Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Гурток для учнів початкових класів «Дударик» У кожної людини є її золота жилка. Якою б запущеною , безталанною, нездібною до оволодіння знань не здавалася дитина, дорогоцінне зерно таланту десь приховується під пластами звичайності, посередності ,відсталості. Завдання істинного виховання полягає в тому, щоб знайти це зерно, відкрити золоту жилку, поставити людину на ту життєву доріжку, йдучи якого, вона засяє своїм неповторним блиском. Це болісно складна справа, яка потребує великого терпіння і безмежної віри в людину. Василь Сухомлинський У Законі України « Про загальну середню освіту» та в Постанові Кабінету Міністерства від 11.03.99 р. №348 « Комплексний план заходів щодо розвитку загальної середньої освіти в 1999-2012 р.р. головною метою освіти визначено створення умов для формування особистості учня. Сформувати у дітей стійкий інтерес до пізнання, бажання та вміння самостійно навчатися не можна тільки на уроках. Гурткова робота є неодмінною складовою всієї системи освіти і виховання підростаючого покоління. Вона спрямована на задоволення інтересів і запитів вихованців. Саме з цією метою у січні 2009 року на базі Великохутірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів був створений гурток « Дударик». Усі діти мають здібності закладені в них природою. Завдання педагога своєчасно їх виявити і максимально розвинути. Для того, щоб кожна дитина могла розкрити свої творчі можливості, необхідне розумне керівництво з боку вчителя. Усі вияви обдарованості є значущими і потрібними для повноти життя як особистості, так і суспільства. У початковій школі розвиток здібностей дітей, їх творче ставлення до виконання різних завдань визначено як передумову всебічного розвитку і виховання, творчого самовираження дитячої особистості. У своїй роботі використовую різні форми проведення занять гуртка: 1) Гра «Мікрофон» (для вивчення тексту) 2) Екскурсія (спілкування серед природи) 3) Театралізація. 4) Створення сценаріїв свят. 5) Виготовлення костюмів, реквізитів. У такий спосіб хлопчики й дівчатка легко розкривають свої здібності, вчаться спілкуватись, передавати своє ставлення, об’єднувати зусилля задля спільної мети. Фольклорно-етнографічний гурток – це специфічний колектив художньої аматорської творчості у закладах освіти. Після профорієнтаційних бесід з учнями, з метою залучення дітей до роботи у гуртку, потрібно провести індивідуальні консультації з кожним, хто бажає відвідувати занятття. Метою такої співбесіди є з’ясування серйозності намірів участі в колективі, перевірка дикції, музичного слуху, почуття ритму, координації рухів, вокальних даних тощо. Ознайомившись через певний час із здібностями гуртківців, можна буде створити сценарну групу, окремим учасникам доручити виготовляти декорації, елементи костюмів, оформлення сцени чи залу, підбір музичного оформлення , фото чи відео-зйомку, створити редколегію і випускати вісник, та навіть створити власну сторінку в Інтернеті. Роботу необхідно організувати так, щоб кожному було цікаво, а колектив був як одна родина. Виконавський рівень фольклорно-обрядового гуртка залежить, перш за все, від послідовної та тематичної навчальної роботи з його учасниками. Зміст цієї роботи полягає з ознайомленні гуртківці із жанрами фольклору, вимогами пошукової роботи та записами фольклорного твору, традиціями, звичаями, обрядами біблійними легендами, календарно-обрядовими святами нашого народу, традиціями сімей та родин наших гуртківців. Формою проведення занять можуть бути як групові, так і індивідуальні - зі сценічної мови, сценічного руху і пластики, вивчення сольних та ансамблевих вокальних та хореографічних творів. Гуртківці повинні бачити перспективу діяльності колективу. З цією метою я як керівник гуртка організовую, відео перегляди виступів аматорських та професійних фольклорних колективів, їх аналіз та обговорення. Підбираючи репертуар, я обов’язково врахую побажання гуртківців, виходячи з реальних творчих та виконавських можливостей колективу і кожного учасника зокрема. Програма гуртка передбачає індивідуальні заняття для відпрацювання ролей, текстів ведучих, читців, сольних та вокальних номерів. Вивчаючи сімейно-родинні звичаї, традиції обряди, займаючись у гуртку, потрібно підтримувати тісні зв’язки з батьками та родинами гуртківців. | |
Переглядів: 4388 | Рейтинг: 3.4/5 |
Всього коментарів: 0 | |