Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Гурткова робота в початкових класах, як засіб розвитку обдарованості

Гурткова робота в початкових класах,

як засіб розвитку обдарованості

 

     Поняття  обдарованості – це системна якість психіки, що розвивається впродовж життя й визначає можливість досягнення людиною більш високих (надзвичайних, неабияких) результатів в одному або кількох видах діяльності порівняно з іншими людьми.   Так говорять вчені.   Тому обдарована дитина – це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями.   В обдарованих дітей схильності різноманітні й при цьому стійкі й усвідомлені.   Таким дітям багато чого вдається, багато чого до душі.

      Потрібно не чекати, коли дитина подорослішає, а займатися з нею з раннього віку.   Кожна дитина з’являється на світ, щоб бути щасливою.   Всі ми маємо різні уподобання, здібності: хтось захоплюється спортом, а хтось музикою, а інші хочуть писати картини.

      Дівчинка Н не відвідувала дитячий садок, виховувалась у неповній сім’ ї.   З перших днів навчання в школі проявила талант до декламування, а потім і складання віршів.   Учениця розвивала свій талант у літературному гуртку «Сузір’я» Лисянського НВК.   Свої перші вірші запропонувала читачам газети «Газета усіх Лисян».

     Щороку, 9 листопада, у День української писемності та мови мовний конкурс імені Петра Яцика розпочинається у школах України.   Учні, які відвідують мовний гурток, активно приймають участь у шкільному і районному етапах.   Так, учениця М постійно виборювала високі місця.   Велика честь змагатися за звання кращого знавця української мови, виборювати винагороду.

     На гуртку «Обдаровані пальчики» учні розвивають ідеали на основі особистісно-ціннісного ставлення до реального світу.   Під керівництвом педагога Пасічник Ірини Олександрівни діти вчаться сприймати, розуміти і створювати різні образи.   Учні постійно приймають участь у виставках.   Учень С – лауреат районних виставок.

     Я на своєму ж гуртку «Дізнайся, відгадай, обчисли» вчу самостійно міркувати, робити висновки, порівнювати, аналізувати.    Діти бажають знайти відповідь самостійно.

   Учитель на заняттях пропонує різні рубрики:

 

-         хвилинка цікавих ідей;

-         хвилинки – веселики;

-         країна Ребусодія;

-         в гостях у Розмалюйка;

-         цікаві задачі;

-         у світі логічних задач;

-         незвичайні квадрати;

-         гра «Зоряний час»;

-         цікаві кросворди.

 

    На заняттях свого гуртка я використовую завдання випереджаючого характеру.   Дітям такі завдання дуже подобаються.   А тому окремі учні вже можуть розв’язувати задачі за  Програмою 2 класу.    Така робота з дітьми допоможе розвивати пізнавальні і творчі здібності, формує просторові уявлення, сприяє чіткому встановленню зв’язків між реальними предметами та поняттями, розширює кругозір дітей.   Дає успішний старт для навчання у середній школі.

     У нашій школі організовані спеціальні умови для всебічного, цілісного психологічного розвитку школярів.   Велику допомогу надає і психолог, який допомагає виявити обдарованих дітей.

     Також ми намагаємося формувати певний соціально-психологічний клімат, що ґрунтується на взаємоповазі, співробітництві педагогічного й учнівського колективів, ціннісному ставленні до обдарованості одних і сподвижництва інших, творчому, новаторському підході до навчально-виховного процесу.

 

Рукавець О. С., учитель початкових класів, Лисянський НВК

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (04.04.2010)
Переглядів: 3464 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!