Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Гурток "Чарівні ручки"

З ДОСВІДУ РОБОТИ

                                                  
                                                   Здатність бачити чудеса у звичайному

                                                   – певна ознака мудрості.

        
 Так стверджував Олександр Антонович Захаренко. Кожний новий день збільшує часову відстань від того періоду, коли жив і творив видатний педагог – мислитель сучасності. Та як це завжди буває, ідеї і справи великих людей з плином часу не тільки не старіють, а й стають ближчими і необхідними новим поколінням. Для них надзвичайно важливо те, як у школі допоможуть розвинути найцінніші натуральні ресурси: розум і серце. Головним завданням у своїй роботі я вбачаю розкриття індивідуальності кожної дитини, тому що від того якими будуть перші шкільні роки моїх учнів, залежить усе їх подальше навчання і, врешті – решт, майбутній життєвий шлях.

         О. Захаренко казав: «Потрібно зробити школу не тільки місцем, де діти набувають знань, а й знайти спільну справу для дитячого колективу, в якому діти і вчитель об’єднанні багатьма інтересами і захопленнями.» Саме такою справою стало створення гуртка «Чарівні ручки».

         Сучасний учитель початкових класів – це одночасно і викладач, і вихователь, і організатор діяльності дітей, активний учасник спілкування з учнями, їхніми батьками. У своїй роботі я завжди прагнула відшукати шляхи, методи і способи створення оптимальних умов для того, щоб дитина як найкраще реалізувала свої можливості, з любов’ю і радістю прагнула пізнати світ, свою землю, свій рід, а потім реалізувати себе у цьому світі.

         Творчість і творча діяльність визначає загальнолюдські цінності. Відмінна ознака творчої діяльності дітей – це суб’єктивна новина продукту. За своїм значенням вироби, зроблені руками дітей, можуть бути новими, але в той же час виконуватись за вказівкою вчителя, за його задумом і не бути творчістю. Учні можуть запропонувати своє бачення готового виробу, активізуючи свій творчий потенціал. Для цього занадто мало тільки залучати дітей до діяльності, треба розвивати талант, підживлювати, підтримувати цей вогник любові до того чи іншого виду діяльності, не давати йому згаснути.

         Діяльність нашого гуртка відкриває широкі обрії для всіх охочих, що сприяє художньо – творчому розвитку дітей, формування у них емоційних почуттів. Найбільш це потрібно важковиховуваним учням, тим, хто має проблеми у власному житті. Відвідування гуртка «Чарівні ручки» навчає бачити і розуміти прекрасне у навколишньому світі і самим створювати цю красу.

         Кожне заняття я будую так, щоб зберегти зацікавленість дітей протягом всіх зустрічей з ними. Мій досвід роботи переконав мене в тому, що досягти це можливо в умовах доброзичливості та поваги до особистості дитини, віри в її творчі можливості. Головна мета – щоб учень хотів відвідувати заняття гуртка, хотів працювати далі і далі, щоб його бажання не зникало.  А для цього, звичайно,  треба зробити цікавими, продуктивними, розвиваючими заняття гуртка. По мірі того, як учні оволодівають технікою виконання виробів з різних матеріалів, розвиваються пізнавальні навички, які необхідні в будь – якій трудовій діяльності. Кожне заняття повинно бути логічно, чітко, методично правильно побудоване. Щоб не було однотипності, сірості, необхідно щоразу підживлювати його чимось новим, неординарним. Учні мають змогу не тільки розвивати свої творчі здібності, вивчати різні техніки, удосконалювати практичні навички, а й спілкуватися з однокласниками, батьками при невимушених обставинах. Допомагати один одному, давати поради щодо виконання певних завдань, працювати у групах, вчаться вірити у власні сили, відчувати підтримку вчителя.

Заняття проходять у нас у вигляді подорожей, презентацій, екскурсій. Діти часто самі готують цікаві розповіді про те, що вони побачили незвичайного навколо себе, що вони хотіли б навчитися робити своїми руками, діляться  фантастичними ідеями, приносять матеріал, який видався їм придатним для створення виробу. Цікавими заняття гуртка для дітей стають, коли знайомство з різними техніками виконання виробів відбувається в ігровій формі.

Поєднуйте різні способи і прийоми, створюйте свої шедеври. Проявляйте фантазію і творчість, радійте спільним успіхам і відкриттям!

Працювати  добре  всім –

             і   великим,  і   малим !

Творять   руки  всі  дива,

 й на  очах  все  ожива

і  дерева,  і  трава,

Сонце,  небо  і  хмаринки,

ще  й  із  ґудзиків  тваринки!

 

Девіз  гуртка «Чарівні  ручки»

 

Рученята  в  нас  умілі

Змайструвати  усе  зуміють.

Беремось  тому  ми  сміло

Кожен  раз  гуртом  за  діло.

 

З  жолудів,  каштанів,  шишок

Зробимо  цікаву  мишку,

З  пір'я  зробимо  ми  птицю,

Склеїмо  з  тканини  кицю.

 

Життя  росте  лише  з  любові,

Краса  людей  навчає  жить.

А  нас  уява  надихає

Дивитись,  бачить  і  творить.
 

ВИКОРИСТАНА  ЛІТЕРАТУРА

О.Г. Рібцун «Талановиті пальчики». Вид. «Літера ЛТД», Київ, 2009

Е.Д. Закружевская «110 поделок из пуговиц» \ Ростов – на – Дону: «Феникс», 2005

Е.А. Румянцева «Делаем грушки сами» - М.: Айрис – прес, 2004

Соня Шухова «Поделки из всякой всячины» -  М.: Айрис – прес, 2005

Л.В. Мельнікова «Розвиток творчих здібностей молодших школярів»: Навч. посібник – Київ, 2009

Л. Воронович «Як знайти себе». – М.: Дит. література 1988

Е.А. Антонович «Декоративно–прикладне мистецтво.– Львів:Світ, 1998

І.О. Трихін «Основи шкільного виховання»: Навч. Посібник. – Київ, 2004

О.І. Рябіченко «Особливості індивідуальної роботи з молодшими школярами».- Х.: Веста, «Ранок», 2007

 

Чмиренко Н.М., Смілянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (04.04.2010)
Переглядів: 9257 | Рейтинг: 2.8/6
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!