Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

ГІПЕРОПІКА. ЧИ ВАРТО ЗАНАДТО ОПІКАТИ СВОЮ ДИТИНУ?

Матвеева Оксана Миколаївна
м. Київ

Тема: ГІПЕРОПІКА. ЧИ ВАРТО ЗАНАДТО ОПІКАТИ СВОЮ ДИТИНУ?
Мета та завдання:
• розвивати педагогічну компетентність батьків;
• сприяти критичному осмисленню стійких стереотипних установок у сімейному вихован-
• розвивати вміння будувати діалогічну взаємодію при розв'язанні проблемне сімейних ситуацій;
• формувати компетентності толерантної поведінки в сім’ї.
Учасники: батьки, класний керівник.
Тривалість: 45 хв.
Обладнання: класна дошка, стікери, маркери, фліпчарт, аркуші для фліпчаг” інформаційні матеріали.

Хід батьківських зборів

I. ВСТУП
Слово вчителя:
- Сьогодні ми зібралися з вами на нетрадиційні батьківські збори. І я як педагог пропоную вам обговорити питання взаємин дітей і батьків у сім'ї, проблеми виховання: опікування дитини. На початку зборів ми повинні з вами разом обговорити правила спільної взаємодії, що сприятимуть нашій продуктивній і цікавій роботі.
Учасники вносять свої пропозиції; кожне правило обговорюється і, якщо всі згодні, записується.
Правила:
• бути активними та позитивними;
• говорити по одному;
• дотримуватись регламенту;
• «мобільна тиша»;
• обговорювати думку, а не людину.

Слово вчителя:
- На початку роботи я б хотіла почути ваші очікування від наших сьогоднішніх зо:
Батьки по черзі, сидячи в колі, промовляють свої очікування.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Слово вчителя: Розпочати нашу роботу я пропоную з прослуховування казки. Сподіваюся ця казка допоможе нам сформулювати тему наших зборів.
Птенец
Большое белое яйцо лежало на траве, а внутри у него билось маленькое сердце. Птенец, который должен был вот-вот появиться на свет, находился еще там и испытывал непонятное беспокойство. Скорлупа, просторная прежде, вдруг стала тесной. Теплый дом, который защищал от холода, ветра и дождя, охранял от злых взглядов и острых когтей, начал мешать. Птенец вдруг почувствовал, что не может расправить крылья и взлететь, не знает, что находится за тонкой и хрупкой стенкой, хотя звуки и голоса, доносившиеся оттуда, он слышал постоянно.
«Я хочу увидеть, что там», - подумал птенец и тронул крылом скорлупу.
Она осталась невредимой, но недовольно сказала:
- Что ты делаешь, глупый птенчик? Зачем покидать родной дом, который взрастил и воспитал тебя? Окружающий мир суров, он не будет заботиться о тебе так, как забочусь я. Тебе самому придется искать себе пищу и кров. Хотя, если хочешь, можешь сломать меня. Не тебе ведь будет больно.
Птенец растерялся: как же он раньше не подумал о скорлупе? Там, за стенкой, был неизвестный мир, который звал и манил. Неведомая сила влекла его туда, влекла так, что сидеть взаперти было уже невозможно. Но скорлупа... Она всегда охраняла его от опасностей и согревала.
«Какой я неблагодарный», - подумал птенец, - «как я мог решиться на такое?»
И он притих, а затем сказал:
«Попробую жить, как прежде. Ведь было же мне раньше хорошо, тепло и уютно. А неизвестный мир? Может быть, он действительно холодный и колючий?»
И птенчик остался в скорлупе.
Но беспокойство почему-то не проходило, с каждым днем птенцу становилось все труднее дышать.
«Если я останусь здесь, то никогда не научусь летать», - вдруг громко сказал птенец и почувствовал силу в крыльях.
Он посмотрел на скорлупу и добавил:
«Прости, но моя жизнь не должна пройти здесь. Ты помогла мне вырасти, но сейчас я хочу увидеть новый мир, жить в нем и, конечно, летать. А с трудностями, которые встретятся на моём пути, я справлюсь сам».
Скорлупа молчала. Наконец она сказала:...
Слово вчителя: Как вы думаете, что сказала скорлупа?
«Ты прав, мой птенец. Из-за большой любви к тебе я даже не заметила, как ты вырос и окреп. Лети же, и пусть удача будет с тобой!»
Птенец расколол клювом скорлупу и вышел в незнакомый, удивительный, таинственный и такой желанный мир.
Сказка «Птенец» И. В.Стишенок из книги «Сказка в тренинге: коррекция, развитие, личностный рост» (СПб.: Речь, 2006).
Обговорення:
• Про що ця казка?
• Як ви думаєте, за яких обставин може виникнути подібна ситуація?
• Хто з героїв вам найбільше близький? Чому?
• Чи знайома вам подібна ситуація й ті почуття, які відчували герої?
• Що відбулося б, якби пташеня залишилося в шкаралупі?
• Чи є сенс у тому, щоб пташеня розбило шкаралупу й вийшло в незнайомий небез-печний світ?
• І головне запитання: на вашу думку, про що сьогодні піде мова? Що ми з вами будемо обговорювати?
Методична порада. Потурбуйтеся про те, щоб батьки прийшли до висновку, що на зборах піде мова про гіперопіку своїх дітей.
Слово вчителя: Минулого разу ми з вами говорили про те, що більшість батьків хочуть бачити своїх дітей самостійними та успішними. І порушили питання, як цього досягти. Чи не буде це однією з відповідей на поставлене запитання?

Дуже часто ми готові виконати за дітей поставлені завдання, незважаючи на те їх єдиний шлях до розвитку - це діяльність. Діяльність розглядається ученими, як форма активності, яка, у свою чергу, спонукається потребою у відповідних умовах дискомфорту незадоволеності, що породжує пошукову діяльність. У ході пошуків активність стає спрямованою, а потреба - предметною, конкретною. Усе життя дитини супроводжуєте різними видами діяльності, у процесі яких дитина набуває певних знань, здійснюється її психічний розвиток, збагачення форм пізнання довкілля, засвоєння суспільного досвіду норм і правил взаємин між людьми, відбувається соціалізація дитини.
Протягом грудня діти заповнювали щоденник своїх обов'язків, який вам необхідно було контролювати (підписувати). (Щоденник був складений з відповідей дітей на запитання, які домашні обов'язки вони мають і виконують).
Коли ви побачили цей щоденник, які запитання виникли у вас?
Грудень
Застеляю постіль Роблю зарядку Накриваю на стіл Прибираю зі столу готую:
• чай;
• бутерброди;
• салат;
• інші страви. Мию посуд Прибираю:
• робоче місце;
• іграшки;
• кімнату.

Складаю одяг Виношу сміття Витираю пил Поливаю квіти Підмітаю Пилососю Мию підлогу Доглядаю за домашніми тваринами:
• вигулюю;
• годую;
• прибираю;
• інше.
Чищу взуття
Доглядаю братика чи сестричку Складаю портфель
Ходжу за покупками Всього за день Підпис батьків
Можливі відповіді батьків:
• Чи є взагалі обов'язки в моєї дитини?
• Що вміє моя дитина й чого вона не робить (не робила ніколи)?
• Чи правдиво відповідає моя дитина?
• Що я роблю сам/сама за свою дитину?
Обговорення:
Слово вчителя:
• На вашу думку, яку я ставила мету, пропонуючи вам разом з дитиною виконувати це завдання протягом місяця?
• Чи змінилося щось у ваших відносинах, діях?
• Чи цікаво вам було виконувати цю роботу? Можливо, складно?
• Чи з'явились у вашої дитини нові обов'язки?
• Чи стала вона більш самостійною, відповідальною?
• Чи можна цей крок вважати кроком до самостійності та успішності?
• Як ви гадаєте, чи хочуть ваші діти бути самостійними?
Слово вчителя:
- Відкрию вам секрет: перш ніж проводити з вами обговорення казки про пташеня, я провела цю саму роботу з нашими дітьми й ставила їм ті самі запитання, що й вам. Хочу сказати, що наші діти вразили мене своїми відповідями, я сама відчула, які вони вже дорослі. їхні відповіді були непередбачуваними, думки - вільними, прагнення - відвертими. Діти малювали й лише на одне запитання давали письмову відповідь. Ці роботи хочу вам зараз представити. (Батьки переглядають роботи дітей).

III. РЕФЛЕКСІЯ/ПІДСУМОК Вправа «Усе в моїх руках»
Слово вчителя:
- Зараз на аркушіпаперу обведіть свою руку й впишіть відповіді на кожне запитання.
• Більш за все мені сподобалось...
• Надалі я буду використовувати...
• Сьогодні я дізнався (дізналась) нове...
• Я й раніше знала (знав) те, що сьогодні почула (почув) про...
• Несподіваним для мене сьогодні було...

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: (08.05.2018) | Автор: Матвеева Оксана Миколаївна
Переглядів: 919 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!