Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Гурткова робота в початкових класах, як засіб розвитку обдарованості Поняття обдарованості – це системна якість психіки, що розвивається впродовж життя й визначає можливість досягнення людиною більш високих (надзвичайних, неабияких) результатів в одному або кількох видах діяльності порівняно з іншими людьми. Так говорять вчені. Тому обдарована дитина – це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями. В обдарованих дітей схильності різноманітні й при цьому стійкі й усвідомлені. Таким дітям багато чого вдається, багато чого до душі. Потрібно не чекати, коли дитина подорослішає, а займатися з нею з раннього віку. Кожна дитина з’являється на світ, щоб бути щасливою. Всі ми маємо різні уподобання, здібності: хтось захоплюється спортом, а хтось музикою, а інші хочуть писати картини. Дівчинка Н не відвідувала дитячий садок, виховувалась у неповній сім’ ї. З перших днів навчання в школі проявила талант до декламування, а потім і складання віршів. Учениця розвивала свій талант у літературному гуртку «Сузір’я» Лисянського НВК. Свої перші вірші запропонувала читачам газети «Газета усіх Лисян». Щороку, 9 листопада, у День української писемності та мови мовний конкурс імені Петра Яцика розпочинається у школах України. Учні, які відвідують мовний гурток, активно приймають участь у шкільному і районному етапах. Так, учениця М постійно виборювала високі місця. Велика честь змагатися за звання кращого знавця української мови, виборювати винагороду. На гуртку «Обдаровані пальчики» учні розвивають ідеали на основі особистісно-ціннісного ставлення до реального світу. Під керівництвом педагога Пасічник Ірини Олександрівни діти вчаться сприймати, розуміти і створювати різні образи. Учні постійно приймають участь у виставках. Учень С – лауреат районних виставок. Я на своєму ж гуртку «Дізнайся, відгадай, обчисли» вчу самостійно міркувати, робити висновки, порівнювати, аналізувати. Діти бажають знайти відповідь самостійно. Учитель на заняттях пропонує різні рубрики: - хвилинка цікавих ідей; - хвилинки – веселики; - країна Ребусодія; - в гостях у Розмалюйка; - цікаві задачі; - у світі логічних задач; - незвичайні квадрати; - гра «Зоряний час»; - цікаві кросворди. На заняттях свого гуртка я використовую завдання випереджаючого характеру. Дітям такі завдання дуже подобаються. А тому окремі учні вже можуть розв’язувати задачі за Програмою 2 класу. Така робота з дітьми допоможе розвивати пізнавальні і творчі здібності, формує просторові уявлення, сприяє чіткому встановленню зв’язків між реальними предметами та поняттями, розширює кругозір дітей. Дає успішний старт для навчання у середній школі. У нашій школі організовані спеціальні умови для всебічного, цілісного психологічного розвитку школярів. Велику допомогу надає і психолог, який допомагає виявити обдарованих дітей. Також ми намагаємося формувати певний соціально-психологічний клімат, що ґрунтується на взаємоповазі, співробітництві педагогічного й учнівського колективів, ціннісному ставленні до обдарованості одних і сподвижництва інших, творчому, новаторському підході до навчально-виховного процесу. Рукавець О. С., учитель початкових класів, Лисянський НВК | |
Переглядів: 3464 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |