Учасники повинні дотримуватись правил квесту.
5. Координатор дає команді завдання лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті.
6. За кожне виконане завдання команда отримує від 1 до 5 балів.
7. Після проходження останньої станції команда здає маршрутний лист координаторам гри.
8. У квесті перемагає команда, учасники якої першими приходять до фінішу, виконавши усі завдання .
Маршрутний лист:
1. Станція мистецька «Природоохоронні знаки» ( місце проведення –кабінет початкових класів).
2. «Перлинки народної мудрості» ( місце проведення –бібліотека).
3. Виставка Hand made ( місце проведення – кабінет обслуговуючої праці).
4. «Обіцянка Землі» ( місце проведення – учительська).
5. « Вузлики напам’ять » ( місце проведення – кабінет біології).
6. Станція «Шифрувальники» ( місце проведення – актова зала).
7. Станція «По материках та океанах» ( місце проведення –кабінет географії).
8. Селфі станція ( місце проведення – бібліотека).
9. Станція «Фантазери» ( місце проведення – рекреація біля 4 класів).
10. Станція «Загадкова» (місце проведення - кабінет початкових класів).
Зразок маршрутного листа
Маршрутний лист ____
Капітан__________________________________________
№ станції Бали Час Координатор
1
2
3
Зразок маршрутного листа координатора
Команда Бали Час
1. Станція мистецька «Природоохоронні знаки»
Завдання: намалюйте природоохоронні знаки на тему «Не зривайте квітів», «Бережіть зелені насадження», «Дбайте про чистоту водойм», «Бережіть ліс від пожеж».
2. «Перлинки народної мудрості»
Завдання: розташуйте в правильній послідовності кольори веселки і прочитайте прислів’я. Поясніть, як ви його розумієте.
(Хто природу губить – рідний край не любить).
3. Виставка Hand madе
Завдання: за допомогою кольорового картону, клею, ножиць, бісеру, дроту, ниток, самоклейки, фетру дати «друге життя» пластиковій пляшці.
4. «Обіцянка Землі»
Завдання: складіть обіцянки Землі щодо збереження навколишнього середовища.
5. « Вузлики напам’ять »
На малюнках ліворуч з іншого боку записано питання, а на малюнках праворуч з іншого боку записано відповідь.
Завдання: знайдіть пари малюнків. Прочитайте записані на них питання і відповіді.
За скільки хвилин сонячне світло досягає В одній ложці ґрунту живих
Землі? організмів більше, ніж людей
на Землі.
На якій планеті вода знаходиться у На Землі до появи дерев росли трьох станах? гігантські гриби.
Скільки живих організмів міститься Земля є єдиним місцем у
в одній ложці ґрунту? Сонячній системі, де вода
знаходиться у трьох станах.
Які рослини росли на Землі Світло від Сонця досягає Землі
до появи дерев? за 8 хв 20с.
6. Станція «Шифрувальники»
Завдання: за допомогою абетки розшифруйте слово.
7 15 19 16 19 4 12 33 (екологія)
Що таке «екологія»?
7. Станція «По материках та океанах»
Завдання: розмістити правильно на карті назви материків і океанів.
Північна Америка, Австралія, Африка, Євразія, Антарктида, Південна Америка.
Тихий океан, Атлантичний океан, Індійський океан, Північний Льодовитий океан.
8. Селфі станція
Завдання:зробити командне селфі біля об’єкту живої природи (дерево, кущ, вазон, клумба,лікарська рослина).
9. Станція «Фантазери»
Завдання:зібрати фантастичну тварину з малюнків різних частин тіла тварин. Придумати їй назву, місце, де вона мешкає, чим харчується, яку користь може принести людині. Як людина може цю тварину захистити?
10. Станція «Загадкова»
Куди ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш . (повітря)
В них багато є роботи,
Хоч стоять вони весь час.
Від дощу чи від спекоти
Захистять, врятують нас.
Не лягають спать ніколи,
На ногах вони одвік.
Не бояться вітру реву.
Хто ж вони такі?.. (Дерева.)
Серед села корито
Водою налито,
Біля нього вербичка пухнаста
І калина гілляста
І малеча і дорослі
Часто йдуть до нього в гості (озеро)
Що лицюєм на всі боки,
А воно нове щороку (ґрунт)
- Склади одне речення зі словами – відгадками.
Список використаних джерел:
• http://mizoch.edukit.rv.ua/vihovna_robota/storinka_pedago...ganizatora/scenarii/?
• http://yablunivka-internat.com.ua/kozatskyj-kvest-propala-bulava/?
• https://www.schoollife.org.ua/924-2017/
• http://creatyvnist27.blogspot.ru/2017/10/
• https://www.br.com.ua/referats/scenarios/109821.htm
• http://yrokiu.ru/zagadki/4227-zagadka-pro-dereva
Джерело: https://www.schoollife.org.ua/30-2018/ |