Каталог статей
Головна » Статті » Увага! Першокласник! » Різні аспекти цього питання | [ Додати статтю ] |
Фізкультхвилинки для першокласників
Педько Віра Павлівна, вчитель початкових класів Вознесенської ЗОШ І-ІІІ ступенів Золотоніської районної ради Черкаської області Фізкультхвилинки для першокласників Відповідно до вимог «Державних санітарних правил і норм улаштування, утримування загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу», затверджених постановою головного державного лікаря України від 14.08.2001 р. №63 та погоджених листом Міністерства освіти і науки України від 05.06.2001 р. №1/12 – 1459 на 15-й хвилині кожного з уроків обов’язково проводиться фізкультурна хвилинка , що складається з динамічних, дихальних вправ, вправ для збереження зору, пальчикової гімнастики тощо. Фізкультхвилинка для першокласника – це особливий вид роботи. Результат успішного навчання значною мірою залежить від працездатності учня , адже засвоєння навчального матеріалу відбувається тільки в той період часу, коли дитина має «робочий» тонус і може уважно слухати, запам’ятовувати, обдумувати та відтворювати почуте. Серед причин, які обмежують успішність в навчанні, одне з перших місць посідає загальна ослабленість здоров’я. Здоров’я дитини – це приорітет її розвитку, це головне завдання школи. Фізкультхвилинка – це життєдайні краплі для здоров’я дитини, а особливо для першокласника. І скажу із досвіду, що однієї фізкультхвилинки, для першокласника мало. Шестирічна дитина повинна почувати себе вільно, комфортно. Їй потрібно постійно розвантажувати свій зір, розробляти всі частини тіла, розвивати уяву. Першокласник мислить абстрактно. І тому для фізкультхвилинок потрібно використовувати різні атрибути: хмаринку і сонечко; кульку і гумову іграшку; маску і ковпачок; м’яку іграшку і наручний ляльковй театр. Фізкультхвилинка – це запорука нормального розвитку серцево-судинної і кістково-м’язової системи. Фізкультхвилинка – це своєрідний відпочинок і одночасно розвиток дитини. Навчальні терміни: вище-нижче, вгорі-внизу, праворуч-ліворуч та інші можна поєднати у розвиваючих вправах фізкультхвилинки. Проводячи її з іграшками чи іншими атрибутами, ми розвиваємо дитячу уяву, що теж не маловажно для дитини. Вправи, пов’язані з використанням реальних предметів, допомагають дитині розкритися більше, розслабити своє тіло, звільнити його від втоми. Разом з тим фізкультхвилинки повинні бути і повчальними, щоб зміцнювати і духовний розвиток дитини. Пропоную ряд авторських фізкультхвилинок для першокласників. ***
Із-за парти встану В далечінь погляну Руки в гору потягну Сонечко я обійму Опущу я руки в боки Пострибаю із прискоком. Ще повітря наберу, усміхнусь й писать почну. *** Яблуко вгорі червоне, А внизу – земелька чорна. Сонечко вгорі так сяє, Землю зверху оглядає. З висоти десь із хмаринки, Вниз спустилася краплинка. Напоїла вона квітку, Що така внизу привітна. Квіточку ту пригорну Та ніколи не зірву. *** Травичка – низенька. Дерева – високі. Річки є вузенькі, А є і широкі. Кругом покрутились На місці спинились. Вдихнули повітря Й всміхнулись привітно. -Що висить на груші? -Грушка! -Хто під грушку ліг? -Павлушка! -Що несуть щоднини? -Повні грушами корзини! -Хто збирав усі ті груші? -Гоша, Петрик і Ганнуся! *** Роби добро усім на світі. Від цього буде веселіше. Всміхнись до Таї, всміхнись до Колі. Скажи всім: ,,Хмуритись доволі!’’. Давай стрибати, давай дружити, Без сміху й дружби не можна нам жити. *** Хто це крутиться у нас? Це гучний прийшов Тарас Хто зігнувся як дуга? Ні не я, та й не я. Стали рівно, руки вниз. Раз – присіли, піднялись. Плечі уперед звели І назад їх відвели. Обвели очима клас І тепер порядок в нас. *** Добро підніма аж до неба, А кривда присаджує дуже. Ні справа, ні зліва не треба Образить людину, мій друже! *** За вікном розквітла квітка – Усміхнись! Удуплі сховалась білка – Подивись! На хмаринці сидить промінь – Дотягнись! Гучно плескає в долоні – Раз, два, три! *** Хочу бути столяром – стук, стук, стук Маляром як буду – кисть візьму до рук. А щоб ути мулярем – треба вміти класти Фундаменти, стіни, як великий майстер. Хочу бути я пілотом – високо літати. І шофером, й комбайнером я не проти стати. *** Зайчик в полі жито жав. Так низенько присідав Жайвір в небо піднімався Крилами хмарок торкався. Політав-покружляв І до нас завітав. Всім бажає він добра, Успіхів, сердець тепла. *** На галяві лісовій Дві суничечки малі Нахилились до трави, Щоб не бачили їх ми, А трава вся загойдалась, зашуміла, захиталась, отяглася і сказала: «Якщо хоч суничку з’їсти – Треба гарно нахилитись.» *** Йшов із хати – тупи-тупи, Та забувся, що роззутий. Нахиливсь по черевички – Загубились рукавички. Вправо-вліво нахилився – Рукавички не знайшлися. Ой, роззява я, роззява Загубив усе ще зрання. *** Вчились ми писати «2» Закрутилась голова, Заболіли пальці рук. Раптом хтось в віконце – стук. Голови підняли вгору, Захитали головою. Руки стали як вітряк. Полетіли, наче птах. Потім сіли ми рівненько Й написали всі гарненько. *** Ми вивчали більше-менше І шукали важче-легше. Я зірвав із гілки грушку, А у другу взяв подушку. Хоч подушка більша, Але вона легша. А грушка маленька, Та вона важкенька. Використана література 1. Державний стандарт початкової загальної освіти. 2. Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, 17-18, 2011, червень. 3. Інформаційний збірник та коментарі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, 8-9, 2012, березень. 4. Амонашвили Ш.А., В школу – с шести лет. – М. 1986. 5. Єфименко Н.Н., Сколіоз і антисколіозна програма, Одеса, 2000. 6. Зубалій М.Д. Українські народні традиції фізичного виховання, Київ, Либідь, 2001. 7. Фінько Г.М. Роль ігрової діяльності в навчально-виховному процесі шестирічок., Хмельницький, 2001. Джерело: http://oipopp.ed-sp.net/ | |
Переглядів: 6090 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |